Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı kitle iletişim araçlarının ortaya çıkmasıyla birlikte toplumsal yaşamda meydana gelen değişikliklerin izini sürmektir. Bu amaç çerçevesinde iletişim teorilerinde yapılan tartışmalar dikkate alınarak iletişim sosyoloji üzerinden değerlendirilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim sosyolojisine giriş,İletişim sosyolojisi kuramları ,İletişimi düşünmek niçin zordur?,Bir sosyal bilim olarak iletişimin eksikliği,Doğrudan etki kuramına giriş,Kitle kültürü nedir? Frankfurt Okulu’na/eleştirel teoriye giriş,McLuhan’a Giriş: Araç iletidir,İletişimi Kültürleştirmek: semiyotik tartışmalar ,İletişimi Kültürleştirmek: kültürel pratikler ve sosyoloji,İletişimi Kültürleştirmek: Kültürel Çalışmalar Okuluna Bir Bakış,İletişim, Çoğulculuk ve Demokrasi ,Habermas: Demokratik bir araç olarak iletişim araçları ,Yeni Medyaya sosyoloji ile Bakmak,Hitam; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İletişim alanında olan tartışmaları kavrayabilme10, 16, 9A
2. İletişim ve toplumsal yaşam arasındaki bağı kurabilme10, 16, 9A
3. Pratik yaşantıda ortaya çıkan bir sorunu teorik olarak çözebilme 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim sosyolojisine giriş
2İletişim sosyolojisi kuramları
3İletişimi düşünmek niçin zordur?
4Bir sosyal bilim olarak iletişimin eksikliği
5Doğrudan etki kuramına giriş
6Kitle kültürü nedir? Frankfurt Okulu’na/eleştirel teoriye giriş
7McLuhan’a Giriş: Araç iletidir
8İletişimi Kültürleştirmek: semiyotik tartışmalar
9İletişimi Kültürleştirmek: kültürel pratikler ve sosyoloji
10İletişimi Kültürleştirmek: Kültürel Çalışmalar Okuluna Bir Bakış
11İletişim, Çoğulculuk ve Demokrasi
12Habermas: Demokratik bir araç olarak iletişim araçları
13Yeni Medyaya sosyoloji ile Bakmak
14Hitam
Kaynak
1. Eric Maigret-İletişim Sosyolojisi, İletişim Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme41664
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)131
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(131/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı kitle iletişim araçlarının ortaya çıkmasıyla birlikte toplumsal yaşamda meydana gelen değişikliklerin izini sürmektir. Bu amaç çerçevesinde iletişim teorilerinde yapılan tartışmalar dikkate alınarak iletişim sosyoloji üzerinden değerlendirilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim sosyolojisine giriş,İletişim sosyolojisi kuramları ,İletişimi düşünmek niçin zordur?,Bir sosyal bilim olarak iletişimin eksikliği,Doğrudan etki kuramına giriş,Kitle kültürü nedir? Frankfurt Okulu’na/eleştirel teoriye giriş,McLuhan’a Giriş: Araç iletidir,İletişimi Kültürleştirmek: semiyotik tartışmalar ,İletişimi Kültürleştirmek: kültürel pratikler ve sosyoloji,İletişimi Kültürleştirmek: Kültürel Çalışmalar Okuluna Bir Bakış,İletişim, Çoğulculuk ve Demokrasi ,Habermas: Demokratik bir araç olarak iletişim araçları ,Yeni Medyaya sosyoloji ile Bakmak,Hitam; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İletişim alanında olan tartışmaları kavrayabilme10, 16, 9A
2. İletişim ve toplumsal yaşam arasındaki bağı kurabilme10, 16, 9A
3. Pratik yaşantıda ortaya çıkan bir sorunu teorik olarak çözebilme 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim sosyolojisine giriş
2İletişim sosyolojisi kuramları
3İletişimi düşünmek niçin zordur?
4Bir sosyal bilim olarak iletişimin eksikliği
5Doğrudan etki kuramına giriş
6Kitle kültürü nedir? Frankfurt Okulu’na/eleştirel teoriye giriş
7McLuhan’a Giriş: Araç iletidir
8İletişimi Kültürleştirmek: semiyotik tartışmalar
9İletişimi Kültürleştirmek: kültürel pratikler ve sosyoloji
10İletişimi Kültürleştirmek: Kültürel Çalışmalar Okuluna Bir Bakış
11İletişim, Çoğulculuk ve Demokrasi
12Habermas: Demokratik bir araç olarak iletişim araçları
13Yeni Medyaya sosyoloji ile Bakmak
14Hitam
Kaynak
1. Eric Maigret-İletişim Sosyolojisi, İletişim Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10