Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL HİZMETTE GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal hizmet uygulamalarında gerekli görüşme ilke ve tekniklerini yetkin bir şekilde değerlendirmek ve kulanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kavramsal Giriş. Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşmenin / Mülakatın Yeri Ve Önemi,Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşme / Mülakat Türleri
-Bilgi Toplama Veya Sosyal İnceleme Görüşmeleri / Mülakatları
-Bilgi Verme Görüşmeleri / Mülakatları
-Teşhis Veya Karar Verme Görüşmeleri / Mülakatları
-Tedavi Görüşmeleri / Mülakatları
,Görüşmenin/ Mülakatın Başlangıç Ve Gelişme Aşaması,Görüşmenin/ Mülakatın Sonlandırma Aşaması,İlk Görüşme/ Mülakat,Canlandırma / Role Playing,Görüşme/ Mülakatta Kullanılan Bazı Teknikler,Görüşmede/ Mülakatta Soru Sorma Becerisi,Kayıt Tutma Ve Raporlaştırma,Sosyal Hizmet Alanlarına Göre Görüşme Ve Raporlaştırma Süreçleri
-Örnek Olay İncelemeleri
-Sosyal İnceleme Raporları,Farklı Müracaatçı Gruplarıyla Görüşme/ Mülakat
-Çocuklarla Görüşme
-Gençlerle Görüşme
-Yaşlılarla Görüşme
-Engellilerle Görüşme,İsteksiz/Gönülsüz/Zor Müracaatçılarla Görüşme/ Mülakat,Edilgenlik, Saldırganlık, Girişkenlik Ve Öz Denetim,Canlandırma / Role Playing ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.2.Görüşme ilke ve tekniklerine ilişkin bir görüş oluşturur.19, 5, 6, 9A, E
2.Görüşme aşamalarını sınıflandırabilecektir.19, 4, 6, 9A, E
2.1.Sosyal hizmette görüşme türlerini açıklar.19, 9A, E
2.2.Sosyal hizmet görüşmesinin ayırıcı özelliklerini tartışır.19, 20, 6, 9A, E
3.Sosyal hizmet müdahalelerinde görüşme tekniklerini uygulayabilecektir.15, 19, 4, 5, 6, 9A, E
3.1.Çeşitli sosyal hizmet uygulamalarında müracaatçı ile mesleki ilişki kurma tekniklerini açıklar.15, 19, 4, 5, 6, 9A, E
4.Görüşmeleri raporlaştırabilecektir.19, 4, 6, 9A, E
4.1.Görüşmelerde kayıt tutma kurallarını açıklar.19, 4, 6, 9A, E
4.2.Rapor yazma kurallarını açıklar19, 4, 6, 9A, E
4.3.Mesleki raporların önemini tartışır.10, 16, 19, 4, 6, 9A, E
5.Görüşme sürecinin dinamiklerini örnekleyebilecektir.19, 9A
3.2.Görüşme amacına uygun teknikleri ayır eder10, 16, 9A, E
5.1.Görüşme sürecinde karşılaştığı sorunları analiz eder.10, 15, 4, 9A, E
5.2.Görüşme sürecini yönetir.15, 6, 8, 9A, E
1. Görüşme ilke ve tekniklerini yorumlayabilecektir.15, 19, 4, 6A, E
1.1. Görüşmenin içeriğini ve kavramlarını açıklar.19, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kavramsal Giriş. Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşmenin / Mülakatın Yeri Ve Önemi
2Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşme / Mülakat Türleri
-Bilgi Toplama Veya Sosyal İnceleme Görüşmeleri / Mülakatları
-Bilgi Verme Görüşmeleri / Mülakatları
-Teşhis Veya Karar Verme Görüşmeleri / Mülakatları
-Tedavi Görüşmeleri / Mülakatları
3Görüşmenin/ Mülakatın Başlangıç Ve Gelişme Aşaması
4Görüşmenin/ Mülakatın Sonlandırma Aşaması
5İlk Görüşme/ Mülakat
6Canlandırma / Role Playing
7Görüşme/ Mülakatta Kullanılan Bazı Teknikler
8Görüşmede/ Mülakatta Soru Sorma Becerisi
9Kayıt Tutma Ve Raporlaştırma
10Sosyal Hizmet Alanlarına Göre Görüşme Ve Raporlaştırma Süreçleri
-Örnek Olay İncelemeleri
-Sosyal İnceleme Raporları
11Farklı Müracaatçı Gruplarıyla Görüşme/ Mülakat
-Çocuklarla Görüşme
-Gençlerle Görüşme
-Yaşlılarla Görüşme
-Engellilerle Görüşme
12İsteksiz/Gönülsüz/Zor Müracaatçılarla Görüşme/ Mülakat
13Edilgenlik, Saldırganlık, Girişkenlik Ve Öz Denetim
14Canlandırma / Role Playing
Kaynak
-Alfred Kadushin, Çeviri: Özlem Karakuş-Yalçın Özdemir: Sosyal Hizmet Görüşme Teknikleri-Nika Yayınevi, Ankara
-Veli Duyan: Sosyal Hizmet Temelleri Yaklaşımları Müdahale Yöntemleri, Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını -Gönül Erkan: Sosyal Hizmette Mülakat, Şafak Matbaacılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)117
