Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İSPANYOLCA I-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİspanyolca
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza YANILMAZ, Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin İspanyolca konuşan kişilerle kolayca iletişim kurabilmeleri, basit diyalogları kurabilmeleri ve kendilerine yöneltilen soruları yanıtlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş.Sınıfta Arkadaşlarınızı Tanımak; kişisel bilgi istemek ve vermek, selamlaşma ve vedalaşma,İspanyolca'da üç tür fiil: -ar, -er, -ir, kelimelerin cinsleri ,Sayılar, milliyetler, meslekler, alfabe.,Şimdiki zaman, edatlar; a, de, con,sin, por, para, porque,Zamirler, diller, bir şeyleri değerlendirme; muy, bastante bien, normal, mal,Mekan tarifi yapma, varlığı ifade etme; tener, llamarse, ser,Superlativo, hava durumu hakkında konuşmak,Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak.,Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak.,Tercihler hakkında konuşmak,,Kişilik ve fiziksel görünüm hakkında konuşmak.,Beğeniler ve zevkler hakkında konuşmak,Kişisel ilişkiler hakkında konuşmak,,Genel tekrar.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İnsanlarla selamlaşabilecek ve kendini tanıtabilecektir. 14, 16, 9A
1.1. İspanyolca'daki isimlerin türlerini kolayca belirler.
1.2. İspanyolca numaraları tanıyabilirler.
1.3. Şimdiki zamanda cümle kurabilerler.
2. İnsanları ve yerleri betimleyebilirler. 14, 16, 9A
2.1. İspanyolca temel metinleri anlayabilirler.
2.2. sözlü veya yazılı olarak kendini İspanyolca olarak ifade edebilirler.
2.3. İspanyolca kullanarak bir şeyler alıp satabilecektir.
3. İspanyolca bir adresi betimleyebilecektir. 14, 16, 9A
3.1. Farklı şeylerde tercihleri ve zevkleri hakkında konuşabilecektir.
3.2. Başarılar, deneyimler ve sorunlar hakkında İspanyolca tartışabilir.
3.3. A1 düzeyinde İspanyolca olarak kendini ifade eder.
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş.Sınıfta Arkadaşlarınızı Tanımak; kişisel bilgi istemek ve vermek, selamlaşma ve vedalaşmaİlgili sayfaların çalışılması
2İspanyolca'da üç tür fiil: -ar, -er, -ir, kelimelerin cinsleri İlgili sayfaların çalışılması
3Sayılar, milliyetler, meslekler, alfabe.İlgili sayfaların çalışılması
4Şimdiki zaman, edatlar; a, de, con,sin, por, para, porqueİlgili sayfaların çalışılması
5Zamirler, diller, bir şeyleri değerlendirme; muy, bastante bien, normal, malİlgili sayfaların çalışılması
6Mekan tarifi yapma, varlığı ifade etme; tener, llamarse, serİlgili sayfaların çalışılması
7Superlativo, hava durumu hakkında konuşmakİlgili sayfaların çalışılması
8Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak.İlgili sayfaları çalışmak
9Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak.İlgili sayfaları çalışmak
10Tercihler hakkında konuşmak,İlgili sayfaların çalışılması
11Kişilik ve fiziksel görünüm hakkında konuşmak.
12Beğeniler ve zevkler hakkında konuşmak
13Kişisel ilişkiler hakkında konuşmak,
14Genel tekrar.
Kaynak
Aula Internacional 1 Nueva Edicion – Difusion

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Takım çalışması becerisi
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
X
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
X
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
13
Etkin iletişim kurma becerisi
14
Mesleki öz güven becerisi
X
15
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11212
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2510
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İSPANYOLCA I-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİspanyolca
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza YANILMAZ, Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin İspanyolca konuşan kişilerle kolayca iletişim kurabilmeleri, basit diyalogları kurabilmeleri ve kendilerine yöneltilen soruları yanıtlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş.Sınıfta Arkadaşlarınızı Tanımak; kişisel bilgi istemek ve vermek, selamlaşma ve vedalaşma,İspanyolca'da üç tür fiil: -ar, -er, -ir, kelimelerin cinsleri ,Sayılar, milliyetler, meslekler, alfabe.,Şimdiki zaman, edatlar; a, de, con,sin, por, para, porque,Zamirler, diller, bir şeyleri değerlendirme; muy, bastante bien, normal, mal,Mekan tarifi yapma, varlığı ifade etme; tener, llamarse, ser,Superlativo, hava durumu hakkında konuşmak,Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak.,Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak.,Tercihler hakkında konuşmak,,Kişilik ve fiziksel görünüm hakkında konuşmak.,Beğeniler ve zevkler hakkında konuşmak,Kişisel ilişkiler hakkında konuşmak,,Genel tekrar.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İnsanlarla selamlaşabilecek ve kendini tanıtabilecektir. 14, 16, 9A
1.1. İspanyolca'daki isimlerin türlerini kolayca belirler.
1.2. İspanyolca numaraları tanıyabilirler.
1.3. Şimdiki zamanda cümle kurabilerler.
2. İnsanları ve yerleri betimleyebilirler. 14, 16, 9A
2.1. İspanyolca temel metinleri anlayabilirler.
2.2. sözlü veya yazılı olarak kendini İspanyolca olarak ifade edebilirler.
2.3. İspanyolca kullanarak bir şeyler alıp satabilecektir.
3. İspanyolca bir adresi betimleyebilecektir. 14, 16, 9A
3.1. Farklı şeylerde tercihleri ve zevkleri hakkında konuşabilecektir.
3.2. Başarılar, deneyimler ve sorunlar hakkında İspanyolca tartışabilir.
3.3. A1 düzeyinde İspanyolca olarak kendini ifade eder.
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş.Sınıfta Arkadaşlarınızı Tanımak; kişisel bilgi istemek ve vermek, selamlaşma ve vedalaşmaİlgili sayfaların çalışılması
2İspanyolca'da üç tür fiil: -ar, -er, -ir, kelimelerin cinsleri İlgili sayfaların çalışılması
3Sayılar, milliyetler, meslekler, alfabe.İlgili sayfaların çalışılması
4Şimdiki zaman, edatlar; a, de, con,sin, por, para, porqueİlgili sayfaların çalışılması
5Zamirler, diller, bir şeyleri değerlendirme; muy, bastante bien, normal, malİlgili sayfaların çalışılması
6Mekan tarifi yapma, varlığı ifade etme; tener, llamarse, serİlgili sayfaların çalışılması
7Superlativo, hava durumu hakkında konuşmakİlgili sayfaların çalışılması
8Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak.İlgili sayfaları çalışmak
9Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak.İlgili sayfaları çalışmak
10Tercihler hakkında konuşmak,İlgili sayfaların çalışılması
11Kişilik ve fiziksel görünüm hakkında konuşmak.
12Beğeniler ve zevkler hakkında konuşmak
13Kişisel ilişkiler hakkında konuşmak,
14Genel tekrar.
Kaynak
Aula Internacional 1 Nueva Edicion – Difusion

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Takım çalışması becerisi
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
X
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
X
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
13
Etkin iletişim kurma becerisi
14
Mesleki öz güven becerisi
X
15
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:10Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:12