Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STAJ I-Güz Dönemi0+0-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersin YardımcılarıBir sosyal hizmet kuruluşu/kurumu ortamında uygulama
Dersin Amacı2. sınıfta ders dönemi boyunca haftanın üç günü devam eden bu derste öğrencinin bir öğretim elemanının danışmanlığı altında çalıştığı kuruluşun içinde bulunduğu alana ilişkin birey, aile grup, örgüt ve topluluk düzeylerinde genelci sosyal hizmet uygulaması çerçevesinde mesleki müdahale planını öğrenmesi ve bu planın nasıl uygulamaya aktarılacağını gözlemlemesi beklenir. Uygulama bir sosyal hizmet kuruluşunda gerçekleştirilir. Öğrencinin sosyal hizmetler programının gerektirdiği kazanımlar doğrultusunda mesleki bilgi ve beceri sağlaması hedeflenir
Dersin İçeriğiBu ders; Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Staj yapılan kurum/kuruluşu tanıyabilecektir.4
1.1.Staj yapılan kurum/kuruluş hakkında kurum tanıtım raporu tutar
1.2.Staj yapılan kurum/kuruluşun kapsadığı sosyal hizmet alanıyla ilgili alan tanıtım raporunu yazar
2.Staj sürecince günlük raporlarını yazabilecektir4
2.1.Mesleki rapor yazma bilgi ve becerisi ışığında günlük rapor yazar
2.2.Günlük raporlarını düzenli tutar
3.Staj süresince mesleki bilgi ve deneyimler kazanabilecektir4
3.1.Kurum mentörüyle birlikte ev incelemelerine çıkar
3.2.Vaka görüşmelerini gözlemler
4.1.Sosyal inceleme raporunu sisteme girer
4.2.Sosyal inceleme komisyonunda vaka değerlendirmelerine katkıda bulunur
5.Staj bitiminde staj sürecine ve kurum işleyişine ilişkin değerlendirme yapabilecektir4
5.1.Staj bitiminde staj sürecinin olumlu ve olumsuz taraflarını değerlendirir
5.2.Staj bitiminde kurum/kuruluşun olumlu ve olumsuz taraflarını sosyal hizmet disiplini açısından değerlendirir
4. Vakalarla ilgili sosyal inceleme raporunu uygulamalı öğrenebilecektir4
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurum/kuruluşta uygulama
2Kurum/kuruluşta uygulama
3Kurum/kuruluşta uygulama
4Kurum/kuruluşta uygulama
5Kurum/kuruluşta uygulama
6Kurum/kuruluşta uygulama
7Kurum/kuruluşta uygulama
8Kurum/kuruluşta uygulama
9Kurum/kuruluşta uygulama
10Kurum/kuruluşta uygulama
11Kurum/kuruluşta uygulama
12Kurum/kuruluşta uygulama
13Kurum/kuruluşta uygulama
14Kurum/kuruluşta uygulama
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14570
Rehberli Problem Çözme21020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)110
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STAJ I-Güz Dönemi0+0-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersin YardımcılarıBir sosyal hizmet kuruluşu/kurumu ortamında uygulama
Dersin Amacı2. sınıfta ders dönemi boyunca haftanın üç günü devam eden bu derste öğrencinin bir öğretim elemanının danışmanlığı altında çalıştığı kuruluşun içinde bulunduğu alana ilişkin birey, aile grup, örgüt ve topluluk düzeylerinde genelci sosyal hizmet uygulaması çerçevesinde mesleki müdahale planını öğrenmesi ve bu planın nasıl uygulamaya aktarılacağını gözlemlemesi beklenir. Uygulama bir sosyal hizmet kuruluşunda gerçekleştirilir. Öğrencinin sosyal hizmetler programının gerektirdiği kazanımlar doğrultusunda mesleki bilgi ve beceri sağlaması hedeflenir
Dersin İçeriğiBu ders; Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Staj yapılan kurum/kuruluşu tanıyabilecektir.4
1.1.Staj yapılan kurum/kuruluş hakkında kurum tanıtım raporu tutar
1.2.Staj yapılan kurum/kuruluşun kapsadığı sosyal hizmet alanıyla ilgili alan tanıtım raporunu yazar
2.Staj sürecince günlük raporlarını yazabilecektir4
2.1.Mesleki rapor yazma bilgi ve becerisi ışığında günlük rapor yazar
2.2.Günlük raporlarını düzenli tutar
3.Staj süresince mesleki bilgi ve deneyimler kazanabilecektir4
3.1.Kurum mentörüyle birlikte ev incelemelerine çıkar
3.2.Vaka görüşmelerini gözlemler
4.1.Sosyal inceleme raporunu sisteme girer
4.2.Sosyal inceleme komisyonunda vaka değerlendirmelerine katkıda bulunur
5.Staj bitiminde staj sürecine ve kurum işleyişine ilişkin değerlendirme yapabilecektir4
5.1.Staj bitiminde staj sürecinin olumlu ve olumsuz taraflarını değerlendirir
5.2.Staj bitiminde kurum/kuruluşun olumlu ve olumsuz taraflarını sosyal hizmet disiplini açısından değerlendirir
4. Vakalarla ilgili sosyal inceleme raporunu uygulamalı öğrenebilecektir4
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurum/kuruluşta uygulama
2Kurum/kuruluşta uygulama
3Kurum/kuruluşta uygulama
4Kurum/kuruluşta uygulama
5Kurum/kuruluşta uygulama
6Kurum/kuruluşta uygulama
7Kurum/kuruluşta uygulama
8Kurum/kuruluşta uygulama
9Kurum/kuruluşta uygulama
10Kurum/kuruluşta uygulama
11Kurum/kuruluşta uygulama
12Kurum/kuruluşta uygulama
13Kurum/kuruluşta uygulama
14Kurum/kuruluşta uygulama
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:05