Öğrencilere, futbol branşına özgü temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Bu ders; Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi,Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi,Futbola özgü ısınma ve streching,Futbolda teknik,Futbolda topa yatkınlık çalışmaları,Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı),Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar,Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar,Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri,Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri,Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri,Futbol öğretim ilke ve yöntemleri,Günlük- haftalık antrenman planlaması,Aylık antrenman planlaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
16, 6
D
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi
2
Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi
3
Futbola özgü ısınma ve streching
4
Futbolda teknik
5
Futbolda topa yatkınlık çalışmaları
6
Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı)
7
Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar
8
Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar
9
Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri
10
Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri
11
Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri
12
Futbol öğretim ilke ve yöntemleri
13
Günlük- haftalık antrenman planlaması
14
Aylık antrenman planlaması
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TAKIM SPORLARI-FUTBOL
-
Güz Dönemi
0+3
1,5
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Öğrencilere, futbol branşına özgü temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Bu ders; Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi,Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi,Futbola özgü ısınma ve streching,Futbolda teknik,Futbolda topa yatkınlık çalışmaları,Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı),Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar,Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar,Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri,Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri,Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri,Futbol öğretim ilke ve yöntemleri,Günlük- haftalık antrenman planlaması,Aylık antrenman planlaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
16, 6
D
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi
2
Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi
3
Futbola özgü ısınma ve streching
4
Futbolda teknik
5
Futbolda topa yatkınlık çalışmaları
6
Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı)
7
Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar
8
Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar
9
Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri
10
Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri
11
Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri
12
Futbol öğretim ilke ve yöntemleri
13
Günlük- haftalık antrenman planlaması
14
Aylık antrenman planlaması
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.