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(117/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL HİZMETTE GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal hizmet uygulamalarında gerekli görüşme ilke ve tekniklerini yetkin bir şekilde değerlendirmek ve kulanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kavramsal Giriş. Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşmenin / Mülakatın Yeri Ve Önemi,Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşme / Mülakat Türleri
-Bilgi Toplama Veya Sosyal İnceleme Görüşmeleri / Mülakatları
-Bilgi Verme Görüşmeleri / Mülakatları
-Teşhis Veya Karar Verme Görüşmeleri / Mülakatları
-Tedavi Görüşmeleri / Mülakatları
,Görüşmenin/ Mülakatın Başlangıç Ve Gelişme Aşaması,Görüşmenin/ Mülakatın Sonlandırma Aşaması,İlk Görüşme/ Mülakat,Canlandırma / Role Playing,Görüşme/ Mülakatta Kullanılan Bazı Teknikler,Görüşmede/ Mülakatta Soru Sorma Becerisi,Kayıt Tutma Ve Raporlaştırma,Sosyal Hizmet Alanlarına Göre Görüşme Ve Raporlaştırma Süreçleri
-Örnek Olay İncelemeleri
-Sosyal İnceleme Raporları,Farklı Müracaatçı Gruplarıyla Görüşme/ Mülakat
-Çocuklarla Görüşme
-Gençlerle Görüşme
-Yaşlılarla Görüşme
-Engellilerle Görüşme,İsteksiz/Gönülsüz/Zor Müracaatçılarla Görüşme/ Mülakat,Edilgenlik, Saldırganlık, Girişkenlik Ve Öz Denetim,Canlandırma / Role Playing ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.2.Görüşme ilke ve tekniklerine ilişkin bir görüş oluşturur.19, 5, 6, 9A, E
2.Görüşme aşamalarını sınıflandırabilecektir.19, 4, 6, 9A, E
2.1.Sosyal hizmette görüşme türlerini açıklar.19, 9A, E
2.2.Sosyal hizmet görüşmesinin ayırıcı özelliklerini tartışır.19, 20, 6, 9A, E
3.Sosyal hizmet müdahalelerinde görüşme tekniklerini uygulayabilecektir.15, 19, 4, 5, 6, 9A, E
3.1.Çeşitli sosyal hizmet uygulamalarında müracaatçı ile mesleki ilişki kurma tekniklerini açıklar.15, 19, 4, 5, 6, 9A, E
4.Görüşmeleri raporlaştırabilecektir.19, 4, 6, 9A, E
4.1.Görüşmelerde kayıt tutma kurallarını açıklar.19, 4, 6, 9A, E
4.2.Rapor yazma kurallarını açıklar19, 4, 6, 9A, E
4.3.Mesleki raporların önemini tartışır.10, 16, 19, 4, 6, 9A, E
5.Görüşme sürecinin dinamiklerini örnekleyebilecektir.19, 9A
3.2.Görüşme amacına uygun teknikleri ayır eder10, 16, 9A, E
5.1.Görüşme sürecinde karşılaştığı sorunları analiz eder.10, 15, 4, 9A, E
5.2.Görüşme sürecini yönetir.15, 6, 8, 9A, E
1. Görüşme ilke ve tekniklerini yorumlayabilecektir.15, 19, 4, 6A, E
1.1. Görüşmenin içeriğini ve kavramlarını açıklar.19, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kavramsal Giriş. Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşmenin / Mülakatın Yeri Ve Önemi
2Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşme / Mülakat Türleri
-Bilgi Toplama Veya Sosyal İnceleme Görüşmeleri / Mülakatları
-Bilgi Verme Görüşmeleri / Mülakatları
-Teşhis Veya Karar Verme Görüşmeleri / Mülakatları
-Tedavi Görüşmeleri / Mülakatları
3Görüşmenin/ Mülakatın Başlangıç Ve Gelişme Aşaması
4Görüşmenin/ Mülakatın Sonlandırma Aşaması
5İlk Görüşme/ Mülakat
6Canlandırma / Role Playing
7Görüşme/ Mülakatta Kullanılan Bazı Teknikler
8Görüşmede/ Mülakatta Soru Sorma Becerisi
9Kayıt Tutma Ve Raporlaştırma
10Sosyal Hizmet Alanlarına Göre Görüşme Ve Raporlaştırma Süreçleri
-Örnek Olay İncelemeleri
-Sosyal İnceleme Raporları
11Farklı Müracaatçı Gruplarıyla Görüşme/ Mülakat
-Çocuklarla Görüşme
-Gençlerle Görüşme
-Yaşlılarla Görüşme
-Engellilerle Görüşme
12İsteksiz/Gönülsüz/Zor Müracaatçılarla Görüşme/ Mülakat
13Edilgenlik, Saldırganlık, Girişkenlik Ve Öz Denetim
14Canlandırma / Role Playing
Kaynak
-Alfred Kadushin, Çeviri: Özlem Karakuş-Yalçın Özdemir: Sosyal Hizmet Görüşme Teknikleri-Nika Yayınevi, Ankara
-Veli Duyan: Sosyal Hizmet Temelleri Yaklaşımları Müdahale Yöntemleri, Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını -Gönül Erkan: Sosyal Hizmette Mülakat, Şafak Matbaacılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:05