Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLELERLE SOSYAL HİZMET-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Zeynep TÜRKYILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAileyi, ailenin yapısını, işlevlerini anlamak ve sosyal hizmette genelci uygulama çerçevesinde ailelere yönelik planlı müdahale bilgisini edinmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ailenin tanımı, toplumdaki yeri ve önemi,Aile yapı ve işlevlerini anlama,Bir sistem olarak aile,Aile içi iletişim örüntülerini anlama,Aile sorunlarına genel bakış: Aile içi şiddet, davranış sorunları, duygusal sorunlar vb.,Aileyi etkileyen makro sorunlar: Yoksulluk,göç, işsizlik vb.,Aileyle ilgili kuram ve yaklaşımlar: Genelci sistem ve ekolojik sistem yaklaşımı
,Aileyle ilgili kuram ve yaklaşımlar: Yaşam döngüsü teorisi, bağlanma teorisi,Ailelerle sosyal hizmet planlı değişim modeli: İlk iki aşama,Ailelerle sosyal hizmet planlı değişim modeli: Üçüncü ve dördüncü aşama,Ailelerle sosyal hizmet planlı değişim modeli: Son üç aşama,Ailelere yönelik sosyal hizmet politika ve hizmetler,Aile politikalarının Türkiye’deki durumu,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Aile sistemini ve aile içi dinamikleri açıklayabilecektir10, 16, 19, 9A, E
1.1. Aileyi, türlerini ve işlevlerini tanımlar10, 16, 9A, E
1.2. Aile içi iletişim örüntülerini açıklar10, 16, 9A, E
2. Aile yapısındaki değişimleri sosyal çevre açısından değerlendirebilecektir10, 13, 16, 19, 9A, E
2.1. Ailenin yapısını açıklar 10, 13, 16, 9A, E
2.2. Sosyal çevrenin aile üzerindeki etkisini tartışır 10, 13, 16, 19, 9A, E
3. Aileyi sosyal hizmet kuram ve yaklaşımlarıyla inceleyebilecektir10, 12, 13, 16, 19, 9A, E
3.1. Aileyle ilgili kuramları tartışır10, 12, 13, 16, 19, 9A, E
3.2. Aile yaklaşımları çerçevesinde aile sorunlarını analiz eder10, 13, 4A, E
4. Ailelere yönelik planlı değişim sürecini uygulayabilecektir10, 13, 4A, E
4.1. Hazırlık aşamasını bilir 10, 13, 4A, E
4.2. Aile değerlendirmesini ve müdahale planını bilir10, 13, 4A, E
5. Ailelere yönelik politika ve hizmetleri açıklayabilecektir. 10, 13, 16, 9A, E
5.1. Aile politikalarını tartışır10, 13, 16, 9A, E
5.2. Aile sorunlarına yönelik proje geliştirir10, 16, 19A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ailenin tanımı, toplumdaki yeri ve önemi
2Aile yapı ve işlevlerini anlama
3Bir sistem olarak aile
4Aile içi iletişim örüntülerini anlama
5Aile sorunlarına genel bakış: Aile içi şiddet, davranış sorunları, duygusal sorunlar vb.
6Aileyi etkileyen makro sorunlar: Yoksulluk,göç, işsizlik vb.
7Aileyle ilgili kuram ve yaklaşımlar: Genelci sistem ve ekolojik sistem yaklaşımı
8Aileyle ilgili kuram ve yaklaşımlar: Yaşam döngüsü teorisi, bağlanma teorisi
9Ailelerle sosyal hizmet planlı değişim modeli: İlk iki aşama
10Ailelerle sosyal hizmet planlı değişim modeli: Üçüncü ve dördüncü aşama
11Ailelerle sosyal hizmet planlı değişim modeli: Son üç aşama
12Ailelere yönelik sosyal hizmet politika ve hizmetler
13Aile politikalarının Türkiye’deki durumu
14Genel değerlendirme
Kaynak
1. Ahrons, C. (2005). We’re Still Family. Harper Collins Books 2. Dündar, Ü. C. (2022). Çocuk Refah Sisteminde Aile Temelli Sosyal Hizmet. Ankara: Nobel Bilimsel Eserler 3. Özpolat, A. Ö., Özkan, Y. (2023). Ailerle Sosyal Hizmet: Risk Altındaki Ailelerle Çalışma, Yaşanmış Hikâyeler ve Aile Deneyimleri. Ankara: Akademisyen Kitabevi
1. Ashman, K.K., Hall, G.H. (1999). Understanding Generalist Practice. Second ed. Nelson-Hall, Inc., Chicago 2.D’Cruz, H., Jones, M. (2004). Social Work Research: Ethical and Political Contexts

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme12020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21836
