Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersi alan öğrencilerin, komposizyonun temel ilke, teknik ve kavramlarını öğrenmesini sağlamak, analog ve dijital sistemler arasındaki farkı öğrenmelerini sağlamak, Fotoğrafik imaj kullanarak bir tema yaratmak.Estetik ve kompozisyon ilkelerini kullanarak bir kompozisyonu üretim ve analiz edebilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içerik ve yönteminin anlatılması,Fotoğraf makinasının tarihçesi ve fotoğrafçılığın tarihsel gelişimi,Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumu,Görüntü ve kompozisyon oluşumu ve kompozisyona bakış,Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı,Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı,Renk ve ışıklandırmanın önemi ve kompozisyonda kullanımı,Işıklandırmanın amaçları,Işıklandırma yöntem ve teknikleri,Işığın estetik kullanımı ve fotoğrafta kompozisyon,Sanatsal ve mesleki açıdan fotoğrafçılık türler,Deneysel çalışmalar hazırlamak,Görsel çözümlemesi,Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Renk,ışık ve kompozisyon prensiplerini tanıyarak fotoğrafik süreci yorumlayabilecektir. 6A, F
2. Fotoğrafik süreci açıklar ve yorumlar.6A, F
3. Görsel bir metni estetik ve teknik açıdan yorumlayabilir.6A, F
4. Fotoğrafın hem sanat olarak kullanımı hem de iletişim unsuru açısından etkisini kavrabilmektir. 6A, F
5. Fotoğrafı reklam ve iletişim alanında önemini kavrayarak özgün üretim yapar.6A, F
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik ve yönteminin anlatılması
2Fotoğraf makinasının tarihçesi ve fotoğrafçılığın tarihsel gelişimi
3Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumu
4Görüntü ve kompozisyon oluşumu ve kompozisyona bakış
5Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı
6Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı
7Renk ve ışıklandırmanın önemi ve kompozisyonda kullanımı
8Işıklandırmanın amaçları
9Işıklandırma yöntem ve teknikleri
10Işığın estetik kullanımı ve fotoğrafta kompozisyon
11Sanatsal ve mesleki açıdan fotoğrafçılık türler
12Deneysel çalışmalar hazırlamak
13Görsel çözümlemesi
14Tekrar
Kaynak
Berger, J. (2016). Görme Biçimleri, Metis Yay, İstanbul Benjamin, W. (2012). Fotoğrafın Kısa Tarihi: Teknik araçlarla yeniden-üretim (çoğaltma) çağında sanat eseri, 1.b., Agora Yay., İstanbul Kamburoğlu, Ö. (2013). A’dan Z’ye Fotoğraf, 4.b., Say Yay., Istanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersi alan öğrencilerin, komposizyonun temel ilke, teknik ve kavramlarını öğrenmesini sağlamak, analog ve dijital sistemler arasındaki farkı öğrenmelerini sağlamak, Fotoğrafik imaj kullanarak bir tema yaratmak.Estetik ve kompozisyon ilkelerini kullanarak bir kompozisyonu üretim ve analiz edebilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içerik ve yönteminin anlatılması,Fotoğraf makinasının tarihçesi ve fotoğrafçılığın tarihsel gelişimi,Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumu,Görüntü ve kompozisyon oluşumu ve kompozisyona bakış,Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı,Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı,Renk ve ışıklandırmanın önemi ve kompozisyonda kullanımı,Işıklandırmanın amaçları,Işıklandırma yöntem ve teknikleri,Işığın estetik kullanımı ve fotoğrafta kompozisyon,Sanatsal ve mesleki açıdan fotoğrafçılık türler,Deneysel çalışmalar hazırlamak,Görsel çözümlemesi,Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Renk,ışık ve kompozisyon prensiplerini tanıyarak fotoğrafik süreci yorumlayabilecektir. 6A, F
2. Fotoğrafik süreci açıklar ve yorumlar.6A, F
3. Görsel bir metni estetik ve teknik açıdan yorumlayabilir.6A, F
4. Fotoğrafın hem sanat olarak kullanımı hem de iletişim unsuru açısından etkisini kavrabilmektir. 6A, F
5. Fotoğrafı reklam ve iletişim alanında önemini kavrayarak özgün üretim yapar.6A, F
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik ve yönteminin anlatılması
2Fotoğraf makinasının tarihçesi ve fotoğrafçılığın tarihsel gelişimi
3Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumu
4Görüntü ve kompozisyon oluşumu ve kompozisyona bakış
5Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı
6Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı
7Renk ve ışıklandırmanın önemi ve kompozisyonda kullanımı
8Işıklandırmanın amaçları
9Işıklandırma yöntem ve teknikleri
10Işığın estetik kullanımı ve fotoğrafta kompozisyon
11Sanatsal ve mesleki açıdan fotoğrafçılık türler
12Deneysel çalışmalar hazırlamak
13Görsel çözümlemesi
14Tekrar
Kaynak
Berger, J. (2016). Görme Biçimleri, Metis Yay, İstanbul Benjamin, W. (2012). Fotoğrafın Kısa Tarihi: Teknik araçlarla yeniden-üretim (çoğaltma) çağında sanat eseri, 1.b., Agora Yay., İstanbul Kamburoğlu, Ö. (2013). A’dan Z’ye Fotoğraf, 4.b., Say Yay., Istanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10