Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA PSİKOLOJİSİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersin Yardımcıları | Öğretim görevlisi tarafından haftalık olarak ilgili alanda makaleler ve kitap bölümleri okutulacaktır. |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öncelikle psikoloji kuramlarını ve medyanın nasıl yorumlanabileceğini tartışmaktır. Zaman içinde medyanın dönüşümünde toplumsal değişimler göz önünde bulundurulacak ve bireysel psikolojiyi etkileyen uygulamalar ve vakalar tartışılacaktır. Bu tartışmada, sosyal medyanın kesişen başlıkları ve internette sahip olduğumuz iletişim üzerine yeni medya olarak tanımlayabileceğimiz vurgu yapılacaktır. Öğrenciler, dersin konuları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlayacak makaleleri ve örnek metinleri okuyabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş - Ders İçeriğinin Tanıtılması,Medya Psikolojisi, Sosyal Medya Psikolojisi, Siber Psikoloji Nedir? Neden Önemlidir?,Sosyal Medya ve Yeni Medya Kuramları, Tarih ve Terminoloji,Kimlik ve Benlik İnşası,Kimlik ve Öz Yapı // Medya ve Sosyal Uygunluk. hafta- 2,Reklamların Kullanımı,Medyada Şiddet ve Etkileri,"Online" Saldırgan Davranış, Siber Zorbalık ve Nefret,Medyada Psikolojinin ve Psikolojik Rahatsızlıkların Temsili,Çocuklarda, Gençlerde ve Ergenlerde Medya Kullanımı,Medya ve Öğrenme,İnternetin ve Sosyal Medyanın Aşırı Kullanımı ve Bağımlılık,Türler ve İçerikler: Haberler, Politik İçerikler, Spor ve Eğlence ,Genel Değerlendirme: Medyanın ve İnsanın Geleceği – İnsan Sonrası; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Medya, sosyal medya ve yeni medya tanımlarının ve terminolojinin öğrenilmesi | 10, 13, 19, 9 | A |
2-Medya psikolojisi ve siber psikoloji alanına dair temel düzeyde bilgi sahibi olmak | 19, 21, 9 | A |
3-Medya olgularına psikoloji kuramları üzerinden bilimsel ve eleştirel bir yaklaşım geliştirilmesi | 19, 4 | A |
4-Psikoloji ve sosyal medya; siber psikoloji alanlarında literatür taraması yapabilmek | 10, 9 | A |
5-İlgili başlıklarda yapılan çalışmaları ve makaleleri yorumlayabilmek | 12, 19, 4, 9 | A |
6-Vakalara ve uygulamalara dair eleştirel bir tartışma yürütebilmek | 10, 12, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş - Ders İçeriğinin Tanıtılması | |
2 | Medya Psikolojisi, Sosyal Medya Psikolojisi, Siber Psikoloji Nedir? Neden Önemlidir? | |
3 | Sosyal Medya ve Yeni Medya Kuramları, Tarih ve Terminoloji | |
4 | Kimlik ve Benlik İnşası | |
5 | Kimlik ve Öz Yapı // Medya ve Sosyal Uygunluk. hafta- 2 | |
6 | Reklamların Kullanımı | |
7 | Medyada Şiddet ve Etkileri | |
8 | "Online" Saldırgan Davranış, Siber Zorbalık ve Nefret | |
9 | Medyada Psikolojinin ve Psikolojik Rahatsızlıkların Temsili | |
10 | Çocuklarda, Gençlerde ve Ergenlerde Medya Kullanımı | |
11 | Medya ve Öğrenme | |
12 | İnternetin ve Sosyal Medyanın Aşırı Kullanımı ve Bağımlılık | |
13 | Türler ve İçerikler: Haberler, Politik İçerikler, Spor ve Eğlence | |
14 | Genel Değerlendirme: Medyanın ve İnsanın Geleceği – İnsan Sonrası |
Kaynak |
Büyükaslan, A., Kınık, A. A. [Ed.] (2015). Sosyal Medya Araştırmaları 1: Sosyalleşen Birey. Çizgi Kitabevi. Fuchs, Christian, (2016). Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş. Ankara: NotaBene Yayınları. Halil, E. K. Ş. İ., Erden, N., Erdoğan, F. H., & Yılmaz, E. (2013). Ergenlerin kimlik oluşumunun Facebook üzerinden incelenmesi: Nitel araştırma örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3). Öztürk, Ö., Odabaşıoğlu, G., Eraslan, D., Genç, Y., Kalyoncu, Ö.A. (2007). İnternet Bağımlılığı: Kliniği ve Tedavisi, Bağımlılık Dergisi, 8 (1): 36-41. Yıldırım, F. E., & Çakır, M. (2016). Medya Psikolojisi ve Tarihçesi Üzerine Bir İnceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4 (29): 538-556. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | X | |||||
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | X | |||||
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | |||||
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | X | |||||
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | X | |||||
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | X | |||||
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | X | |||||
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | X | |||||
