Bu dersin amacı, öğrencilerin temel algoritma ve problem çözme yapıları hakkında bilgi sahibi olmasını ve bir problemle karşılaştıklarında bu temel yapıları kullanarak algoritmalar tasarlayabilme ve bu algoritmaları Python programlama dili ile gerçekleştirebilme yeteneğini kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi ,Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi ,Python’da Koşula Bağlı Durumlar,Python’da Koşula Bağlı Durumlar,Python’da Döngüler,Python'da döngüler,Python’da Listeler ,Python'da listeler,Demetler ve Sözlükler,Demetler ve Sözlükler,Python’da Fonksiyonlar, Modüller,Python’da Fonksiyonlar, Modüller,Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP),Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP),Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
10, 14, 16
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi
2
Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi
3
Python’da Koşula Bağlı Durumlar
4
Python’da Koşula Bağlı Durumlar
4
Python’da Döngüler
5
Python'da döngüler
6
Python’da Listeler
7
Python'da listeler
8
Demetler ve Sözlükler
9
Demetler ve Sözlükler
10
Python’da Fonksiyonlar, Modüller
11
Python’da Fonksiyonlar, Modüller
12
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
13
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
14
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
Kaynak
• Gaddis, T., “Starting Out with Python, 3rd Edition”, Pearson, (2015) • Punch, W.F. & Enbody, R., “The Practice of Computing Using Python, 2nd Edition”, Pearson, (2013).
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
4
5
20
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
2
20
40
Genel Sınav ve Hazırlığı
2
20
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
128
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(128/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PYTHON İLE ALGORİTMAYA GİRİŞ
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Zafer AK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin temel algoritma ve problem çözme yapıları hakkında bilgi sahibi olmasını ve bir problemle karşılaştıklarında bu temel yapıları kullanarak algoritmalar tasarlayabilme ve bu algoritmaları Python programlama dili ile gerçekleştirebilme yeteneğini kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi ,Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi ,Python’da Koşula Bağlı Durumlar,Python’da Koşula Bağlı Durumlar,Python’da Döngüler,Python'da döngüler,Python’da Listeler ,Python'da listeler,Demetler ve Sözlükler,Demetler ve Sözlükler,Python’da Fonksiyonlar, Modüller,Python’da Fonksiyonlar, Modüller,Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP),Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP),Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
10, 14, 16
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi
2
Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi
3
Python’da Koşula Bağlı Durumlar
4
Python’da Koşula Bağlı Durumlar
4
Python’da Döngüler
5
Python'da döngüler
6
Python’da Listeler
7
Python'da listeler
8
Demetler ve Sözlükler
9
Demetler ve Sözlükler
10
Python’da Fonksiyonlar, Modüller
11
Python’da Fonksiyonlar, Modüller
12
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
13
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
14
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
Kaynak
• Gaddis, T., “Starting Out with Python, 3rd Edition”, Pearson, (2015) • Punch, W.F. & Enbody, R., “The Practice of Computing Using Python, 2nd Edition”, Pearson, (2013).
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.