Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KORUNMA İHTİYACI OLAN ÇOCUK-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sinem KELEŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKorunma ihtiyacı olan çocukların tanımı, kapsamı, korunma ihtiyacı olan çocklara yönelik hizmet ve müdahale planları hakkında bilgi vermektir
Dersin İçeriğiBu ders; Korunma ihtiyacı olan çocuk hakkında kavramsal giriş
,Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, korunma altına alınma şartları
,Türkiye'de ve Dünya'da korunma ihtiyacı olan çocuklar için yapılan çalışmalar
,Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemeler
,Çocuk ihmali ve istismarı
,Çocukların korunma altına alınma nedenleri
,Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılması gerekenler
,Çocuk koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenler
,Suça sürüklenen çocuklar ve çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal
düzenlemeler
,Suç nedenlerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
,Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları,
yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri)
,Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk
evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri),Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(koruyucu aile, evlat
edinme, hizmet modelleri),Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlar
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Korunma ihtiyacı olan çocukları kavramsal çerçevede açıklayabilecektir 1. He/she will able to explain children in need of protection within the conceptual framework10, 16, 9A
1.1. Korunma ihtiyacı olan çocuğu tanımlar 1.1. He/she identifies the child in need of protection10, 16, 9A
1.2. Korunma ihtiyacı olan çocuk hakkında alınacak koruyucu ve önleyici tedbirleri bilir 10, 16, 9A
2. Türkiye'de ve Dünya'da korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik yapılan çalışmaları tartışabilecektir 10, 16, 19, 9A
2.1. Türkiye’de korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik mevcut hizmet ve yasal mevzuatı açıklar 10, 14, 16, 9A
2.2. Dünyada korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik mevcut hizmet ve yasal mevzuatı açıklar 10, 14, 16, 9A
3. Koruma altına alınma süreci hakkında bilgi edinebilecektir 10, 13, 16, 4, 9A
3.1. Koruma altına alınma sebeplerini inceler 10, 13, 16, 4, 9A
3.2. Koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenleri bilir 10, 13, 16, 9A
4. Suça sürüklenmiş çocuk kavramını ve ilgili yasal mevzuatı açıklayabilecektir 10, 13, 16, 9A
4.1. Suça sürüklenmiş çocuğu tanımlar
4.2. Suça sürüklenmiş çocuk hakkında alınacak güvenlik tedbirlerini bilir 10, 13, 16, 9A
5. Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türlerini tartışabilecektir 13, 19, 4A
5.1. Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik ilgili kurum ve kuruluşları açıklar 10, 16, 9A
5.2. Kurumda yaşamanın çocuklar üzerindeki etkilerini ve sonuçları yorumlar 13, 19, 4A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Korunma ihtiyacı olan çocuk hakkında kavramsal giriş
2Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, korunma altına alınma şartları
3Türkiye'de ve Dünya'da korunma ihtiyacı olan çocuklar için yapılan çalışmalar
4Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemeler
5Çocuk ihmali ve istismarı
6Çocukların korunma altına alınma nedenleri
7Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılması gerekenler
8Çocuk koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenler
9Suça sürüklenen çocuklar ve çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal
düzenlemeler
10Suç nedenlerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
11Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları,
yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri)
12Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk
evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri)
13Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(koruyucu aile, evlat
edinme, hizmet modelleri)
14Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlar
Kaynak
-Yavuzer, H. (1990). Çocuk ve Suç. İstanbul: Remzi Kitabevi -Polat, Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı-I (tanımlar) -Polat, Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı-II (önleme ve rehabilitasyon) -Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı resmi internet sitesi. Erişim adresi: http://www.aile.gov.tr/ -Türkiye İstatistik Kurumu resmi sayfası. Erişim adresi: http://www.tuik.gov.tr/ -Unicef (2011). Türkiye'de Çocukların Durumu Raporu -2828 ve 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu ve Unicef: Çocuklarla Adli Görüşme Odaları, Unicef: Ulusal ve Uluslararası Çocuk Mevzuatı -Unicef: Sosyal Çalışma Görevlileri İçin Eğitim Kitabı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14342
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı515
