Ögrencilerin, mezun olduktan sonra çalışacakları havayolu şirketlerinde gerek uçucu ve gerekse yer personeli olarak
bölümlerinde-departmanlarında bilmesi gereken genel yasaları, yönergeleri, talimatları ve kuralları öğrenmeleridir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma, dönem boyu işlenecek konular. ,Yönetsel bakış açısı. Tarife, zamanında kalkış, koltuk, fiyat ve konfor.,Sektörleri etkileyen dış çevre faktörleri. ,Taşımacılıkta rekabet avantajı için uygulanan stratejiler,Temel yaklaşımlar, geleneksel,düşük maliyetli ve bölgesel havayolları,Havayolu taşımacılığında yönetimin fonksiyonları ,Genel tekrar. ,Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kuralları. ,Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kuralları.,Ulusal ve uluslararası sivil havacılık örgütleri-teşkilatları. ,Taşımacılıkta uçucu ekiplerin yeri ve önemi,Uçucu ekip yönetimi, filo, uçak, rota ve ekip eşleme ve ataması.,Uçucu ekiplerde kadrolamada önemli hususlar, yasal kurallar. ,Uçuş süresi. görev süresi, pas süresi ve nöbetçi ekipler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Havayolları ekip planlaması kavramlarını ve metodolojisini bilebilecektir.
14, 9
A
1.1.Havayolu ekip planlaması, temel kavramlarını bilir.
1.2.Ekip planlama faaliyetlerine ilişkin kısıtları bilir.
1.3.Kabin ve kokpit ekibinin çalışma koşulları, dinlenme süreleri, çalışma sürelerini bilir.
2.Taşımacılıkta uçucu ekiplerin yeri ve önemini bilebilecektir.
14, 16, 9
A
2.1.Uçucu ekip yönetimini öğrenir.
2.2.Filo, uçak, rota ve ekip eşleme ve atamasını bilir.
2.3.Uçuş süresi. görev süresi, pas süresi ve nöbetçi ekipler kavramlarını öğrenir.
3.Uçak tipi ve eğitimlerin ekip planlamaya olan etkisini kavrayabilecektir.
14, 9
A
3.1.Filo ataması, Uçak rotalama kavramlarını bilir.
3.2.Ekip çizelgeleme kavramını bilir.
3.3. Düzensiz olayların yönetimini kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma, dönem boyu işlenecek konular.
2
Yönetsel bakış açısı. Tarife, zamanında kalkış, koltuk, fiyat ve konfor.
3
Sektörleri etkileyen dış çevre faktörleri.
4
Taşımacılıkta rekabet avantajı için uygulanan stratejiler
5
Temel yaklaşımlar, geleneksel,düşük maliyetli ve bölgesel havayolları
6
Havayolu taşımacılığında yönetimin fonksiyonları
7
Genel tekrar.
8
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kuralları.
9
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kuralları.
10
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık örgütleri-teşkilatları.
11
Taşımacılıkta uçucu ekiplerin yeri ve önemi
12
Uçucu ekip yönetimi, filo, uçak, rota ve ekip eşleme ve ataması.
13
Uçucu ekiplerde kadrolamada önemli hususlar, yasal kurallar.
