Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİLM KURAMLARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatih ÇEVİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Video ne zaman sanat özelliği kazanır sorusuna yanıt aranacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film Kuramı Nedir? Sinemada kuramların ortaya çıkış nedenleri nelerdir? Sinemanın başlangıcında ortaya çıkan iki eğilim: Lumierre Kardeşlerin belgesel yaklaşımları ve Melies’in kurmaca yaklaşımı. Gerçekçilik ve biçimciliğin doğuşu: Sinemada biçimcilik mi, gerçekçilik mi?,İlk film kuramcıları ve biçimci geleneğin öncüleri: Münsterberg ve Arnheim Biçimci kuramın diğer kuramcıları: Sovyet montaj kuramı (Kuleşov, Eisenstein, Pudovkin, Vertov) Gerçekçi film kuramcıları: Kracauer ve Andre,Yeni gerçekçilik nedir? Neyi savunur? :Rosselini, Visconti, Vittoria de Sica,Yeni Dalga Kuramı ve Akımı: Auteur Kuramı, Andre Bazin, Jean-Luc Godard, Alain Resnais, Alexandre Astruc,Marksizm ve Sinema: Frankfurt Okulu’nun Sinema Eleştirisi Yeniden Vertov: Sinema neye hizmet eder?,Psikanaliz ve Sinema Sinema Perdesi-Ayna: Bazin’in penceresi, Mitry’nin çerçevesi• Film ve,Feminizm ve Sinema, Laure Mulvey: Görsel Haz ve Anlatı Sineması,Sinemada yıldız sistemi,Sinemada tür: melodram, western, korku, komedi, müzikal,Sinemada seyir ve alımlama: Seyirci araştırmaları (Jean-Louis Baudry),Göstergebilim: Umberto Eco, Jean Mitry, Christian Metz, Peter Wollen, Roland Barthes,Sinemada dijitalleşme: Lev Manovich, John Belton, Kristen Whissel,Sinema ve Felsefe: Giles Deleuze,Sinema ve kitle iletişime et; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Sinema ile ilgili kuramsal düşünme yetilerini geliştirir ve sinema ve/veya belirli filmler üzerine kuramsal ve eleştirel tartışmaları değerlendirir. | 10, 6 | A, E, F, H |
1. Sinema ve video sanatı hakkında ortaya atılmış kuramlarını oluşturan temel fikirlere ışık tutarken aynı zamanda ortaya atılmış bu kuramların olumlu veya olumsuz yönlerinin tartışıldığı bir özellik taşımaktadır. | 16 | A, E, F |
2. Ortaya atılmış kuramları bu kuramın özelliklerini gösteren eserlerin izlenerek açıklandığı derste sinemanın ortaya çıkışı, gelişimi bir sektör haline gelişi ve ortaya çıkan etik sorunların çözümü konusunda da değerlendirmeler yapılacaktır. | 10, 16, 6 | A, E, F |
4. Yazılı ve görsel-işitsel metinleri çözümleme yetilerini geliştirir. | 11, 16, 19, 6, 8, 9 | A, E, F |
5. Sinemayla ilgili çağdaş tartışmaları besleyen güncel konular ve sorunları anlar ve yorumlar. | 10, 11, 19, 6, 8 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film Kuramı Nedir? Sinemada kuramların ortaya çıkış nedenleri nelerdir? Sinemanın başlangıcında ortaya çıkan iki eğilim: Lumierre Kardeşlerin belgesel yaklaşımları ve Melies’in kurmaca yaklaşımı. Gerçekçilik ve biçimciliğin doğuşu: Sinemada biçimcilik mi, gerçekçilik mi? | |
2 | İlk film kuramcıları ve biçimci geleneğin öncüleri: Münsterberg ve Arnheim Biçimci kuramın diğer kuramcıları: Sovyet montaj kuramı (Kuleşov, Eisenstein, Pudovkin, Vertov) Gerçekçi film kuramcıları: Kracauer ve Andre | |
3 | Yeni gerçekçilik nedir? Neyi savunur? :Rosselini, Visconti, Vittoria de Sica | |
4 | Yeni Dalga Kuramı ve Akımı: Auteur Kuramı, Andre Bazin, Jean-Luc Godard, Alain Resnais, Alexandre Astruc | |
5 | Marksizm ve Sinema: Frankfurt Okulu’nun Sinema Eleştirisi Yeniden Vertov: Sinema neye hizmet eder? | |
6 | Psikanaliz ve Sinema Sinema Perdesi-Ayna: Bazin’in penceresi, Mitry’nin çerçevesi• Film ve | |
7 | Feminizm ve Sinema, Laure Mulvey: Görsel Haz ve Anlatı Sineması | |
8 | Sinemada yıldız sistemi | |
9 | Sinemada tür: melodram, western, korku, komedi, müzikal | |
10 | Sinemada seyir ve alımlama: Seyirci araştırmaları (Jean-Louis Baudry) | |
11 | Göstergebilim: Umberto Eco, Jean Mitry, Christian Metz, Peter Wollen, Roland Barthes | |
12 | Sinemada dijitalleşme: Lev Manovich, John Belton, Kristen Whissel | |
13 | Sinema ve Felsefe: Giles Deleuze | |
14 | Sinema ve kitle iletişime et |
Kaynak |
Erkılıç, S. D. (2014). Türk sinemasında tarih ve bellek. Deki Sinema. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | X | |||||
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | X | |||||
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | ||||||
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | ||||||
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | X | |||||
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | X | |||||
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | X | |||||
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | ||||||
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | X | |||||
