Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HAVACILIK GÜVENLİĞİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHavaalanı ve uçuş güvenliğinin sağlanması konusunda alınacak önlemlerin öğrenilmesi hedeflenmektedir. Havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramlar, güvenlik konsepti terörizm ve tarihçesi, terör ve sivil havacılık, uçakları tehdit eden güvenlik unsurları, havalimanı ve uçuş güvenlik konsepti, profiling, davranış analizi, uçakta bomba, bomba bulunduğunda uçaklarda en az riskli bölge (LRBL), kimyasal ve biyolojik silah tehdidi ve ekiplerin alacağı önlemler, sabotaj, davranış analizi, yolcu tipleri, kural dışı davranan yolcu ve olayın tırmanma safhaları, alınacak önlemler, tehdit düzeyleri, uluslararası mevzuat ve kokpit güvenliği konuları işlenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramlar,Havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramlar, uçak güvenliği.,Güvenlik konsepti terörizm ve tarihçesi, terör ve sivil havacılık,Havacılık güvenliğinde insan faktörü.,Uçakları tehdit eden güvenlik unsurları, havalimanı ve uçuş güvenlik konsepti, profiling, davranış analizi,Uçakları tehdit eden güvenlik unsurları, havalimanı ve uçuş güvenlik konsepti, profiling, davranış analizi,Uçakta bomba, bomba bulunduğunda uçaklarda en az riskli bölge (LRBL),Kimyasal ve biyolojik silah tehdidi ve ekiplerin alacağı önlemler, sabotaj, davranış analizi,Kimyasal ve biyolojik silah tehdidi ve ekiplerin alacağı önlemler, sabotaj, davranış analizi,Yolcu tipleri, kural dışı davranan yolcu ve olayın tırmanma safhaları, alınacak önlemler,Yolcu tipleri, kural dışı davranan yolcu ve olayın tırmanma safhaları, alınacak önlemler,Tehdit düzeyleri, uluslararası mevzuat ve kokpit güvenliği konuları işlenecektir.,Havacılık güvenliğini etkileyen yeni gelişmeler.,CASE STUDY (vaka çalışması ve genel tekrar); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Uluslararası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklayabilecektir.13, 14, 16, 6, 9A
1.1.Havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramlar, uçak güvenliğini bilir.
1.2.Havacılık güvenliğinde insan faktörünü analiz eder.
2.Güvenlik konsepti ,terörizm ve tarihçesi, terör ve sivil havacılık konularını kavrayabilecektir.13, 14, 16, 9A
2.1.Uçakları tehdit eden güvenlik unsurlarını bilir.
2.2.Havalimanı ve uçuş güvenlik konseptini bilir.
2.3.Profiling, davranış analizini öğrenir.
3.Havaalanı güvenlik uygulamalarını betimleyebilir.13, 14, 16, 9A
3.1.Havaalanı fiziki güvenlik tedbirlerini tanımlar.
3.2.Havaalanı güvenlik sürecini betimler.
3.3.Havaalanı güvenliğinde insan faktörünün önemini tartışır.
4.Havacılık güvenliğinin gelecekteki durumuyla ilgili yeni eğilimleri yorumlayabilecektir.13, 14, 16, 9A
4.1.Siber saldırının ne olduğunu bilir.
4.2.Hava aracının korunması, Kokpit Güvenliği, Clear Zone, Steril Kokpit konularını bilir.
5.Kabin ekibi tarafından alınması gereken güvenlik önlemlerini bilebilecektir.13, 14, 4, 9A
5.1.ASSCL’nin önemi ve güvenlik araması kaynaklı bulguları bilir.
5.2.Transit/Transfer uçuşlarda güvenlik aramasını bilir.
5.3.Yanlış uçağa binen ya da uçmaktan vazgeçen yolcu prosedürünü bilir.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramlar
2Havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramlar, uçak güvenliği.
3Güvenlik konsepti terörizm ve tarihçesi, terör ve sivil havacılık
4Havacılık güvenliğinde insan faktörü.
5Uçakları tehdit eden güvenlik unsurları, havalimanı ve uçuş güvenlik konsepti, profiling, davranış analizi
6Uçakları tehdit eden güvenlik unsurları, havalimanı ve uçuş güvenlik konsepti, profiling, davranış analizi
7Uçakta bomba, bomba bulunduğunda uçaklarda en az riskli bölge (LRBL)
8Kimyasal ve biyolojik silah tehdidi ve ekiplerin alacağı önlemler, sabotaj, davranış analizi
9Kimyasal ve biyolojik silah tehdidi ve ekiplerin alacağı önlemler, sabotaj, davranış analizi
10Yolcu tipleri, kural dışı davranan yolcu ve olayın tırmanma safhaları, alınacak önlemler
11Yolcu tipleri, kural dışı davranan yolcu ve olayın tırmanma safhaları, alınacak önlemler
12Tehdit düzeyleri, uluslararası mevzuat ve kokpit güvenliği konuları işlenecektir.
13Havacılık güvenliğini etkileyen yeni gelişmeler.
