Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE SOSYAL HİZMET-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal Hizmetler programı öğrencilerine makro sosyal hizmet ile medya arasındaki bağı öğretmek ve sosyal sorunların çözümünde medyanın nasıl etkili bir şekilde kullanılabileceğini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Medya ve sosyal hizmete giriş,Medya ve sosyal hizmetin temel kavramları,Medya, Sosyal Hizmetlere ne sağlar?,Medyadan yararlanma yöntemleri nelerdir? Nasıl belirlenir?,Yerel Medya kullanımı,Ulusal Medya Kullanımı,Medyaya yansıyan sosyal sorunlarını sosyal hizmet bilimi ışığında ele almak,Medya ve mesleki etik ilişkisi,Makro sosyal hizmet kapsamında medyanın işlevleri,Medya ilişkileri örnek çalışmaları,Medyada temsil edilen kırılgan gruplar,Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 1,Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 2 ve 3,Medya ve sosyal hizmet kapsamında proje yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Medya ve sosyal hizmet arasındaki ilişkiyi anlayabilecektir10, 16, 9A
1.1.Medya ve sosyal hizmetin temel kavramlarını bilir
1.2.Medya ve sosyal hizmet ilişkisini açıklar
2.Sosyal hizmetin ele aldığı sosyal sorunlar hakkında medyanın rolünü öğrenebilecektir.10, 16, 9A
2.1.Sosyal sorunların medyadaki temsilini tartışır
2.2.Makro sosyal hizmette medya aracının önemini kavrar
3.Medya tarafından oluşturulan söylemlerin insan haklarına uygunluğunu tartışabilecektir10, 16, 9A
3.1.Kadın, çocuk, engelli, yaşlı vb. savunmasız ve kırılgan gruplar hakkındaki söylemleri bilgi ve değer temelinde tartışır
3.2.Kadına yönelik şiddet, çocuk ihmal ve istismarı durumlarının etik dışı temsillerini fark eder
4.Makro sosyal hizmet kapsamında medya araçlarından yararlanarak proje üretebilecektir.10, 13, 16, 4, 9A
4.1.Makro sosyal hizmet projelerini yönetir
4.2.Makro sosyal hizmet projelerinin etkisini değerlendirir
5.Medyaya yansıyan makro sosyal hizmet vakalarını etik açıdan değerlendirebilecektir10, 13, 16, 4, 9A
5.1.Mesleki etik ilke ve değerleri bilir
5.2.Mesleki etik ilke ve değerleri vakalara uygular
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medya ve sosyal hizmete giriş
2Medya ve sosyal hizmetin temel kavramları
3Medya, Sosyal Hizmetlere ne sağlar?
4Medyadan yararlanma yöntemleri nelerdir? Nasıl belirlenir?
5Yerel Medya kullanımı
6Ulusal Medya Kullanımı
7Medyaya yansıyan sosyal sorunlarını sosyal hizmet bilimi ışığında ele almak
8Medya ve mesleki etik ilişkisi
9Makro sosyal hizmet kapsamında medyanın işlevleri
10Medya ilişkileri örnek çalışmaları
11Medyada temsil edilen kırılgan gruplar
12Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 1
13Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 2 ve 3
14Medya ve sosyal hizmet kapsamında proje yönetimi
Kaynak
-Joanne Westwood, Media and Social Work, https://www.herts.ac.uk/__data/assets/pdf_file/0018/100962/media-and-social-work.pdf -Aldridge, M., (1990) Social Work and the News Media: A Hopeless Case? British Journal of Social Work 20, p.611-625. -Community Care (2009) Community Care to monitor media picture of social work profession. Community Care, 4/2/2009, Issue 1764 -Franklin, B, and Parton, N. (1991) Social Work, The Media and Public Relations. Routledge

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE SOSYAL HİZMET-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal Hizmetler programı öğrencilerine makro sosyal hizmet ile medya arasındaki bağı öğretmek ve sosyal sorunların çözümünde medyanın nasıl etkili bir şekilde kullanılabileceğini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Medya ve sosyal hizmete giriş,Medya ve sosyal hizmetin temel kavramları,Medya, Sosyal Hizmetlere ne sağlar?,Medyadan yararlanma yöntemleri nelerdir? Nasıl belirlenir?,Yerel Medya kullanımı,Ulusal Medya Kullanımı,Medyaya yansıyan sosyal sorunlarını sosyal hizmet bilimi ışığında ele almak,Medya ve mesleki etik ilişkisi,Makro sosyal hizmet kapsamında medyanın işlevleri,Medya ilişkileri örnek çalışmaları,Medyada temsil edilen kırılgan gruplar,Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 1,Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 2 ve 3,Medya ve sosyal hizmet kapsamında proje yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Medya ve sosyal hizmet arasındaki ilişkiyi anlayabilecektir10, 16, 9A
1.1.Medya ve sosyal hizmetin temel kavramlarını bilir
1.2.Medya ve sosyal hizmet ilişkisini açıklar
2.Sosyal hizmetin ele aldığı sosyal sorunlar hakkında medyanın rolünü öğrenebilecektir.10, 16, 9A
2.1.Sosyal sorunların medyadaki temsilini tartışır
2.2.Makro sosyal hizmette medya aracının önemini kavrar
3.Medya tarafından oluşturulan söylemlerin insan haklarına uygunluğunu tartışabilecektir10, 16, 9A
3.1.Kadın, çocuk, engelli, yaşlı vb. savunmasız ve kırılgan gruplar hakkındaki söylemleri bilgi ve değer temelinde tartışır
3.2.Kadına yönelik şiddet, çocuk ihmal ve istismarı durumlarının etik dışı temsillerini fark eder
4.Makro sosyal hizmet kapsamında medya araçlarından yararlanarak proje üretebilecektir.10, 13, 16, 4, 9A
4.1.Makro sosyal hizmet projelerini yönetir
4.2.Makro sosyal hizmet projelerinin etkisini değerlendirir
5.Medyaya yansıyan makro sosyal hizmet vakalarını etik açıdan değerlendirebilecektir10, 13, 16, 4, 9A
5.1.Mesleki etik ilke ve değerleri bilir
5.2.Mesleki etik ilke ve değerleri vakalara uygular
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medya ve sosyal hizmete giriş
2Medya ve sosyal hizmetin temel kavramları
3Medya, Sosyal Hizmetlere ne sağlar?
4Medyadan yararlanma yöntemleri nelerdir? Nasıl belirlenir?
5Yerel Medya kullanımı
6Ulusal Medya Kullanımı
7Medyaya yansıyan sosyal sorunlarını sosyal hizmet bilimi ışığında ele almak
8Medya ve mesleki etik ilişkisi
9Makro sosyal hizmet kapsamında medyanın işlevleri
10Medya ilişkileri örnek çalışmaları
11Medyada temsil edilen kırılgan gruplar
12Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 1
13Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 2 ve 3
14Medya ve sosyal hizmet kapsamında proje yönetimi
Kaynak
-Joanne Westwood, Media and Social Work, https://www.herts.ac.uk/__data/assets/pdf_file/0018/100962/media-and-social-work.pdf -Aldridge, M., (1990) Social Work and the News Media: A Hopeless Case? British Journal of Social Work 20, p.611-625. -Community Care (2009) Community Care to monitor media picture of social work profession. Community Care, 4/2/2009, Issue 1764 -Franklin, B, and Parton, N. (1991) Social Work, The Media and Public Relations. Routledge

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:05