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)109
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLELERLE SOSYAL HİZMET-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Zeynep TÜRKYILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAileyi, ailenin yapısını, işlevlerini anlamak ve sosyal hizmette genelci uygulama çerçevesinde ailelere yönelik planlı müdahale bilgisini edinmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ailenin tanımı, toplumdaki yeri ve önemi,Aile yapı ve işlevlerini anlama,Bir sistem olarak aile,Aile içi iletişim örüntülerini anlama,Aile sorunlarına genel bakış: Aile içi şiddet, davranış sorunları, duygusal sorunlar vb.,Aileyi etkileyen makro sorunlar: Yoksulluk,göç, işsizlik vb.,Aileyle ilgili kuram ve yaklaşımlar: Genelci sistem ve ekolojik sistem yaklaşımı
,Aileyle ilgili kuram ve yaklaşımlar: Yaşam döngüsü teorisi, bağlanma teorisi,Ailelerle sosyal hizmet planlı değişim modeli: İlk iki aşama,Ailelerle sosyal hizmet planlı değişim modeli: Üçüncü ve dördüncü aşama,Ailelerle sosyal hizmet planlı değişim modeli: Son üç aşama,Ailelere yönelik sosyal hizmet politika ve hizmetler,Aile politikalarının Türkiye’deki durumu,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Aile sistemini ve aile içi dinamikleri açıklayabilecektir10, 16, 19, 9A, E
1.1. Aileyi, türlerini ve işlevlerini tanımlar10, 16, 9A, E
1.2. Aile içi iletişim örüntülerini açıklar10, 16, 9A, E
2. Aile yapısındaki değişimleri sosyal çevre açısından değerlendirebilecektir10, 13, 16, 19, 9A, E
2.1. Ailenin yapısını açıklar 10, 13, 16, 9A, E
2.2. Sosyal çevrenin aile üzerindeki etkisini tartışır 10, 13, 16, 19, 9A, E
3. Aileyi sosyal hizmet kuram ve yaklaşımlarıyla inceleyebilecektir10, 12, 13, 16, 19, 9A, E
3.1. Aileyle ilgili kuramları tartışır10, 12, 13, 16, 19, 9A, E
3.2. Aile yaklaşımları çerçevesinde aile sorunlarını analiz eder10, 13, 4A, E
4. Ailelere yönelik planlı değişim sürecini uygulayabilecektir10, 13, 4A, E
4.1. Hazırlık aşamasını bilir 10, 13, 4A, E
4.2. Aile değerlendirmesini ve müdahale planını bilir10, 13, 4A, E
5. Ailelere yönelik politika ve hizmetleri açıklayabilecektir. 10, 13, 16, 9A, E
5.1. Aile politikalarını tartışır10, 13, 16, 9A, E
5.2. Aile sorunlarına yönelik proje geliştirir10, 16, 19A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ailenin tanımı, toplumdaki yeri ve önemi
2Aile yapı ve işlevlerini anlama
3Bir sistem olarak aile
4Aile içi iletişim örüntülerini anlama
5Aile sorunlarına genel bakış: Aile içi şiddet, davranış sorunları, duygusal sorunlar vb.
6Aileyi etkileyen makro sorunlar: Yoksulluk,göç, işsizlik vb.
7Aileyle ilgili kuram ve yaklaşımlar: Genelci sistem ve ekolojik sistem yaklaşımı
8Aileyle ilgili kuram ve yaklaşımlar: Yaşam döngüsü teorisi, bağlanma teorisi
9Ailelerle sosyal hizmet planlı değişim modeli: İlk iki aşama
10Ailelerle sosyal hizmet planlı değişim modeli: Üçüncü ve dördüncü aşama
11Ailelerle sosyal hizmet planlı değişim modeli: Son üç aşama
12Ailelere yönelik sosyal hizmet politika ve hizmetler
13Aile politikalarının Türkiye’deki durumu
14Genel değerlendirme
Kaynak
1. Ahrons, C. (2005). We’re Still Family. Harper Collins Books 2. Dündar, Ü. C. (2022). Çocuk Refah Sisteminde Aile Temelli Sosyal Hizmet. Ankara: Nobel Bilimsel Eserler 3. Özpolat, A. Ö., Özkan, Y. (2023). Ailerle Sosyal Hizmet: Risk Altındaki Ailelerle Çalışma, Yaşanmış Hikâyeler ve Aile Deneyimleri. Ankara: Akademisyen Kitabevi
1. Ashman, K.K., Hall, G.H. (1999). Understanding Generalist Practice. Second ed. Nelson-Hall, Inc., Chicago 2.D’Cruz, H., Jones, M. (2004). Social Work Research: Ethical and Political Contexts

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:05