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİLM KURAMLARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatih ÇEVİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Video ne zaman sanat özelliği kazanır sorusuna yanıt aranacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film Kuramı Nedir? Sinemada kuramların ortaya çıkış nedenleri nelerdir? Sinemanın başlangıcında ortaya çıkan iki eğilim: Lumierre Kardeşlerin belgesel yaklaşımları ve Melies’in kurmaca yaklaşımı. Gerçekçilik ve biçimciliğin doğuşu: Sinemada biçimcilik mi, gerçekçilik mi?,İlk film kuramcıları ve biçimci geleneğin öncüleri: Münsterberg ve Arnheim Biçimci kuramın diğer kuramcıları: Sovyet montaj kuramı (Kuleşov, Eisenstein, Pudovkin, Vertov) Gerçekçi film kuramcıları: Kracauer ve Andre,Yeni gerçekçilik nedir? Neyi savunur? :Rosselini, Visconti, Vittoria de Sica,Yeni Dalga Kuramı ve Akımı: Auteur Kuramı, Andre Bazin, Jean-Luc Godard, Alain Resnais, Alexandre Astruc,Marksizm ve Sinema: Frankfurt Okulu’nun Sinema Eleştirisi Yeniden Vertov: Sinema neye hizmet eder?,Psikanaliz ve Sinema Sinema Perdesi-Ayna: Bazin’in penceresi, Mitry’nin çerçevesi• Film ve,Feminizm ve Sinema, Laure Mulvey: Görsel Haz ve Anlatı Sineması,Sinemada yıldız sistemi,Sinemada tür: melodram, western, korku, komedi, müzikal,Sinemada seyir ve alımlama: Seyirci araştırmaları (Jean-Louis Baudry),Göstergebilim: Umberto Eco, Jean Mitry, Christian Metz, Peter Wollen, Roland Barthes,Sinemada dijitalleşme: Lev Manovich, John Belton, Kristen Whissel,Sinema ve Felsefe: Giles Deleuze,Sinema ve kitle iletişime et; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Sinema ile ilgili kuramsal düşünme yetilerini geliştirir ve sinema ve/veya belirli filmler üzerine kuramsal ve eleştirel tartışmaları değerlendirir. | 10, 6 | A, E, F, H |
1. Sinema ve video sanatı hakkında ortaya atılmış kuramlarını oluşturan temel fikirlere ışık tutarken aynı zamanda ortaya atılmış bu kuramların olumlu veya olumsuz yönlerinin tartışıldığı bir özellik taşımaktadır. | 16 | A, E, F |
2. Ortaya atılmış kuramları bu kuramın özelliklerini gösteren eserlerin izlenerek açıklandığı derste sinemanın ortaya çıkışı, gelişimi bir sektör haline gelişi ve ortaya çıkan etik sorunların çözümü konusunda da değerlendirmeler yapılacaktır. | 10, 16, 6 | A, E, F |
4. Yazılı ve görsel-işitsel metinleri çözümleme yetilerini geliştirir. | 11, 16, 19, 6, 8, 9 | A, E, F |
5. Sinemayla ilgili çağdaş tartışmaları besleyen güncel konular ve sorunları anlar ve yorumlar. | 10, 11, 19, 6, 8 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film Kuramı Nedir? Sinemada kuramların ortaya çıkış nedenleri nelerdir? Sinemanın başlangıcında ortaya çıkan iki eğilim: Lumierre Kardeşlerin belgesel yaklaşımları ve Melies’in kurmaca yaklaşımı. Gerçekçilik ve biçimciliğin doğuşu: Sinemada biçimcilik mi, gerçekçilik mi? | |
2 | İlk film kuramcıları ve biçimci geleneğin öncüleri: Münsterberg ve Arnheim Biçimci kuramın diğer kuramcıları: Sovyet montaj kuramı (Kuleşov, Eisenstein, Pudovkin, Vertov) Gerçekçi film kuramcıları: Kracauer ve Andre | |
3 | Yeni gerçekçilik nedir? Neyi savunur? :Rosselini, Visconti, Vittoria de Sica | |
4 | Yeni Dalga Kuramı ve Akımı: Auteur Kuramı, Andre Bazin, Jean-Luc Godard, Alain Resnais, Alexandre Astruc | |
5 | Marksizm ve Sinema: Frankfurt Okulu’nun Sinema Eleştirisi Yeniden Vertov: Sinema neye hizmet eder? | |
6 | Psikanaliz ve Sinema Sinema Perdesi-Ayna: Bazin’in penceresi, Mitry’nin çerçevesi• Film ve | |
7 | Feminizm ve Sinema, Laure Mulvey: Görsel Haz ve Anlatı Sineması | |
8 | Sinemada yıldız sistemi | |
9 | Sinemada tür: melodram, western, korku, komedi, müzikal | |
10 | Sinemada seyir ve alımlama: Seyirci araştırmaları (Jean-Louis Baudry) | |
11 | Göstergebilim: Umberto Eco, Jean Mitry, Christian Metz, Peter Wollen, Roland Barthes | |
12 | Sinemada dijitalleşme: Lev Manovich, John Belton, Kristen Whissel | |
13 | Sinema ve Felsefe: Giles Deleuze | |
14 | Sinema ve kitle iletişime et |
Kaynak |
Erkılıç, S. D. (2014). Türk sinemasında tarih ve bellek. Deki Sinema. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | X | |||||
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | X | |||||
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | ||||||
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | ||||||
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | X | |||||
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | X | |||||
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | X | |||||
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | ||||||
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | X | |||||
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |