Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRAFİK ANİMASYON-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin YardımcılarıEtkileşimli ve hareketli tasarım kavramını uygular. Zaman – tasarım ilişkisini tanımlar. After effects programını temel düzeyde kullanır. Tasarım fikrine uygun hareketli tasarımlar oluşturur.
Dersin AmacıGrafik animasyon tasarımında zaman çizergesi (timeline) ve eş zaman mantığını kavratmak ve uygulamalar yaptırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Hareketli Grafik Tasarımının tarihi ve gelişmesi,Etkileşimli tasarım kavramı ,Hareketli Grafik uygulamasında After Effects programına giriş ,Temel tasarımında ritim ve tekrarlama konularının anlatımı ve dijital ortamda uygulamak ,Proje verilmesi ,Timeline kavramı ve uygulaması ,After Effects programında efektlerin anlatılması ve yeni efektler oluşturma teknikleri,Transform kısmında Opacity,Scale,Position kavramların anlatılması ve uygulanması ,Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması,Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması proje verilmesi ,Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması ,Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması,Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi ,Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hareketli tasarım anlayışının tarihsel gelişimi ve teorik bilgilerin aktarılmasının yanı sıra Adobe After Effects program ile hareketli tasarımlar oluşturmayı içerir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hareketli Grafik Tasarımının tarihi ve gelişmesi
2Etkileşimli tasarım kavramı
3Hareketli Grafik uygulamasında After Effects programına giriş
4Temel tasarımında ritim ve tekrarlama konularının anlatımı ve dijital ortamda uygulamak
5Proje verilmesi
6Timeline kavramı ve uygulaması
7After Effects programında efektlerin anlatılması ve yeni efektler oluşturma teknikleri
8Transform kısmında Opacity,Scale,Position kavramların anlatılması ve uygulanması
9Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması
10Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması proje verilmesi
11Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması
12Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması
13Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi
14Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi
Kaynak
Ozcan, O. (2008). Interaktif Mediya Tasariminda temel adimlar, Pusula Publications. Sansarci, Emin & Ertan G. (2016). Gorsel sanatlarda Anlatma ve Algi, Alternatif Publications. Harris, P. & Ambrose, G. (2013). Grafik Tasarimda Tasarim Fikri, Literatur Publications.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRAFİK ANİMASYON-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin YardımcılarıEtkileşimli ve hareketli tasarım kavramını uygular. Zaman – tasarım ilişkisini tanımlar. After effects programını temel düzeyde kullanır. Tasarım fikrine uygun hareketli tasarımlar oluşturur.
Dersin AmacıGrafik animasyon tasarımında zaman çizergesi (timeline) ve eş zaman mantığını kavratmak ve uygulamalar yaptırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Hareketli Grafik Tasarımının tarihi ve gelişmesi,Etkileşimli tasarım kavramı ,Hareketli Grafik uygulamasında After Effects programına giriş ,Temel tasarımında ritim ve tekrarlama konularının anlatımı ve dijital ortamda uygulamak ,Proje verilmesi ,Timeline kavramı ve uygulaması ,After Effects programında efektlerin anlatılması ve yeni efektler oluşturma teknikleri,Transform kısmında Opacity,Scale,Position kavramların anlatılması ve uygulanması ,Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması,Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması proje verilmesi ,Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması ,Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması,Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi ,Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hareketli tasarım anlayışının tarihsel gelişimi ve teorik bilgilerin aktarılmasının yanı sıra Adobe After Effects program ile hareketli tasarımlar oluşturmayı içerir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hareketli Grafik Tasarımının tarihi ve gelişmesi
2Etkileşimli tasarım kavramı
3Hareketli Grafik uygulamasında After Effects programına giriş
4Temel tasarımında ritim ve tekrarlama konularının anlatımı ve dijital ortamda uygulamak
5Proje verilmesi
6Timeline kavramı ve uygulaması
7After Effects programında efektlerin anlatılması ve yeni efektler oluşturma teknikleri
8Transform kısmında Opacity,Scale,Position kavramların anlatılması ve uygulanması
9Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması
10Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması proje verilmesi
11Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması
12Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması
13Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi
14Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi
Kaynak
Ozcan, O. (2008). Interaktif Mediya Tasariminda temel adimlar, Pusula Publications. Sansarci, Emin & Ertan G. (2016). Gorsel sanatlarda Anlatma ve Algi, Alternatif Publications. Harris, P. & Ambrose, G. (2013). Grafik Tasarimda Tasarim Fikri, Literatur Publications.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10