Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DÜNYA VE TÜRK SİNEMASI TARİHİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk sinemasının dönemleriyle, akımlarıyla, eğilimleriyle günümüz genç sinemacı adaylarının bakış açısı geliştirmesini sağlamak, geçmişin örnekleriyle günümüz sinemasını yaratmak. Dünya Sinemasında çekilen ve tarihe damga vurmuş sinema filmlerini ve o filmlerin yönetmenlerini öğrencilere tanıtmak ve sinema kültürü oluşturmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinemanın ilk yılları ve ilk film denemeleri,Dışavurumcu Alman Sineması, Şairane Gerçekçilik, Sovyet Sineması,İtalyan Yeni Gerçekliği,Fransız Yeni Dalgası,İtalyan Yeni Gerçekliği,Fransız Yeni Dalgası
, Dünya savaşı sonrası Avrupa Sineması, Federico Fellini Sineması,Andrejz Wajda Sineması,İran ve Abbas Kiyarüstami Sineması,Bergman Sineması,60'lar ve sonrası Amerikan Sineması,Dördüncü Dönem - Türk Sinemasında Geçiş Çağı,Beşinci Dönem - Sinemacılar Çağı 1950 Sonrası Türk Sineması,Altıncı Dönem - Türk Sinemasında Altın Çağ 1960 Sonrası Türk Sineması,Yedinci Dönem - Yeşilçam'ın Yükselişi 70'li Yıllar,Kuzey Avrupa ve Lars von Trier Sineması,Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
4.Sinemanın ilk yıllarından, son yıllarında her alanda detaylı analizler yapılacaktır. 6A, F
5.Sinema filmlerini akımlar bazında açıklar.6A, F
1. Türk sinema tarihinin başlangıç evrelerinden sanat-kültür olarak benimsenmesine başlanan 1960'lı yıllara kadarki görünümü, ekonomik yapısı ve yapıtları anlatılır. 12, 6A, E, F
2. Derste dünya'nın bütün coğrafyalarında çekilen sinema filmleri ve bu filmlerin yönetmenleri analiz edilecek.6A, F
3. Coğrafya, tarih ve sosyoloji bağlamında çekim koşullarıyla, bu fimleri ve yönetmenleri özel kılan detaylar irdelenecektir. 14, 6A, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinemanın ilk yılları ve ilk film denemeleri
2Dışavurumcu Alman Sineması, Şairane Gerçekçilik, Sovyet Sineması
3İtalyan Yeni Gerçekliği,Fransız Yeni Dalgası
4İtalyan Yeni Gerçekliği,Fransız Yeni Dalgası
5 Dünya savaşı sonrası Avrupa Sineması, Federico Fellini Sineması,Andrejz Wajda Sineması
6İran ve Abbas Kiyarüstami Sineması
7Bergman Sineması
860'lar ve sonrası Amerikan Sineması
9Dördüncü Dönem - Türk Sinemasında Geçiş Çağı
10Beşinci Dönem - Sinemacılar Çağı 1950 Sonrası Türk Sineması
11Altıncı Dönem - Türk Sinemasında Altın Çağ 1960 Sonrası Türk Sineması
12Yedinci Dönem - Yeşilçam'ın Yükselişi 70'li Yıllar
13Kuzey Avrupa ve Lars von Trier Sineması
14Tekrar
Kaynak
Vincenti, G. (2014). Sinemanın yüzyılı. Evrensel Basım Yayın.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DÜNYA VE TÜRK SİNEMASI TARİHİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk sinemasının dönemleriyle, akımlarıyla, eğilimleriyle günümüz genç sinemacı adaylarının bakış açısı geliştirmesini sağlamak, geçmişin örnekleriyle günümüz sinemasını yaratmak. Dünya Sinemasında çekilen ve tarihe damga vurmuş sinema filmlerini ve o filmlerin yönetmenlerini öğrencilere tanıtmak ve sinema kültürü oluşturmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinemanın ilk yılları ve ilk film denemeleri,Dışavurumcu Alman Sineması, Şairane Gerçekçilik, Sovyet Sineması,İtalyan Yeni Gerçekliği,Fransız Yeni Dalgası,İtalyan Yeni Gerçekliği,Fransız Yeni Dalgası
, Dünya savaşı sonrası Avrupa Sineması, Federico Fellini Sineması,Andrejz Wajda Sineması,İran ve Abbas Kiyarüstami Sineması,Bergman Sineması,60'lar ve sonrası Amerikan Sineması,Dördüncü Dönem - Türk Sinemasında Geçiş Çağı,Beşinci Dönem - Sinemacılar Çağı 1950 Sonrası Türk Sineması,Altıncı Dönem - Türk Sinemasında Altın Çağ 1960 Sonrası Türk Sineması,Yedinci Dönem - Yeşilçam'ın Yükselişi 70'li Yıllar,Kuzey Avrupa ve Lars von Trier Sineması,Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
4.Sinemanın ilk yıllarından, son yıllarında her alanda detaylı analizler yapılacaktır. 6A, F
5.Sinema filmlerini akımlar bazında açıklar.6A, F
1. Türk sinema tarihinin başlangıç evrelerinden sanat-kültür olarak benimsenmesine başlanan 1960'lı yıllara kadarki görünümü, ekonomik yapısı ve yapıtları anlatılır. 12, 6A, E, F
2. Derste dünya'nın bütün coğrafyalarında çekilen sinema filmleri ve bu filmlerin yönetmenleri analiz edilecek.6A, F
3. Coğrafya, tarih ve sosyoloji bağlamında çekim koşullarıyla, bu fimleri ve yönetmenleri özel kılan detaylar irdelenecektir. 14, 6A, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinemanın ilk yılları ve ilk film denemeleri
2Dışavurumcu Alman Sineması, Şairane Gerçekçilik, Sovyet Sineması
3İtalyan Yeni Gerçekliği,Fransız Yeni Dalgası
4İtalyan Yeni Gerçekliği,Fransız Yeni Dalgası
5 Dünya savaşı sonrası Avrupa Sineması, Federico Fellini Sineması,Andrejz Wajda Sineması
6İran ve Abbas Kiyarüstami Sineması
7Bergman Sineması
860'lar ve sonrası Amerikan Sineması
9Dördüncü Dönem - Türk Sinemasında Geçiş Çağı
10Beşinci Dönem - Sinemacılar Çağı 1950 Sonrası Türk Sineması
11Altıncı Dönem - Türk Sinemasında Altın Çağ 1960 Sonrası Türk Sineması
12Yedinci Dönem - Yeşilçam'ın Yükselişi 70'li Yıllar
13Kuzey Avrupa ve Lars von Trier Sineması
14Tekrar
Kaynak
Vincenti, G. (2014). Sinemanın yüzyılı. Evrensel Basım Yayın.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10