Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİKSİYON VE BEDEN DİLİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Banu ZORLUTUNA, Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSesini, nefesini, beden dilini doğru kullanabilen, Türkçe’ye hakim, kelime dağarcığı zengin, okuduğu metni değerlendirebilen, söz söyleme sanatını özümsemiş bireyler yetiştirmek. Bireyin empati kurabilmesini, toplumda kendini ifade edebilmesini, takım oyunu oynayabilmesini sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Diksiyon, Fonetik Kavramları,Gevşeme, Konsantrasyon,Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma,Türkçe Dilbilgisi Kuralları,Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları,Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme,Beden dilinin şifreleri,Beden Dili Alıştırmaları,Stres Kontrolü,Doğaçlama Çalışmaları,Şiir Okuma,Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme,Haber Metni Değerlendirme,Sunum Becerileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Türkçe dilbilgisi kurallarına hakim olur. 9A
1.1.Kelime dağarcığını genişletir. 19, 9A, D
2.1.Sunum için sesini ve bedenini hazırlama konusunda pratik sahibi olur. 15, 6, 9A
3.1.Kendini ifade edebilir. 9A
3.2.Hayatta karşılaşacağı stres etmenleriyle baş etme yollarını bilir. 9A, D
4.1.Doğru jest, mimik, sözcükleri seçer. 11, 21, 9A, D
4.2.Tonlama, vurgu ve durakları yerinde kullanır. 21, 4, 6, 9A, D
5.1.Önemli görüşmelerde, müzakerelerde nasıl davranılması gerektiğini bilir 9A, D
2. Sesini ve beden dilini doğru kullanır. 15, 9D
3. İletişim becerisi kazanır. 9A, E
4. Topluluk karşısında konuşma yaparken kendine güvenir. 11, 6, 9A, D
5. Hedef kitlesini tanıma konusunda beceri sahibidir. 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Diksiyon, Fonetik Kavramları
2Gevşeme, Konsantrasyon
3Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma
4Türkçe Dilbilgisi Kuralları
5Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları
6Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme
7Beden dilinin şifreleri
8Beden Dili Alıştırmaları
9Stres Kontrolü
10Doğaçlama Çalışmaları
11Şiir Okuma
12Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme
13Haber Metni Değerlendirme
14Sunum Becerileri
Kaynak
Ders Slaytları- Sözlü anlatım
1. Konuşma Eğitimi: Suat Taşer 2. Söz ve Diksiyon Sanatı : Nüzhet Şenbay 3- Söz Söyleme Sanatı : Prof Herbert N. Casson 4- İletişim Becerileri: Prof Dr. Demet Gürüz, Doç Dr Ayşen Temel Eğinli 5- Tonlama- Vurgu Alıştırma Metinleri 6- Radyo Televizyon Haber Metinleri 7- Şiir ve hikaye metinleri, makale ve fıkralar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme4832
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİKSİYON VE BEDEN DİLİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Banu ZORLUTUNA, Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSesini, nefesini, beden dilini doğru kullanabilen, Türkçe’ye hakim, kelime dağarcığı zengin, okuduğu metni değerlendirebilen, söz söyleme sanatını özümsemiş bireyler yetiştirmek. Bireyin empati kurabilmesini, toplumda kendini ifade edebilmesini, takım oyunu oynayabilmesini sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Diksiyon, Fonetik Kavramları,Gevşeme, Konsantrasyon,Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma,Türkçe Dilbilgisi Kuralları,Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları,Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme,Beden dilinin şifreleri,Beden Dili Alıştırmaları,Stres Kontrolü,Doğaçlama Çalışmaları,Şiir Okuma,Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme,Haber Metni Değerlendirme,Sunum Becerileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Türkçe dilbilgisi kurallarına hakim olur. 9A
1.1.Kelime dağarcığını genişletir. 19, 9A, D
2.1.Sunum için sesini ve bedenini hazırlama konusunda pratik sahibi olur. 15, 6, 9A
3.1.Kendini ifade edebilir. 9A
3.2.Hayatta karşılaşacağı stres etmenleriyle baş etme yollarını bilir. 9A, D
4.1.Doğru jest, mimik, sözcükleri seçer. 11, 21, 9A, D
4.2.Tonlama, vurgu ve durakları yerinde kullanır. 21, 4, 6, 9A, D
5.1.Önemli görüşmelerde, müzakerelerde nasıl davranılması gerektiğini bilir 9A, D
2. Sesini ve beden dilini doğru kullanır. 15, 9D
3. İletişim becerisi kazanır. 9A, E
4. Topluluk karşısında konuşma yaparken kendine güvenir. 11, 6, 9A, D
5. Hedef kitlesini tanıma konusunda beceri sahibidir. 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Diksiyon, Fonetik Kavramları
2Gevşeme, Konsantrasyon
3Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma
4Türkçe Dilbilgisi Kuralları
5Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları
6Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme
7Beden dilinin şifreleri
8Beden Dili Alıştırmaları
9Stres Kontrolü
10Doğaçlama Çalışmaları
11Şiir Okuma
12Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme
13Haber Metni Değerlendirme
14Sunum Becerileri
Kaynak
Ders Slaytları- Sözlü anlatım
1. Konuşma Eğitimi: Suat Taşer 2. Söz ve Diksiyon Sanatı : Nüzhet Şenbay 3- Söz Söyleme Sanatı : Prof Herbert N. Casson 4- İletişim Becerileri: Prof Dr. Demet Gürüz, Doç Dr Ayşen Temel Eğinli 5- Tonlama- Vurgu Alıştırma Metinleri 6- Radyo Televizyon Haber Metinleri 7- Şiir ve hikaye metinleri, makale ve fıkralar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10