Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MEDYA VE TOPLUM | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medyanın toplum üzerindeki etkilerini inceler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medya Dili,Medya İçerikleri,Haber Metinleri İncelemesi,Yerel Medya,Yerel medya ve kaynakları,Genel Tekrar,Medya ve Ötekileştirme,Televizyonun Etkileri,Medya Okuryazarlığı,Sosyal Medya ve Etkileri,Sosyal Medya Haberleri,Sosyal Medya İncelemeleri,Tekrar,Tekrar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
6.Alanla ilgili bilgi ve birikimini artırmak için olanaklar oluşturur ve sürdürür. | 6 | A, D, E, F |
8.Bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyar. | 10, 6, 9 | A, E, F |
1. İletişim ve gazetecilik alanındaki kuramları ileri düzeyde bilir.
| 10, 16 | A, E |
2. Genelde basın tarihini ve özelde Türk basın tarihini bilir. | 18, 19, 6 | A, D, E, F |
3. Interdisipliner bir alan olarak iletişimin ve gazeteciliğin diğer disiplinlerle ilişkisini kurar. | 18, 19, 6 | A, E, F |
4. Gazeteciliği etkileyen siyasi, ekonomik, toplumsal gelişmeleri kavrar. | 12, 18, 6 | A, D, E, F |
5. Gazetecilik alanındaki bilgi ve yeteneklerini diğer alanlara uygulayarak teknoloji ve bilgi tabanlı bir toplumda katma değer yaratır. | 10, 19, 6 | A, D, E, F |
7. Gazetecilik sektörünü analiz ederek, sektöre katkı sağlayacak fikirler geliştirir. | 6 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Medya Dili | |
2 | Medya İçerikleri | |
3 | Haber Metinleri İncelemesi | |
4 | Yerel Medya | |
5 | Yerel medya ve kaynakları | |
6 | Genel Tekrar | |
7 | Medya ve Ötekileştirme | |
8 | Televizyonun Etkileri | |
9 | Medya Okuryazarlığı | |
10 | Sosyal Medya ve Etkileri | |
11 | Sosyal Medya Haberleri | |
12 | Sosyal Medya İncelemeleri | |
13 | Tekrar | |
14 | Tekrar | |
Kaynak |
Asa Briggs, Peter Burke, "Medyanın Toplumsal Tarihi", Tahir Karaboğa "Medya ve Toplum İlişkileri". |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | | | | X | |
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | X | | | | |
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | | | | | X |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | | | | X | |
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | | | | |
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | | | | |
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | | X | | | |
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | | | | X | |
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | X | | | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | | | X | | |
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | | | | X | |
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | | | | | X |
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | | | | X | |
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MEDYA VE TOPLUM | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medyanın toplum üzerindeki etkilerini inceler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medya Dili,Medya İçerikleri,Haber Metinleri İncelemesi,Yerel Medya,Yerel medya ve kaynakları,Genel Tekrar,Medya ve Ötekileştirme,Televizyonun Etkileri,Medya Okuryazarlığı,Sosyal Medya ve Etkileri,Sosyal Medya Haberleri,Sosyal Medya İncelemeleri,Tekrar,Tekrar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
6.Alanla ilgili bilgi ve birikimini artırmak için olanaklar oluşturur ve sürdürür. | 6 | A, D, E, F |
8.Bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyar. | 10, 6, 9 | A, E, F |
1. İletişim ve gazetecilik alanındaki kuramları ileri düzeyde bilir.
| 10, 16 | A, E |
2. Genelde basın tarihini ve özelde Türk basın tarihini bilir. | 18, 19, 6 | A, D, E, F |
3. Interdisipliner bir alan olarak iletişimin ve gazeteciliğin diğer disiplinlerle ilişkisini kurar. | 18, 19, 6 | A, E, F |
4. Gazeteciliği etkileyen siyasi, ekonomik, toplumsal gelişmeleri kavrar. | 12, 18, 6 | A, D, E, F |
5. Gazetecilik alanındaki bilgi ve yeteneklerini diğer alanlara uygulayarak teknoloji ve bilgi tabanlı bir toplumda katma değer yaratır. | 10, 19, 6 | A, D, E, F |
7. Gazetecilik sektörünü analiz ederek, sektöre katkı sağlayacak fikirler geliştirir. | 6 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Medya Dili | |
2 | Medya İçerikleri | |
3 | Haber Metinleri İncelemesi | |
4 | Yerel Medya | |
5 | Yerel medya ve kaynakları | |
6 | Genel Tekrar | |
7 | Medya ve Ötekileştirme | |
8 | Televizyonun Etkileri | |
9 | Medya Okuryazarlığı | |
10 | Sosyal Medya ve Etkileri | |
11 | Sosyal Medya Haberleri | |
12 | Sosyal Medya İncelemeleri | |
13 | Tekrar | |
14 | Tekrar | |
Kaynak |
Asa Briggs, Peter Burke, "Medyanın Toplumsal Tarihi", Tahir Karaboğa "Medya ve Toplum İlişkileri". |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | | | | X | |
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | X | | | | |
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | | | | | X |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | | | | X | |
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | | | | |
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | | | | |
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | | X | | | |
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | | | | X | |
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | X | | | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | | | X | | |
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | | | | X | |
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | | | | | X |
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | | | | X | |
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Öğrenci Başarı Durumu
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10