Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÜNYA KÜLTÜRLERİ VE DESTİNASYONLARI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Önder TAŞDELEN, Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kültür ve kültürel değerlerin önemini, kültürün yaşam ve davranış biçimleri üzerindeki etkisini ve Türkiye'de bulunan havayolu şirketlerinin (varış noktalarındaki (destinasyonlarındaki) ülkeleri ve bu ülkelerin kültürlerinin özelliklerini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kültürün tanımı,Kültür ile ilgili diğer kavramlar,Avrupa kıtasındaki ülkeler, coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri ,Avrupa kıtasındaki ülkeler, coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Asya kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Asya kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Afrika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Afrika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri, Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkerin kültürel özellikleri ,Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Kuzey Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Kuzey Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Antarktika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Kültür tanımı ve detaylarını öğrenebilecektir. | ||
1.1.Türk tarihinde kültürel geçiş öğrenilir. | 14, 9 | A |
1.2.Milletlerarası kültür farkları ve bunların getirdiği faydaları öğrenir. | ||
1.3.Sürdürülebilir kültürün farkındalığı öğrenir. | ||
2.Türkiye bölgesel detayları öğrenebilecektir. | ||
2.1.Türkiye’de bulunan bölgeler öğrenilir. | ||
2.2.Türkiye’de bulunan bölgelerin kültür detayları, gelenek ve görenekleri öğrenilir. | ||
2.3.Türkiye’de bulunan bölgelerin önemli şehirleri ve önemli havalimanları öğrenilir. | ||
3.Ortadoğu bölgesel detayları öğrenebilecektir. | 14, 9 | A |
3.1.Ortadoğu’da bulunan ülkeler öğrenilir. | ||
3.2.Ortadoğu’da bulunan ülkelerin kültür detayları, gelenek ve görenekleri öğrenilir. | ||
3.3.Ortadoğu'da bulunan bölgelerin önemli şehirleri ve önemli havalimanları öğrenilir. | ||
4.Avrupa bölgesel detayları öğrenebilecektir. | 14, 16, 9 | A |
4.1.Avrupa’da bulunan ülkeler öğrenilir. | ||
4.2.Avrupa’da bulunan ülkelerin kültür detayları, gelenek ve görenekleri öğrenilir. | ||
4.3.Avrupa'da bulunan bölgelerin önemli şehirleri ve önemli havalimanları öğrenilir. | ||
5.Amerika bölgesel detaylarını öğrenebilecektir. | 14, 16, 9 | A |
5.1.Amerika kıtasında bulunan ülkeleri öğrenir. | ||
5.2.Amerika’da bulunan ülkelerin kültür detayları, gelenek ve görenekleri öğrenilir. | ||
5.3.Amerika’da bulunan ülkelerin önemli şehirleri ve önemli havalimanlarını öğrenir. | ||
6.Rusya, Yakındoğu ve Uzakdoğu bölgesel detayları öğrenebilecektir. | 14, 16, 9 | A |
6.1.Rusya, Yakındoğu ve Uzakdoğu’da bulunan ülkelerin kültür detayları, gelenek ve göreneklerini öğrenir. | ||
6.2.Rusya, Yakındoğu ve Uzakdoğu’da bulunan ülkelerin ve şehirlerin önemli havalimanlarını öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültürün tanımı | |
2 | Kültür ile ilgili diğer kavramlar | |
3 | Avrupa kıtasındaki ülkeler, coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
4 | Avrupa kıtasındaki ülkeler, coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
5 | Asya kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
6 | Asya kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
7 | Afrika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
8 | Afrika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
9 | Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkerin kültürel özellikleri | |
10 | Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
11 | Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
12 | Kuzey Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
13 | Kuzey Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
14 | Antarktika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri |
Kaynak |
McGraw-Hill , Lisa Gezon , Conrad Kottak, “Kültür”, Nobel Akademik Yayıncılık (2016) |
Prof. Dr. İsmet Barutçugil “Kültürlerarası Yönetim”, 1. Baskı, Kariyer Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | X | |||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | ||||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | ||||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | ||||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | ||||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | ||||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | X | |||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | ||||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | ||||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | ||||||