14
Uçuş süresi. görev süresi, pas süresi ve nöbetçi ekipler
Kaynak
Öğretim Görevlisi Ders Notları,
Hava Taşımacılığında Uçucu Ekip Yönetimi 2013;A. Özgür Karagülle ve Tarık Birgören
HAVAYOLU İŞLETMELERİNDE OPERASYONEL PLANLAMA
T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3842
AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2649
2019,A.Tolga Kumtepe ve Erdem Erdoğdu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Takım çalışması becerisi
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
X
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
X
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
X
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
X
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
X
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
X
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
X
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
X
13
Etkin iletişim kurma becerisi
X
14
Mesleki öz güven becerisi
15
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
4
8
32
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
3
12
36
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
8
16
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
3
6
18
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
2
12
24
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
168
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Ögrencilerin, mezun olduktan sonra çalışacakları havayolu şirketlerinde gerek uçucu ve gerekse yer personeli olarak
bölümlerinde-departmanlarında bilmesi gereken genel yasaları, yönergeleri, talimatları ve kuralları öğrenmeleridir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma, dönem boyu işlenecek konular. ,Yönetsel bakış açısı. Tarife, zamanında kalkış, koltuk, fiyat ve konfor.,Sektörleri etkileyen dış çevre faktörleri. ,Taşımacılıkta rekabet avantajı için uygulanan stratejiler,Temel yaklaşımlar, geleneksel,düşük maliyetli ve bölgesel havayolları,Havayolu taşımacılığında yönetimin fonksiyonları ,Genel tekrar. ,Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kuralları. ,Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kuralları.,Ulusal ve uluslararası sivil havacılık örgütleri-teşkilatları. ,Taşımacılıkta uçucu ekiplerin yeri ve önemi,Uçucu ekip yönetimi, filo, uçak, rota ve ekip eşleme ve ataması.,Uçucu ekiplerde kadrolamada önemli hususlar, yasal kurallar. ,Uçuş süresi. görev süresi, pas süresi ve nöbetçi ekipler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Havayolları ekip planlaması kavramlarını ve metodolojisini bilebilecektir.
14, 9
A
1.1.Havayolu ekip planlaması, temel kavramlarını bilir.
1.2.Ekip planlama faaliyetlerine ilişkin kısıtları bilir.
1.3.Kabin ve kokpit ekibinin çalışma koşulları, dinlenme süreleri, çalışma sürelerini bilir.
2.Taşımacılıkta uçucu ekiplerin yeri ve önemini bilebilecektir.
14, 16, 9
A
2.1.Uçucu ekip yönetimini öğrenir.
2.2.Filo, uçak, rota ve ekip eşleme ve atamasını bilir.
2.3.Uçuş süresi. görev süresi, pas süresi ve nöbetçi ekipler kavramlarını öğrenir.
3.Uçak tipi ve eğitimlerin ekip planlamaya olan etkisini kavrayabilecektir.
14, 9
A
3.1.Filo ataması, Uçak rotalama kavramlarını bilir.
3.2.Ekip çizelgeleme kavramını bilir.
3.3. Düzensiz olayların yönetimini kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma, dönem boyu işlenecek konular.
2
Yönetsel bakış açısı. Tarife, zamanında kalkış, koltuk, fiyat ve konfor.
3
Sektörleri etkileyen dış çevre faktörleri.
4
Taşımacılıkta rekabet avantajı için uygulanan stratejiler
5
Temel yaklaşımlar, geleneksel,düşük maliyetli ve bölgesel havayolları
6
Havayolu taşımacılığında yönetimin fonksiyonları
7
Genel tekrar.
8
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kuralları.
9
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kuralları.
10
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık örgütleri-teşkilatları.
11
Taşımacılıkta uçucu ekiplerin yeri ve önemi
12
Uçucu ekip yönetimi, filo, uçak, rota ve ekip eşleme ve ataması.
13
Uçucu ekiplerde kadrolamada önemli hususlar, yasal kurallar.
14
Uçuş süresi. görev süresi, pas süresi ve nöbetçi ekipler
Kaynak
Öğretim Görevlisi Ders Notları,
Hava Taşımacılığında Uçucu Ekip Yönetimi 2013;A. Özgür Karagülle ve Tarık Birgören
HAVAYOLU İŞLETMELERİNDE OPERASYONEL PLANLAMA
T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3842
AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2649
2019,A.Tolga Kumtepe ve Erdem Erdoğdu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Takım çalışması becerisi
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
X
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
X
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
X
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
X
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
X
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
X
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
X
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
X
13
Etkin iletişim kurma becerisi
X
14
Mesleki öz güven becerisi
15
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.