Medya ve popüler kültür ilişkisini, incelemek. Popüler kültür ve medyanın insanların sosyal yaşamlarını ne derece etkilediğini belirlemek için çalışmalar yapmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Popülerin anlamını ve popüler kültürü,Popüler kültürün oluşum sürec,Popüler kültürün oluşumuna etki eden unsurları,Medyanın popüler kültürün oluşumundaki rolü,Popüler kültür bağlamında medya içerikleri,Popüler kültür oluşumuna katkısı bakımından popüler medya ve diğer medyalar,Medyada kanaat önderlerinin popüler kültür oluşumuna etkileri,Kültür endüstrisi kavramı,Kültür emperyalizmi kavramını ve popüler kültür,Popüler kültür bağlamında kitle kültürü kavramı,Türkiye'de popüler kültür,Popüler kültür aracılığıyla modernlik tanımları,Yüksek kültürün popüler kültürle ilişkisini karşılaştırmalı olarak analizi,Hitam; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Popüler kültürü anlayabilmek
10, 19, 9
A
2.İletişim araçları ve beğeni arasındaki ilişkiyi görebilmek
10, 16, 19, 9
A
3.Pratik olan bir olguyu teorik olarak düşünebilmek
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Popülerin anlamını ve popüler kültürü
2
Popüler kültürün oluşum sürec
3
Popüler kültürün oluşumuna etki eden unsurları
4
Medyanın popüler kültürün oluşumundaki rolü
5
Popüler kültür bağlamında medya içerikleri
6
Popüler kültür oluşumuna katkısı bakımından popüler medya ve diğer medyalar
7
Medyada kanaat önderlerinin popüler kültür oluşumuna etkileri
8
Kültür endüstrisi kavramı
9
Kültür emperyalizmi kavramını ve popüler kültür
10
Popüler kültür bağlamında kitle kültürü kavramı
11
Türkiye'de popüler kültür
12
Popüler kültür aracılığıyla modernlik tanımları
13
Yüksek kültürün popüler kültürle ilişkisini karşılaştırmalı olarak analizi
14
Hitam
Kaynak
1. Alemdar, K. ve İrfan Erdoğan. (2005). Popüler Kültür ve İletişim. İstanbul: Erk Publications.
2. Aydoğan, F. (2003). Medya ve Popüler Kültür. İstanbul: Mediacat Publishing.
3. Stevenson, N. (2008). Medya Kültürleri. Ankara: Ütopya Publishing.
4. Gans, H, J. (2005). Popüler Kültür ve Yüksek Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Publications.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
4
16
64
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
POPÜLER KÜLTÜR VE İLETİŞİM ARAÇLARI
-
Bahar Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Medya ve popüler kültür ilişkisini, incelemek. Popüler kültür ve medyanın insanların sosyal yaşamlarını ne derece etkilediğini belirlemek için çalışmalar yapmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Popülerin anlamını ve popüler kültürü,Popüler kültürün oluşum sürec,Popüler kültürün oluşumuna etki eden unsurları,Medyanın popüler kültürün oluşumundaki rolü,Popüler kültür bağlamında medya içerikleri,Popüler kültür oluşumuna katkısı bakımından popüler medya ve diğer medyalar,Medyada kanaat önderlerinin popüler kültür oluşumuna etkileri,Kültür endüstrisi kavramı,Kültür emperyalizmi kavramını ve popüler kültür,Popüler kültür bağlamında kitle kültürü kavramı,Türkiye'de popüler kültür,Popüler kültür aracılığıyla modernlik tanımları,Yüksek kültürün popüler kültürle ilişkisini karşılaştırmalı olarak analizi,Hitam; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Popüler kültürü anlayabilmek
10, 19, 9
A
2.İletişim araçları ve beğeni arasındaki ilişkiyi görebilmek
10, 16, 19, 9
A
3.Pratik olan bir olguyu teorik olarak düşünebilmek
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Popülerin anlamını ve popüler kültürü
2
Popüler kültürün oluşum sürec
3
Popüler kültürün oluşumuna etki eden unsurları
4
Medyanın popüler kültürün oluşumundaki rolü
5
Popüler kültür bağlamında medya içerikleri
6
Popüler kültür oluşumuna katkısı bakımından popüler medya ve diğer medyalar
7
Medyada kanaat önderlerinin popüler kültür oluşumuna etkileri
8
Kültür endüstrisi kavramı
9
Kültür emperyalizmi kavramını ve popüler kültür
10
Popüler kültür bağlamında kitle kültürü kavramı
11
Türkiye'de popüler kültür
12
Popüler kültür aracılığıyla modernlik tanımları
13
Yüksek kültürün popüler kültürle ilişkisini karşılaştırmalı olarak analizi
14
Hitam
Kaynak
1. Alemdar, K. ve İrfan Erdoğan. (2005). Popüler Kültür ve İletişim. İstanbul: Erk Publications.
2. Aydoğan, F. (2003). Medya ve Popüler Kültür. İstanbul: Mediacat Publishing.
3. Stevenson, N. (2008). Medya Kültürleri. Ankara: Ütopya Publishing.
4. Gans, H, J. (2005). Popüler Kültür ve Yüksek Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Publications.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.