Toplam İş Yükü (Saat)135
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(135/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KORUNMA İHTİYACI OLAN ÇOCUK-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sinem KELEŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKorunma ihtiyacı olan çocukların tanımı, kapsamı, korunma ihtiyacı olan çocklara yönelik hizmet ve müdahale planları hakkında bilgi vermektir
Dersin İçeriğiBu ders; Korunma ihtiyacı olan çocuk hakkında kavramsal giriş
,Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, korunma altına alınma şartları
,Türkiye'de ve Dünya'da korunma ihtiyacı olan çocuklar için yapılan çalışmalar
,Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemeler
,Çocuk ihmali ve istismarı
,Çocukların korunma altına alınma nedenleri
,Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılması gerekenler
,Çocuk koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenler
,Suça sürüklenen çocuklar ve çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal
düzenlemeler
,Suç nedenlerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
,Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları,
yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri)
,Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk
evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri),Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(koruyucu aile, evlat
edinme, hizmet modelleri),Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlar
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Korunma ihtiyacı olan çocukları kavramsal çerçevede açıklayabilecektir 1. He/she will able to explain children in need of protection within the conceptual framework10, 16, 9A
1.1. Korunma ihtiyacı olan çocuğu tanımlar 1.1. He/she identifies the child in need of protection10, 16, 9A
1.2. Korunma ihtiyacı olan çocuk hakkında alınacak koruyucu ve önleyici tedbirleri bilir 10, 16, 9A
2. Türkiye'de ve Dünya'da korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik yapılan çalışmaları tartışabilecektir 10, 16, 19, 9A
2.1. Türkiye’de korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik mevcut hizmet ve yasal mevzuatı açıklar 10, 14, 16, 9A
2.2. Dünyada korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik mevcut hizmet ve yasal mevzuatı açıklar 10, 14, 16, 9A
3. Koruma altına alınma süreci hakkında bilgi edinebilecektir 10, 13, 16, 4, 9A
3.1. Koruma altına alınma sebeplerini inceler 10, 13, 16, 4, 9A
3.2. Koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenleri bilir 10, 13, 16, 9A
4. Suça sürüklenmiş çocuk kavramını ve ilgili yasal mevzuatı açıklayabilecektir 10, 13, 16, 9A
4.1. Suça sürüklenmiş çocuğu tanımlar
4.2. Suça sürüklenmiş çocuk hakkında alınacak güvenlik tedbirlerini bilir 10, 13, 16, 9A
5. Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türlerini tartışabilecektir 13, 19, 4A
5.1. Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik ilgili kurum ve kuruluşları açıklar 10, 16, 9A
5.2. Kurumda yaşamanın çocuklar üzerindeki etkilerini ve sonuçları yorumlar 13, 19, 4A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Korunma ihtiyacı olan çocuk hakkında kavramsal giriş
2Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, korunma altına alınma şartları
3Türkiye'de ve Dünya'da korunma ihtiyacı olan çocuklar için yapılan çalışmalar
4Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemeler
5Çocuk ihmali ve istismarı
6Çocukların korunma altına alınma nedenleri
7Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılması gerekenler
8Çocuk koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenler
9Suça sürüklenen çocuklar ve çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal
düzenlemeler
10Suç nedenlerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
11Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları,
yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri)
12Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk
evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri)
13Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(koruyucu aile, evlat
edinme, hizmet modelleri)
14Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlar
Kaynak
-Yavuzer, H. (1990). Çocuk ve Suç. İstanbul: Remzi Kitabevi -Polat, Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı-I (tanımlar) -Polat, Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı-II (önleme ve rehabilitasyon) -Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı resmi internet sitesi. Erişim adresi: http://www.aile.gov.tr/ -Türkiye İstatistik Kurumu resmi sayfası. Erişim adresi: http://www.tuik.gov.tr/ -Unicef (2011). Türkiye'de Çocukların Durumu Raporu -2828 ve 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu ve Unicef: Çocuklarla Adli Görüşme Odaları, Unicef: Ulusal ve Uluslararası Çocuk Mevzuatı -Unicef: Sosyal Çalışma Görevlileri İçin Eğitim Kitabı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:05