Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL BAKIM HİZMETLERİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal hizmetlerde bakımın önemi, içeriği ve sınırları ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri Bakım İle İlgili Temel Kavramlar,Bakım Hizmetlerinde Temel İlke ve Uygulamalar,Bakım Hizmetlerinde Sosyal Hizmetlerin Önemi,Bakım Hizmetlerinde Sosyal Hizmetlerin İşlev ve Fonksiyonları,Evde Bakım Hizmetleri ve Türleri,Bakım Hizmetlerinin Örgütlenmesi ve Yönetimi,Bakım Hizmetlerinde İlgili Kuruluşlar,Evde Bakım Hizmetlerinde Koordinasyon ve İşbirliği,Bakım Hizmetlerinde Vaka Yönetimi,Bakım Hizmetlerinde Sosyal Hizmet Uzmanının Rol ve İşlevi,Bakım Hizmetlerinde Yasal Düzenleme ve Mevzuat,Sosyal Bakım Sistemleri,Bakıma Muhtaç Kişilerin İhtiyaçları ve Psikolojik ve Fizyolojik Özellikleri,Evde Bakım Hizmetlerinde Yeni Gelişmeler Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bakım ile ilgili temel kavramları, ilke ve uygulamaları tanımlayabilmesi19, 9A
2. Bakım hizmetlerinde sosyal hizmet uzmanlarının rol ve işlevlerini kavrayabilmesi19, 9A
3. Bakım hizmetlerinin yönetim ve organizasyonunu açıklayabilmesi19, 9A
4. Bakıma muhtaç kişilerin ihtiyaçlarını belirleyebilmesi19, 9A
5. Bakım hizmetlerinde yasal düzenleme ve mevzuat ile ilgili bilgi sahibi olabilmesi19, 9A
6. Bakım hizmetlerinde sosyal hizmetlerin ve sosyal hizmet uzmanlarının önemine inanabilmesi19, 9A
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri Bakım İle İlgili Temel Kavramlar
2Bakım Hizmetlerinde Temel İlke ve Uygulamalar
3Bakım Hizmetlerinde Sosyal Hizmetlerin Önemi
4Bakım Hizmetlerinde Sosyal Hizmetlerin İşlev ve Fonksiyonları
5Evde Bakım Hizmetleri ve Türleri
6Bakım Hizmetlerinin Örgütlenmesi ve Yönetimi
7Bakım Hizmetlerinde İlgili Kuruluşlar
8Evde Bakım Hizmetlerinde Koordinasyon ve İşbirliği
9Bakım Hizmetlerinde Vaka Yönetimi
10Bakım Hizmetlerinde Sosyal Hizmet Uzmanının Rol ve İşlevi
11Bakım Hizmetlerinde Yasal Düzenleme ve Mevzuat
12Sosyal Bakım Sistemleri
13Bakıma Muhtaç Kişilerin İhtiyaçları ve Psikolojik ve Fizyolojik Özellikleri
14Evde Bakım Hizmetlerinde Yeni Gelişmeler Dersin Değerlendirilmesi
Kaynak
Ders Notları, Power Point Sunuları, İlgili web sayfaları
1. Dursun, A. (2005). Evde Bakım Hizmetleri. Ankara: Sağlıklı Nesiller Derneği 2. Fadıloğlu, Ç. (2011). Evde Bakım ve Sağlık. İstanbul: Göktuğ Yayıncılık. 3. Türk Tabipler Birliği. (2016). Evde Bakım Hizmetleri İle İlgili Sağlık Emek ve Meslek Örgütlerinin Görüş ve Yaklaşımları. Ankara: Türk Tabipler Birliği Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL BAKIM HİZMETLERİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal hizmetlerde bakımın önemi, içeriği ve sınırları ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri Bakım İle İlgili Temel Kavramlar,Bakım Hizmetlerinde Temel İlke ve Uygulamalar,Bakım Hizmetlerinde Sosyal Hizmetlerin Önemi,Bakım Hizmetlerinde Sosyal Hizmetlerin İşlev ve Fonksiyonları,Evde Bakım Hizmetleri ve Türleri,Bakım Hizmetlerinin Örgütlenmesi ve Yönetimi,Bakım Hizmetlerinde İlgili Kuruluşlar,Evde Bakım Hizmetlerinde Koordinasyon ve İşbirliği,Bakım Hizmetlerinde Vaka Yönetimi,Bakım Hizmetlerinde Sosyal Hizmet Uzmanının Rol ve İşlevi,Bakım Hizmetlerinde Yasal Düzenleme ve Mevzuat,Sosyal Bakım Sistemleri,Bakıma Muhtaç Kişilerin İhtiyaçları ve Psikolojik ve Fizyolojik Özellikleri,Evde Bakım Hizmetlerinde Yeni Gelişmeler Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bakım ile ilgili temel kavramları, ilke ve uygulamaları tanımlayabilmesi19, 9A
2. Bakım hizmetlerinde sosyal hizmet uzmanlarının rol ve işlevlerini kavrayabilmesi19, 9A
3. Bakım hizmetlerinin yönetim ve organizasyonunu açıklayabilmesi19, 9A
4. Bakıma muhtaç kişilerin ihtiyaçlarını belirleyebilmesi19, 9A
5. Bakım hizmetlerinde yasal düzenleme ve mevzuat ile ilgili bilgi sahibi olabilmesi19, 9A
6. Bakım hizmetlerinde sosyal hizmetlerin ve sosyal hizmet uzmanlarının önemine inanabilmesi19, 9A
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri Bakım İle İlgili Temel Kavramlar
2Bakım Hizmetlerinde Temel İlke ve Uygulamalar
3Bakım Hizmetlerinde Sosyal Hizmetlerin Önemi
4Bakım Hizmetlerinde Sosyal Hizmetlerin İşlev ve Fonksiyonları
5Evde Bakım Hizmetleri ve Türleri
6Bakım Hizmetlerinin Örgütlenmesi ve Yönetimi
7Bakım Hizmetlerinde İlgili Kuruluşlar
8Evde Bakım Hizmetlerinde Koordinasyon ve İşbirliği
9Bakım Hizmetlerinde Vaka Yönetimi
10Bakım Hizmetlerinde Sosyal Hizmet Uzmanının Rol ve İşlevi
11Bakım Hizmetlerinde Yasal Düzenleme ve Mevzuat
12Sosyal Bakım Sistemleri
13Bakıma Muhtaç Kişilerin İhtiyaçları ve Psikolojik ve Fizyolojik Özellikleri
14Evde Bakım Hizmetlerinde Yeni Gelişmeler Dersin Değerlendirilmesi
Kaynak
Ders Notları, Power Point Sunuları, İlgili web sayfaları
1. Dursun, A. (2005). Evde Bakım Hizmetleri. Ankara: Sağlıklı Nesiller Derneği 2. Fadıloğlu, Ç. (2011). Evde Bakım ve Sağlık. İstanbul: Göktuğ Yayıncılık. 3. Türk Tabipler Birliği. (2016). Evde Bakım Hizmetleri İle İlgili Sağlık Emek ve Meslek Örgütlerinin Görüş ve Yaklaşımları. Ankara: Türk Tabipler Birliği Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:05