Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE II-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBiyo-psiko-sosyal bir varlık olarak insanın yetişkinlik ve yaşlılık aşamaları, tüm yönleriyle ayrıntılı olarak ele almak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı,Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemi gelişim süreçlerinin değerlendirilmesi,Genç ve orta yetişkinlik döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri,Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Aile ilişkileri, eş seçme,Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Ebeveyn çocuk arasındaki ilişkiler,Geç yetişkinlik döneminin biyolojik yönleri,Geç yetişkinlik döneminin psiko-sosyal yönleri,Geç yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri,Yaşlılık dönemi ve gelişim görevleri,Yaşlılık döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri,Yaşlılık döneminin sosyal ve psikolojik yönleri,Yaşlılık döneminde karşılaşılan sorunlar ve sosyal hizmet uygulamaları,Yas yönetimi ve ölüm,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İnsanın sosyolojik, psikolojik, biyolojik karakteristiklerinin değişimlerini ve dönüşümlerini öğrenir.19, 9A
1.1. İnsanın biyopsikososyal bir varlık olduğunu anlar.
1.2. İnsanın biyopsikososyal bir varlık olduğunu anlar.
2. İnsan davranışını etkileyen iç ve dış faktörleri ve yaşam olaylarını bir bütün olarak öğrenir.13, 19, 9E
2.1. Gelişim dönemlerini anlar.
2.2. Yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerini ve bu dönemlerdeki gelişim görevlerini anlar.
3. Genç ve orta yetişkinlik dönemlerini öğrenir.10, 16, 19, 9A
3.1. Geç ve orta yaşlılık dönemlerini ve bu dönemlerdeki gelişim görevlerini anlar.
4. Geç yetişkinlik ve yaşlılık dönemini öğrenir.10, 16, 23, 9A
4.1. Geç yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerini ve bu dönemlerdeki gelişim görevlerini anlar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı
2Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemi gelişim süreçlerinin değerlendirilmesi
3Genç ve orta yetişkinlik döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri
4Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Aile ilişkileri, eş seçme
5Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Ebeveyn çocuk arasındaki ilişkiler
6Geç yetişkinlik döneminin biyolojik yönleri
7Geç yetişkinlik döneminin psiko-sosyal yönleri
8Geç yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri
9Yaşlılık dönemi ve gelişim görevleri
10Yaşlılık döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri
11Yaşlılık döneminin sosyal ve psikolojik yönleri
12Yaşlılık döneminde karşılaşılan sorunlar ve sosyal hizmet uygulamaları
13Yas yönetimi ve ölüm
14Değerlendirme
Kaynak
Öğretim üyelerine ait ders notları, sunumlar
1.Charles Zastrow-Karen K. Krist Ashman (2015). İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre-2-Yetişkinlik- Yaşlılık. Ankara: Nika Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE II-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBiyo-psiko-sosyal bir varlık olarak insanın yetişkinlik ve yaşlılık aşamaları, tüm yönleriyle ayrıntılı olarak ele almak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı,Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemi gelişim süreçlerinin değerlendirilmesi,Genç ve orta yetişkinlik döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri,Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Aile ilişkileri, eş seçme,Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Ebeveyn çocuk arasındaki ilişkiler,Geç yetişkinlik döneminin biyolojik yönleri,Geç yetişkinlik döneminin psiko-sosyal yönleri,Geç yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri,Yaşlılık dönemi ve gelişim görevleri,Yaşlılık döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri,Yaşlılık döneminin sosyal ve psikolojik yönleri,Yaşlılık döneminde karşılaşılan sorunlar ve sosyal hizmet uygulamaları,Yas yönetimi ve ölüm,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İnsanın sosyolojik, psikolojik, biyolojik karakteristiklerinin değişimlerini ve dönüşümlerini öğrenir.19, 9A
1.1. İnsanın biyopsikososyal bir varlık olduğunu anlar.
1.2. İnsanın biyopsikososyal bir varlık olduğunu anlar.
2. İnsan davranışını etkileyen iç ve dış faktörleri ve yaşam olaylarını bir bütün olarak öğrenir.13, 19, 9E
2.1. Gelişim dönemlerini anlar.
2.2. Yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerini ve bu dönemlerdeki gelişim görevlerini anlar.
3. Genç ve orta yetişkinlik dönemlerini öğrenir.10, 16, 19, 9A
3.1. Geç ve orta yaşlılık dönemlerini ve bu dönemlerdeki gelişim görevlerini anlar.
4. Geç yetişkinlik ve yaşlılık dönemini öğrenir.10, 16, 23, 9A
4.1. Geç yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerini ve bu dönemlerdeki gelişim görevlerini anlar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı
2Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemi gelişim süreçlerinin değerlendirilmesi
3Genç ve orta yetişkinlik döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri
4Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Aile ilişkileri, eş seçme
5Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Ebeveyn çocuk arasındaki ilişkiler
6Geç yetişkinlik döneminin biyolojik yönleri
7Geç yetişkinlik döneminin psiko-sosyal yönleri
8Geç yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri
9Yaşlılık dönemi ve gelişim görevleri
10Yaşlılık döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri
11Yaşlılık döneminin sosyal ve psikolojik yönleri
12Yaşlılık döneminde karşılaşılan sorunlar ve sosyal hizmet uygulamaları
13Yas yönetimi ve ölüm
14Değerlendirme
Kaynak
Öğretim üyelerine ait ders notları, sunumlar
1.Charles Zastrow-Karen K. Krist Ashman (2015). İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre-2-Yetişkinlik- Yaşlılık. Ankara: Nika Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:05