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 16 | 64 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA PSİKOLOJİSİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersin Yardımcıları | Öğretim görevlisi tarafından haftalık olarak ilgili alanda makaleler ve kitap bölümleri okutulacaktır. |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öncelikle psikoloji kuramlarını ve medyanın nasıl yorumlanabileceğini tartışmaktır. Zaman içinde medyanın dönüşümünde toplumsal değişimler göz önünde bulundurulacak ve bireysel psikolojiyi etkileyen uygulamalar ve vakalar tartışılacaktır. Bu tartışmada, sosyal medyanın kesişen başlıkları ve internette sahip olduğumuz iletişim üzerine yeni medya olarak tanımlayabileceğimiz vurgu yapılacaktır. Öğrenciler, dersin konuları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlayacak makaleleri ve örnek metinleri okuyabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş - Ders İçeriğinin Tanıtılması,Medya Psikolojisi, Sosyal Medya Psikolojisi, Siber Psikoloji Nedir? Neden Önemlidir?,Sosyal Medya ve Yeni Medya Kuramları, Tarih ve Terminoloji,Kimlik ve Benlik İnşası,Kimlik ve Öz Yapı // Medya ve Sosyal Uygunluk. hafta- 2,Reklamların Kullanımı,Medyada Şiddet ve Etkileri,"Online" Saldırgan Davranış, Siber Zorbalık ve Nefret,Medyada Psikolojinin ve Psikolojik Rahatsızlıkların Temsili,Çocuklarda, Gençlerde ve Ergenlerde Medya Kullanımı,Medya ve Öğrenme,İnternetin ve Sosyal Medyanın Aşırı Kullanımı ve Bağımlılık,Türler ve İçerikler: Haberler, Politik İçerikler, Spor ve Eğlence ,Genel Değerlendirme: Medyanın ve İnsanın Geleceği – İnsan Sonrası; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Medya, sosyal medya ve yeni medya tanımlarının ve terminolojinin öğrenilmesi | 10, 13, 19, 9 | A |
2-Medya psikolojisi ve siber psikoloji alanına dair temel düzeyde bilgi sahibi olmak | 19, 21, 9 | A |
3-Medya olgularına psikoloji kuramları üzerinden bilimsel ve eleştirel bir yaklaşım geliştirilmesi | 19, 4 | A |
4-Psikoloji ve sosyal medya; siber psikoloji alanlarında literatür taraması yapabilmek | 10, 9 | A |
5-İlgili başlıklarda yapılan çalışmaları ve makaleleri yorumlayabilmek | 12, 19, 4, 9 | A |
6-Vakalara ve uygulamalara dair eleştirel bir tartışma yürütebilmek | 10, 12, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş - Ders İçeriğinin Tanıtılması | |
2 | Medya Psikolojisi, Sosyal Medya Psikolojisi, Siber Psikoloji Nedir? Neden Önemlidir? | |
3 | Sosyal Medya ve Yeni Medya Kuramları, Tarih ve Terminoloji | |
4 | Kimlik ve Benlik İnşası | |
5 | Kimlik ve Öz Yapı // Medya ve Sosyal Uygunluk. hafta- 2 | |
6 | Reklamların Kullanımı | |
7 | Medyada Şiddet ve Etkileri | |
8 | "Online" Saldırgan Davranış, Siber Zorbalık ve Nefret | |
9 | Medyada Psikolojinin ve Psikolojik Rahatsızlıkların Temsili | |
10 | Çocuklarda, Gençlerde ve Ergenlerde Medya Kullanımı | |
11 | Medya ve Öğrenme | |
12 | İnternetin ve Sosyal Medyanın Aşırı Kullanımı ve Bağımlılık | |
13 | Türler ve İçerikler: Haberler, Politik İçerikler, Spor ve Eğlence | |
14 | Genel Değerlendirme: Medyanın ve İnsanın Geleceği – İnsan Sonrası |
Kaynak |
Büyükaslan, A., Kınık, A. A. [Ed.] (2015). Sosyal Medya Araştırmaları 1: Sosyalleşen Birey. Çizgi Kitabevi. Fuchs, Christian, (2016). Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş. Ankara: NotaBene Yayınları. Halil, E. K. Ş. İ., Erden, N., Erdoğan, F. H., & Yılmaz, E. (2013). Ergenlerin kimlik oluşumunun Facebook üzerinden incelenmesi: Nitel araştırma örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3). Öztürk, Ö., Odabaşıoğlu, G., Eraslan, D., Genç, Y., Kalyoncu, Ö.A. (2007). İnternet Bağımlılığı: Kliniği ve Tedavisi, Bağımlılık Dergisi, 8 (1): 36-41. Yıldırım, F. E., & Çakır, M. (2016). Medya Psikolojisi ve Tarihçesi Üzerine Bir İnceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4 (29): 538-556. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | X | |||||
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | X | |||||
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | |||||
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | X | |||||
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | X | |||||
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | X | |||||
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | X | |||||
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | X | |||||
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |