Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL UÇAK BİLGİSİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fevzi YURTOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin; hava araçlarının uçma prensipleri, uçuş destek sistemleri ve bu sistemlerin çalışma prensiplerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel kavramlar ve prensipler,Kanat profili ve özellikleri.,Uçak elemanları ve temel kavramlar.,Yapısal sınıflandırma.,Kanat çeşitleri ve kanat yapı elemanları.,Gövde çeşitleri ve gövde yapı elemanları.,Konuların Tekrarı,İniş takımları.,Tekerlekler ve fren sistemlerinin çeşitleri ve yapısal özellikleri.,Hava aracı motorları.,Uçuş kontrol yüzeyleri.,Ses hızı,Mach sayısı ve süpersonik uçaklar.,Giriş kapıları,acil çıkışlar ve kapı açma ve kapatma kuralları.,Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Uçma ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek.14, 16, 9A
1.1.Uçuşun temel prensiplerini (kaldırma kuvveti, diğer kuvvetler ve bunları etkileyen faktörleri) açıklar.
1.2.Uçma kavramını, atmosferin fiziksel özelliklerini ve Uluslararası Standart Atmosfer kavramını tanımlar.
1.3.Aerodinamiğin temel prensiplerini ifade eder.
2.Uçağın bölümlerini ve yapısal elemanlarını açıklayabilecek.14, 16, 9A
2.1.Yapısal elemanlara gelen yükleri, gerilmeleri tanımlar, sınıfladırmalarını yapar.
2.2.Tasarım yaklaşımlarını ve uçaklarda kullanılan malzemeleri açıklar.
3.Kanat, gövde, iniş takımları ve motorların görevlerini açıklayabilecek.14, 16, 9A
3.1.Kanadın görevlerini ve kanat gövde bağlantılarını açıklar.
3.2.Kanat yapısında kullanılan yapısal elemanları tanımlar.
3.3.Gövdenin görevlerini ve uçaklarda bulunan gövde yapılarını ifade edebilir.
4.Hava araçlarında denge ve kararlılığı tanımlayabilecek.14, 16, 9A
4.1.Uçağın eksenlerini ve eksenler etrafında hareketlerini tanımlar.
4.2.Uçuş kontrol yüzeylerini sınıflandırır, hareket ve kontrol yöntemlerini açıklar.
5.Yüksek hızlı uçuşun özelliklerini tanımlayabilecektir.14, 16, 9A
5.1.Ses hızı, Mach sayısı ve kritik Mach sayısı kavramlarını açıklar.
5.2.Sübsonik, transonik, süpersonik uçuş özelliklerini kavrar.
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel kavramlar ve prensipler
2Kanat profili ve özellikleri.
3Uçak elemanları ve temel kavramlar.
4Yapısal sınıflandırma.
5Kanat çeşitleri ve kanat yapı elemanları.
6Gövde çeşitleri ve gövde yapı elemanları.
7Konuların Tekrarı
8İniş takımları.
9Tekerlekler ve fren sistemlerinin çeşitleri ve yapısal özellikleri.
10Hava aracı motorları.
11Uçuş kontrol yüzeyleri.
12Ses hızı,Mach sayısı ve süpersonik uçaklar.
13Giriş kapıları,acil çıkışlar ve kapı açma ve kapatma kuralları.
14Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi.
Kaynak
Uçuş teorisi ve Temel Uçak Bilgisi ,Atatürk Üniversitesi,Burak Mehmet Yaman
Uçuş Teorisi ve Temel Uçak Bilgisi ,Dr. .Seyhun Durmuş

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Takım çalışması becerisi
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
X
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
X
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
X
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
X
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
X
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
X
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
X
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
X
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
X
13
Etkin iletişim kurma becerisi
X
14
Mesleki öz güven becerisi
X
15
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme21224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2816
Okul Dışı Diğer Faaliyetler3721
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı2510
Genel Sınav ve Hazırlığı21224
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)137
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL UÇAK BİLGİSİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fevzi YURTOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin; hava araçlarının uçma prensipleri, uçuş destek sistemleri ve bu sistemlerin çalışma prensiplerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel kavramlar ve prensipler,Kanat profili ve özellikleri.,Uçak elemanları ve temel kavramlar.,Yapısal sınıflandırma.,Kanat çeşitleri ve kanat yapı elemanları.,Gövde çeşitleri ve gövde yapı elemanları.,Konuların Tekrarı,İniş takımları.,Tekerlekler ve fren sistemlerinin çeşitleri ve yapısal özellikleri.,Hava aracı motorları.,Uçuş kontrol yüzeyleri.,Ses hızı,Mach sayısı ve süpersonik uçaklar.,Giriş kapıları,acil çıkışlar ve kapı açma ve kapatma kuralları.,Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Uçma ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek.14, 16, 9A
1.1.Uçuşun temel prensiplerini (kaldırma kuvveti, diğer kuvvetler ve bunları etkileyen faktörleri) açıklar.
1.2.Uçma kavramını, atmosferin fiziksel özelliklerini ve Uluslararası Standart Atmosfer kavramını tanımlar.
1.3.Aerodinamiğin temel prensiplerini ifade eder.
2.Uçağın bölümlerini ve yapısal elemanlarını açıklayabilecek.14, 16, 9A
2.1.Yapısal elemanlara gelen yükleri, gerilmeleri tanımlar, sınıfladırmalarını yapar.
2.2.Tasarım yaklaşımlarını ve uçaklarda kullanılan malzemeleri açıklar.
3.Kanat, gövde, iniş takımları ve motorların görevlerini açıklayabilecek.14, 16, 9A
3.1.Kanadın görevlerini ve kanat gövde bağlantılarını açıklar.
3.2.Kanat yapısında kullanılan yapısal elemanları tanımlar.
3.3.Gövdenin görevlerini ve uçaklarda bulunan gövde yapılarını ifade edebilir.
4.Hava araçlarında denge ve kararlılığı tanımlayabilecek.14, 16, 9A
4.1.Uçağın eksenlerini ve eksenler etrafında hareketlerini tanımlar.
4.2.Uçuş kontrol yüzeylerini sınıflandırır, hareket ve kontrol yöntemlerini açıklar.
5.Yüksek hızlı uçuşun özelliklerini tanımlayabilecektir.14, 16, 9A
5.1.Ses hızı, Mach sayısı ve kritik Mach sayısı kavramlarını açıklar.
5.2.Sübsonik, transonik, süpersonik uçuş özelliklerini kavrar.
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel kavramlar ve prensipler
2Kanat profili ve özellikleri.
3Uçak elemanları ve temel kavramlar.
4Yapısal sınıflandırma.
5Kanat çeşitleri ve kanat yapı elemanları.
6Gövde çeşitleri ve gövde yapı elemanları.
7Konuların Tekrarı
8İniş takımları.
9Tekerlekler ve fren sistemlerinin çeşitleri ve yapısal özellikleri.
10Hava aracı motorları.
11Uçuş kontrol yüzeyleri.
12Ses hızı,Mach sayısı ve süpersonik uçaklar.
13Giriş kapıları,acil çıkışlar ve kapı açma ve kapatma kuralları.
14Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi.
Kaynak
Uçuş teorisi ve Temel Uçak Bilgisi ,Atatürk Üniversitesi,Burak Mehmet Yaman
Uçuş Teorisi ve Temel Uçak Bilgisi ,Dr. .Seyhun Durmuş

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Takım çalışması becerisi
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
X
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
X
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
X
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
X
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
X
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
X
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
X
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
X
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
X
13
Etkin iletişim kurma becerisi
X
14
Mesleki öz güven becerisi
X
15
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:10Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:12