Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HABER YAZIM TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Haber toplama ve yazma konusunda kullanılacak yöntemleri öğrenmek. Yazım kurallarını, haberde kaynak kullanımını ve haber değerlerini ana hatlarıyla belirtmektir. Bu ders; Haber yazma teknikleri dersinin anlam ve önemi,Haber üretim aşamaları ,Haber kavramı ve haber öğeleri,Haber toplama teknikleri, haber kaynakları,Haberin yapısı ve haber dili ,Haber yazma kuralları ,Haber yazmada uyulması gereken imla kuralları ve noktalama işaretleri,Ara Sınav (Vize),Polis, adliye haberleri,Magazin haberleri ve ekonomi haberleri,Spor haberleri, politika haberleri,Trafik kazası ve tören haberleri,Redaksiyon ,Haberin son denetimi ve yayımı; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haber yazma teknikleri dersinin anlam ve önemi,Haber üretim aşamaları,Haber kavramı ve haber öğeleri, Haber toplama teknikleri, haber kaynakları
,Haberin yapısı ve haber dili
,Haber yazma kuralları,Haber yazmada uyulması gereken imla kuralları ve noktalama işaretleri
,Tekrar ,Polis, adliye haberleri,Magazin haberleri ve ekonomi haberler,Spor haberleri, politika haberler,Trafik kazası ve tören haberler,Redaksiyon,Haberin son denetimi ve yayımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
5.Habercilikte kullanılmaması gereken sözcükleri uygular.2, 6A, E, F
1 . Habercilik alanına temel oluşturan kavramları kullanır.6A, F
1.1 . Haber yazmanın temel ilkelerini açıklar.
1.2 . Haberin tanımlarını hatırlar.
2 . Haber üretim süreci ve yayım aşaması için gerekli bilgileri irdeler.6A, F
2.1 . Haber üretim süreçlerinde kullanılan kuramları ifade eder.
3 . Haberin çeşitlerini sınıflandırır6A, F
3.1 . Haber metinleri arasındaki farkı gösterir.
3.2 . Haber yapısını betimler
4 . Haber yazma kurallarını ayırt eder6A, F
Öğretim Yöntemleri:2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haber yazma teknikleri dersinin anlam ve önemi
2Haber üretim aşamaları
3Haber kavramı ve haber öğeleri
4 Haber toplama teknikleri, haber kaynakları
5Haberin yapısı ve haber dili
6Haber yazma kuralları
7Haber yazmada uyulması gereken imla kuralları ve noktalama işaretleri
8Tekrar
9Polis, adliye haberleri
10Magazin haberleri ve ekonomi haberler
11Spor haberleri, politika haberler
12Trafik kazası ve tören haberler
13Redaksiyon
14Haberin son denetimi ve yayımı
Kaynak
www.medipol.edu.tr/ adresinden yayınlanan indirilebilir ders malzemeleri (1) Muhabir, Anadolu Ajansı Yayınları (2)Girgin, Atilla. Haber Yazmak. Der Yayınları. 3. Baskı. İstanbul, 2005. Ders Notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HABER YAZIM TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Haber toplama ve yazma konusunda kullanılacak yöntemleri öğrenmek. Yazım kurallarını, haberde kaynak kullanımını ve haber değerlerini ana hatlarıyla belirtmektir. Bu ders; Haber yazma teknikleri dersinin anlam ve önemi,Haber üretim aşamaları ,Haber kavramı ve haber öğeleri,Haber toplama teknikleri, haber kaynakları,Haberin yapısı ve haber dili ,Haber yazma kuralları ,Haber yazmada uyulması gereken imla kuralları ve noktalama işaretleri,Ara Sınav (Vize),Polis, adliye haberleri,Magazin haberleri ve ekonomi haberleri,Spor haberleri, politika haberleri,Trafik kazası ve tören haberleri,Redaksiyon ,Haberin son denetimi ve yayımı; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haber yazma teknikleri dersinin anlam ve önemi,Haber üretim aşamaları,Haber kavramı ve haber öğeleri, Haber toplama teknikleri, haber kaynakları
,Haberin yapısı ve haber dili
,Haber yazma kuralları,Haber yazmada uyulması gereken imla kuralları ve noktalama işaretleri
,Tekrar ,Polis, adliye haberleri,Magazin haberleri ve ekonomi haberler,Spor haberleri, politika haberler,Trafik kazası ve tören haberler,Redaksiyon,Haberin son denetimi ve yayımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
5.Habercilikte kullanılmaması gereken sözcükleri uygular.2, 6A, E, F
1 . Habercilik alanına temel oluşturan kavramları kullanır.6A, F
1.1 . Haber yazmanın temel ilkelerini açıklar.
1.2 . Haberin tanımlarını hatırlar.
2 . Haber üretim süreci ve yayım aşaması için gerekli bilgileri irdeler.6A, F
2.1 . Haber üretim süreçlerinde kullanılan kuramları ifade eder.
3 . Haberin çeşitlerini sınıflandırır6A, F
3.1 . Haber metinleri arasındaki farkı gösterir.
3.2 . Haber yapısını betimler
4 . Haber yazma kurallarını ayırt eder6A, F
Öğretim Yöntemleri:2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haber yazma teknikleri dersinin anlam ve önemi
2Haber üretim aşamaları
3Haber kavramı ve haber öğeleri
4 Haber toplama teknikleri, haber kaynakları
5Haberin yapısı ve haber dili
6Haber yazma kuralları
7Haber yazmada uyulması gereken imla kuralları ve noktalama işaretleri
8Tekrar
9Polis, adliye haberleri
10Magazin haberleri ve ekonomi haberler
11Spor haberleri, politika haberler
12Trafik kazası ve tören haberler
13Redaksiyon
14Haberin son denetimi ve yayımı
Kaynak
www.medipol.edu.tr/ adresinden yayınlanan indirilebilir ders malzemeleri (1) Muhabir, Anadolu Ajansı Yayınları (2)Girgin, Atilla. Haber Yazmak. Der Yayınları. 3. Baskı. İstanbul, 2005. Ders Notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10