14CASE STUDY (vaka çalışması ve genel tekrar)
Kaynak
1. Havayolu Taşımacılığında Uçucu Ekip Yönetimi, Özgür Karagülle ve Tarık Birgören. 2. Havacılık Güvenlik Sistemi, Ulaştırma Başkanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Havacılık Güvenliği Daire Başkanlığı. 3. Havacılık Güvenliği Ders Notları
ICAO ANNEX 17 /ICAO DOC.9859/ SHGM/ IATA/ DHMİ/ ECAC DOC.30

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Takım çalışması becerisi
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
13
Etkin iletişim kurma becerisi
14
Mesleki öz güven becerisi
15
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HAVACILIK GÜVENLİĞİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHavaalanı ve uçuş güvenliğinin sağlanması konusunda alınacak önlemlerin öğrenilmesi hedeflenmektedir. Havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramlar, güvenlik konsepti terörizm ve tarihçesi, terör ve sivil havacılık, uçakları tehdit eden güvenlik unsurları, havalimanı ve uçuş güvenlik konsepti, profiling, davranış analizi, uçakta bomba, bomba bulunduğunda uçaklarda en az riskli bölge (LRBL), kimyasal ve biyolojik silah tehdidi ve ekiplerin alacağı önlemler, sabotaj, davranış analizi, yolcu tipleri, kural dışı davranan yolcu ve olayın tırmanma safhaları, alınacak önlemler, tehdit düzeyleri, uluslararası mevzuat ve kokpit güvenliği konuları işlenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramlar,Havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramlar, uçak güvenliği.,Güvenlik konsepti terörizm ve tarihçesi, terör ve sivil havacılık,Havacılık güvenliğinde insan faktörü.,Uçakları tehdit eden güvenlik unsurları, havalimanı ve uçuş güvenlik konsepti, profiling, davranış analizi,Uçakları tehdit eden güvenlik unsurları, havalimanı ve uçuş güvenlik konsepti, profiling, davranış analizi,Uçakta bomba, bomba bulunduğunda uçaklarda en az riskli bölge (LRBL),Kimyasal ve biyolojik silah tehdidi ve ekiplerin alacağı önlemler, sabotaj, davranış analizi,Kimyasal ve biyolojik silah tehdidi ve ekiplerin alacağı önlemler, sabotaj, davranış analizi,Yolcu tipleri, kural dışı davranan yolcu ve olayın tırmanma safhaları, alınacak önlemler,Yolcu tipleri, kural dışı davranan yolcu ve olayın tırmanma safhaları, alınacak önlemler,Tehdit düzeyleri, uluslararası mevzuat ve kokpit güvenliği konuları işlenecektir.,Havacılık güvenliğini etkileyen yeni gelişmeler.,CASE STUDY (vaka çalışması ve genel tekrar); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Uluslararası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklayabilecektir.13, 14, 16, 6, 9A
1.1.Havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramlar, uçak güvenliğini bilir.
1.2.Havacılık güvenliğinde insan faktörünü analiz eder.
2.Güvenlik konsepti ,terörizm ve tarihçesi, terör ve sivil havacılık konularını kavrayabilecektir.13, 14, 16, 9A
2.1.Uçakları tehdit eden güvenlik unsurlarını bilir.
2.2.Havalimanı ve uçuş güvenlik konseptini bilir.
2.3.Profiling, davranış analizini öğrenir.
3.Havaalanı güvenlik uygulamalarını betimleyebilir.13, 14, 16, 9A
3.1.Havaalanı fiziki güvenlik tedbirlerini tanımlar.
3.2.Havaalanı güvenlik sürecini betimler.
3.3.Havaalanı güvenliğinde insan faktörünün önemini tartışır.
4.Havacılık güvenliğinin gelecekteki durumuyla ilgili yeni eğilimleri yorumlayabilecektir.13, 14, 16, 9A
4.1.Siber saldırının ne olduğunu bilir.
4.2.Hava aracının korunması, Kokpit Güvenliği, Clear Zone, Steril Kokpit konularını bilir.
5.Kabin ekibi tarafından alınması gereken güvenlik önlemlerini bilebilecektir.13, 14, 4, 9A
5.1.ASSCL’nin önemi ve güvenlik araması kaynaklı bulguları bilir.
5.2.Transit/Transfer uçuşlarda güvenlik aramasını bilir.
5.3.Yanlış uçağa binen ya da uçmaktan vazgeçen yolcu prosedürünü bilir.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramlar
2Havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramlar, uçak güvenliği.
3Güvenlik konsepti terörizm ve tarihçesi, terör ve sivil havacılık
4Havacılık güvenliğinde insan faktörü.
5Uçakları tehdit eden güvenlik unsurları, havalimanı ve uçuş güvenlik konsepti, profiling, davranış analizi
6Uçakları tehdit eden güvenlik unsurları, havalimanı ve uçuş güvenlik konsepti, profiling, davranış analizi
7Uçakta bomba, bomba bulunduğunda uçaklarda en az riskli bölge (LRBL)
8Kimyasal ve biyolojik silah tehdidi ve ekiplerin alacağı önlemler, sabotaj, davranış analizi
9Kimyasal ve biyolojik silah tehdidi ve ekiplerin alacağı önlemler, sabotaj, davranış analizi
10Yolcu tipleri, kural dışı davranan yolcu ve olayın tırmanma safhaları, alınacak önlemler
11Yolcu tipleri, kural dışı davranan yolcu ve olayın tırmanma safhaları, alınacak önlemler
12Tehdit düzeyleri, uluslararası mevzuat ve kokpit güvenliği konuları işlenecektir.
13Havacılık güvenliğini etkileyen yeni gelişmeler.
14CASE STUDY (vaka çalışması ve genel tekrar)
Kaynak
1. Havayolu Taşımacılığında Uçucu Ekip Yönetimi, Özgür Karagülle ve Tarık Birgören. 2. Havacılık Güvenlik Sistemi, Ulaştırma Başkanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Havacılık Güvenliği Daire Başkanlığı. 3. Havacılık Güvenliği Ders Notları
ICAO ANNEX 17 /ICAO DOC.9859/ SHGM/ IATA/ DHMİ/ ECAC DOC.30

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Takım çalışması becerisi
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
13
Etkin iletişim kurma becerisi
14
Mesleki öz güven becerisi
15
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:10Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:12