Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL SORUNLAR-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Zeynep TÜRKYILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal sorunlara ilişkin temel kavram ve yaklaşımları öğrenerek, sosyal sorunların çözümü ile ilgili öneriler geliştirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Sorun Kavramı ve Sosyal Hizmet ile İlişkisi
,Pandemi
,Yoksulluk
,İşsizlik,Göç ve Toplum
,Terör ve Savaş,Kadına Yönelik Şiddet,Çocuk İhmal ve İstismarı
,Suç ve Suçluluk
,Eğitim Alanındaki Sorunlar
,Bağımlılık
,Ayrımcılık
,İklim Değişikliği ve Çevre
,Nüfusun Yaşlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sosyal sorun tanımlarını, tanımlamadaki güçlükleri ve farklı yaklaşımları değerlendirebilecektir.10, 13, 19, 9A, E
1.1. İşlevselci, çatışmacı, etkileşimci yaklaşımlarla sosyal sorunları açıklar.
1.2. Farklı yaklaşımlar sayesinde sosyal sorunların sebeplerine eleştirel yaklaşır.
2. Türkiye ve dünyada temel sosyal sorunların kuramsal çerçevesini örneklendirebilecektir. 13, 19, 4, 9A, E
2.1. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin sosyal sorunlarını karşılaştırır.
2.2. Türkiye’de ortaya çıkan sosyal sorunların yapısal nedenlerini tanımlar.
3. Sosyo-ekonomik yapı ve sosyal sorunları yorumlayabilecektir. 19, 9A, E
3.1. Sosyo- ekonomik yapının sosyal sorunların çıkmasındaki rolünü açıklar.
3.2. Sosyo-ekonomik yapı ve sosyal sorunlar arasındaki ilişkiyi istatistiksel olarak yorumlar.
4. Sosyal sorunların çözülmesine yönelik öneriler geliştirebilecektir. 10, 13, 19, 4, 9A, E
4.1. Toplumsal değer ve normlara bağlı olarak sosyal sorunları tanımlar.
4.2. Sosyal politikaların oluşturulmasında sosyal eylemin önemini tartışır.
5. Ülkemizde bu sorun alanlarına yönelik bakış açısını, uygulamaları, hizmetleri ilişkilendirebilecektir. 10, 13, 19, 9A, E
5.1. Türkiye’de sosyal sorunların çözümüne yönelik yasal düzenlemeleri açıklar.
5.2. Ülkede yürütülen sosyal politikaları ve sivil toplum kuruluşlarının eylemlerini saptar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Sorun Kavramı ve Sosyal Hizmet ile İlişkisi
2Pandemi
3Yoksulluk
4İşsizlik
5Göç ve Toplum
6Terör ve Savaş
7Kadına Yönelik Şiddet
8Çocuk İhmal ve İstismarı
9Suç ve Suçluluk
10Eğitim Alanındaki Sorunlar
11Bağımlılık
12Ayrımcılık
13İklim Değişikliği ve Çevre
14Nüfusun Yaşlanması
Kaynak
1. Başcıllar, M. (ed.). (2022). Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık 2. Akgün, R., Demir, G. (2020). Literatürden Vaka Örneklerine Sosyal Sorunlar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık 3. Çalış, N., Karataş, Z. (2020). Kavramsal Ve Güncel Boyutlarıyla Sosyal Sorunlar. İstanbul: Efe Akademi Yayınları
1. Bonds, E. (2014). Social Problems: A Human Rights Perspective. Routledge 2. Kornblum, W., Julian, J., Smith, C. D. (2012). Social Problems. Pearson

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı155
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)110
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL SORUNLAR-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Zeynep TÜRKYILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal sorunlara ilişkin temel kavram ve yaklaşımları öğrenerek, sosyal sorunların çözümü ile ilgili öneriler geliştirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Sorun Kavramı ve Sosyal Hizmet ile İlişkisi
,Pandemi
,Yoksulluk
,İşsizlik,Göç ve Toplum
,Terör ve Savaş,Kadına Yönelik Şiddet,Çocuk İhmal ve İstismarı
,Suç ve Suçluluk
,Eğitim Alanındaki Sorunlar
,Bağımlılık
,Ayrımcılık
,İklim Değişikliği ve Çevre
,Nüfusun Yaşlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sosyal sorun tanımlarını, tanımlamadaki güçlükleri ve farklı yaklaşımları değerlendirebilecektir.10, 13, 19, 9A, E
1.1. İşlevselci, çatışmacı, etkileşimci yaklaşımlarla sosyal sorunları açıklar.
1.2. Farklı yaklaşımlar sayesinde sosyal sorunların sebeplerine eleştirel yaklaşır.
2. Türkiye ve dünyada temel sosyal sorunların kuramsal çerçevesini örneklendirebilecektir. 13, 19, 4, 9A, E
2.1. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin sosyal sorunlarını karşılaştırır.
2.2. Türkiye’de ortaya çıkan sosyal sorunların yapısal nedenlerini tanımlar.
3. Sosyo-ekonomik yapı ve sosyal sorunları yorumlayabilecektir. 19, 9A, E
3.1. Sosyo- ekonomik yapının sosyal sorunların çıkmasındaki rolünü açıklar.
3.2. Sosyo-ekonomik yapı ve sosyal sorunlar arasındaki ilişkiyi istatistiksel olarak yorumlar.
4. Sosyal sorunların çözülmesine yönelik öneriler geliştirebilecektir. 10, 13, 19, 4, 9A, E
4.1. Toplumsal değer ve normlara bağlı olarak sosyal sorunları tanımlar.
4.2. Sosyal politikaların oluşturulmasında sosyal eylemin önemini tartışır.
5. Ülkemizde bu sorun alanlarına yönelik bakış açısını, uygulamaları, hizmetleri ilişkilendirebilecektir. 10, 13, 19, 9A, E
5.1. Türkiye’de sosyal sorunların çözümüne yönelik yasal düzenlemeleri açıklar.
5.2. Ülkede yürütülen sosyal politikaları ve sivil toplum kuruluşlarının eylemlerini saptar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Sorun Kavramı ve Sosyal Hizmet ile İlişkisi
2Pandemi
3Yoksulluk
4İşsizlik
5Göç ve Toplum
6Terör ve Savaş
7Kadına Yönelik Şiddet
8Çocuk İhmal ve İstismarı
9Suç ve Suçluluk
10Eğitim Alanındaki Sorunlar
11Bağımlılık
12Ayrımcılık
13İklim Değişikliği ve Çevre
14Nüfusun Yaşlanması
Kaynak
1. Başcıllar, M. (ed.). (2022). Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık 2. Akgün, R., Demir, G. (2020). Literatürden Vaka Örneklerine Sosyal Sorunlar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık 3. Çalış, N., Karataş, Z. (2020). Kavramsal Ve Güncel Boyutlarıyla Sosyal Sorunlar. İstanbul: Efe Akademi Yayınları
1. Bonds, E. (2014). Social Problems: A Human Rights Perspective. Routledge 2. Kornblum, W., Julian, J., Smith, C. D. (2012). Social Problems. Pearson

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:05