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 7 | 7 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 12 | 36 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 12 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÜNYA KÜLTÜRLERİ VE DESTİNASYONLARI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Önder TAŞDELEN, Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kültür ve kültürel değerlerin önemini, kültürün yaşam ve davranış biçimleri üzerindeki etkisini ve Türkiye'de bulunan havayolu şirketlerinin (varış noktalarındaki (destinasyonlarındaki) ülkeleri ve bu ülkelerin kültürlerinin özelliklerini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kültürün tanımı,Kültür ile ilgili diğer kavramlar,Avrupa kıtasındaki ülkeler, coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri ,Avrupa kıtasındaki ülkeler, coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Asya kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Asya kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Afrika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Afrika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri, Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkerin kültürel özellikleri ,Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Kuzey Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Kuzey Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Antarktika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Kültür tanımı ve detaylarını öğrenebilecektir. | ||
1.1.Türk tarihinde kültürel geçiş öğrenilir. | 14, 9 | A |
1.2.Milletlerarası kültür farkları ve bunların getirdiği faydaları öğrenir. | ||
1.3.Sürdürülebilir kültürün farkındalığı öğrenir. | ||
2.Türkiye bölgesel detayları öğrenebilecektir. | ||
2.1.Türkiye’de bulunan bölgeler öğrenilir. | ||
2.2.Türkiye’de bulunan bölgelerin kültür detayları, gelenek ve görenekleri öğrenilir. | ||
2.3.Türkiye’de bulunan bölgelerin önemli şehirleri ve önemli havalimanları öğrenilir. | ||
3.Ortadoğu bölgesel detayları öğrenebilecektir. | 14, 9 | A |
3.1.Ortadoğu’da bulunan ülkeler öğrenilir. | ||
3.2.Ortadoğu’da bulunan ülkelerin kültür detayları, gelenek ve görenekleri öğrenilir. | ||
3.3.Ortadoğu'da bulunan bölgelerin önemli şehirleri ve önemli havalimanları öğrenilir. | ||
4.Avrupa bölgesel detayları öğrenebilecektir. | 14, 16, 9 | A |
4.1.Avrupa’da bulunan ülkeler öğrenilir. | ||
4.2.Avrupa’da bulunan ülkelerin kültür detayları, gelenek ve görenekleri öğrenilir. | ||
4.3.Avrupa'da bulunan bölgelerin önemli şehirleri ve önemli havalimanları öğrenilir. | ||
5.Amerika bölgesel detaylarını öğrenebilecektir. | 14, 16, 9 | A |
5.1.Amerika kıtasında bulunan ülkeleri öğrenir. | ||
5.2.Amerika’da bulunan ülkelerin kültür detayları, gelenek ve görenekleri öğrenilir. | ||
5.3.Amerika’da bulunan ülkelerin önemli şehirleri ve önemli havalimanlarını öğrenir. | ||
6.Rusya, Yakındoğu ve Uzakdoğu bölgesel detayları öğrenebilecektir. | 14, 16, 9 | A |
6.1.Rusya, Yakındoğu ve Uzakdoğu’da bulunan ülkelerin kültür detayları, gelenek ve göreneklerini öğrenir. | ||
6.2.Rusya, Yakındoğu ve Uzakdoğu’da bulunan ülkelerin ve şehirlerin önemli havalimanlarını öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültürün tanımı | |
2 | Kültür ile ilgili diğer kavramlar | |
3 | Avrupa kıtasındaki ülkeler, coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
4 | Avrupa kıtasındaki ülkeler, coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
5 | Asya kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
6 | Asya kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
7 | Afrika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
8 | Afrika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
9 | Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkerin kültürel özellikleri | |
10 | Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
11 | Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
12 | Kuzey Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
13 | Kuzey Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri | |
14 | Antarktika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri |
Kaynak |
McGraw-Hill , Lisa Gezon , Conrad Kottak, “Kültür”, Nobel Akademik Yayıncılık (2016) |
Prof. Dr. İsmet Barutçugil “Kültürlerarası Yönetim”, 1. Baskı, Kariyer Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | X | |||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | ||||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | ||||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | ||||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | ||||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | ||||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | X | |||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | ||||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | ||||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | ||||||
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |