Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin YardımcılarıÖğretim görevlisi tarafından haftalık olarak ilgili alanda makaleler ve kitap bölümleri okutulacaktır.
Dersin AmacıBu dersin amacı öncelikle psikoloji kuramlarını ve medyanın nasıl yorumlanabileceğini tartışmaktır. Zaman içinde medyanın dönüşümünde toplumsal değişimler göz önünde bulundurulacak ve bireysel psikolojiyi etkileyen uygulamalar ve vakalar tartışılacaktır. Bu tartışmada, sosyal medyanın kesişen başlıkları ve internette sahip olduğumuz iletişim üzerine yeni medya olarak tanımlayabileceğimiz vurgu yapılacaktır. Öğrenciler, dersin konuları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlayacak makaleleri ve örnek metinleri okuyabileceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş - Ders İçeriğinin Tanıtılması,Medya Psikolojisi, Sosyal Medya Psikolojisi, Siber Psikoloji Nedir? Neden Önemlidir?,Sosyal Medya ve Yeni Medya Kuramları, Tarih ve Terminoloji,Kimlik ve Benlik İnşası,Kimlik ve Öz Yapı // Medya ve Sosyal Uygunluk. hafta- 2,Reklamların Kullanımı,Medyada Şiddet ve Etkileri,"Online" Saldırgan Davranış, Siber Zorbalık ve Nefret,Medyada Psikolojinin ve Psikolojik Rahatsızlıkların Temsili,Çocuklarda, Gençlerde ve Ergenlerde Medya Kullanımı,Medya ve Öğrenme,İnternetin ve Sosyal Medyanın Aşırı Kullanımı ve Bağımlılık,Türler ve İçerikler: Haberler, Politik İçerikler, Spor ve Eğlence ,Genel Değerlendirme: Medyanın ve İnsanın Geleceği – İnsan Sonrası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Medya, sosyal medya ve yeni medya tanımlarının ve terminolojinin öğrenilmesi10, 13, 19, 9A
2-Medya psikolojisi ve siber psikoloji alanına dair temel düzeyde bilgi sahibi olmak19, 21, 9A
3-Medya olgularına psikoloji kuramları üzerinden bilimsel ve eleştirel bir yaklaşım geliştirilmesi 19, 4A
4-Psikoloji ve sosyal medya; siber psikoloji alanlarında literatür taraması yapabilmek10, 9A
5-İlgili başlıklarda yapılan çalışmaları ve makaleleri yorumlayabilmek12, 19, 4, 9A
6-Vakalara ve uygulamalara dair eleştirel bir tartışma yürütebilmek10, 12, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş - Ders İçeriğinin Tanıtılması
2Medya Psikolojisi, Sosyal Medya Psikolojisi, Siber Psikoloji Nedir? Neden Önemlidir?
3Sosyal Medya ve Yeni Medya Kuramları, Tarih ve Terminoloji
4Kimlik ve Benlik İnşası
5Kimlik ve Öz Yapı // Medya ve Sosyal Uygunluk. hafta- 2
6Reklamların Kullanımı
7Medyada Şiddet ve Etkileri
8"Online" Saldırgan Davranış, Siber Zorbalık ve Nefret
9Medyada Psikolojinin ve Psikolojik Rahatsızlıkların Temsili
10Çocuklarda, Gençlerde ve Ergenlerde Medya Kullanımı
11Medya ve Öğrenme
12İnternetin ve Sosyal Medyanın Aşırı Kullanımı ve Bağımlılık
13Türler ve İçerikler: Haberler, Politik İçerikler, Spor ve Eğlence
14Genel Değerlendirme: Medyanın ve İnsanın Geleceği – İnsan Sonrası
Kaynak
Büyükaslan, A., Kınık, A. A. [Ed.] (2015). Sosyal Medya Araştırmaları 1: Sosyalleşen Birey. Çizgi Kitabevi. Fuchs, Christian, (2016). Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş. Ankara: NotaBene Yayınları. Halil, E. K. Ş. İ., Erden, N., Erdoğan, F. H., & Yılmaz, E. (2013). Ergenlerin kimlik oluşumunun Facebook üzerinden incelenmesi: Nitel araştırma örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3). Öztürk, Ö., Odabaşıoğlu, G., Eraslan, D., Genç, Y., Kalyoncu, Ö.A. (2007). İnternet Bağımlılığı: Kliniği ve Tedavisi, Bağımlılık Dergisi, 8 (1): 36-41. Yıldırım, F. E., & Çakır, M. (2016). Medya Psikolojisi ve Tarihçesi Üzerine Bir İnceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4 (29): 538-556.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme41664
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin YardımcılarıÖğretim görevlisi tarafından haftalık olarak ilgili alanda makaleler ve kitap bölümleri okutulacaktır.
Dersin AmacıBu dersin amacı öncelikle psikoloji kuramlarını ve medyanın nasıl yorumlanabileceğini tartışmaktır. Zaman içinde medyanın dönüşümünde toplumsal değişimler göz önünde bulundurulacak ve bireysel psikolojiyi etkileyen uygulamalar ve vakalar tartışılacaktır. Bu tartışmada, sosyal medyanın kesişen başlıkları ve internette sahip olduğumuz iletişim üzerine yeni medya olarak tanımlayabileceğimiz vurgu yapılacaktır. Öğrenciler, dersin konuları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlayacak makaleleri ve örnek metinleri okuyabileceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş - Ders İçeriğinin Tanıtılması,Medya Psikolojisi, Sosyal Medya Psikolojisi, Siber Psikoloji Nedir? Neden Önemlidir?,Sosyal Medya ve Yeni Medya Kuramları, Tarih ve Terminoloji,Kimlik ve Benlik İnşası,Kimlik ve Öz Yapı // Medya ve Sosyal Uygunluk. hafta- 2,Reklamların Kullanımı,Medyada Şiddet ve Etkileri,"Online" Saldırgan Davranış, Siber Zorbalık ve Nefret,Medyada Psikolojinin ve Psikolojik Rahatsızlıkların Temsili,Çocuklarda, Gençlerde ve Ergenlerde Medya Kullanımı,Medya ve Öğrenme,İnternetin ve Sosyal Medyanın Aşırı Kullanımı ve Bağımlılık,Türler ve İçerikler: Haberler, Politik İçerikler, Spor ve Eğlence ,Genel Değerlendirme: Medyanın ve İnsanın Geleceği – İnsan Sonrası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Medya, sosyal medya ve yeni medya tanımlarının ve terminolojinin öğrenilmesi10, 13, 19, 9A
2-Medya psikolojisi ve siber psikoloji alanına dair temel düzeyde bilgi sahibi olmak19, 21, 9A
3-Medya olgularına psikoloji kuramları üzerinden bilimsel ve eleştirel bir yaklaşım geliştirilmesi 19, 4A
4-Psikoloji ve sosyal medya; siber psikoloji alanlarında literatür taraması yapabilmek10, 9A
5-İlgili başlıklarda yapılan çalışmaları ve makaleleri yorumlayabilmek12, 19, 4, 9A
6-Vakalara ve uygulamalara dair eleştirel bir tartışma yürütebilmek10, 12, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş - Ders İçeriğinin Tanıtılması
2Medya Psikolojisi, Sosyal Medya Psikolojisi, Siber Psikoloji Nedir? Neden Önemlidir?
3Sosyal Medya ve Yeni Medya Kuramları, Tarih ve Terminoloji
4Kimlik ve Benlik İnşası
5Kimlik ve Öz Yapı // Medya ve Sosyal Uygunluk. hafta- 2
6Reklamların Kullanımı
7Medyada Şiddet ve Etkileri
8"Online" Saldırgan Davranış, Siber Zorbalık ve Nefret
9Medyada Psikolojinin ve Psikolojik Rahatsızlıkların Temsili
10Çocuklarda, Gençlerde ve Ergenlerde Medya Kullanımı
11Medya ve Öğrenme
12İnternetin ve Sosyal Medyanın Aşırı Kullanımı ve Bağımlılık
13Türler ve İçerikler: Haberler, Politik İçerikler, Spor ve Eğlence
14Genel Değerlendirme: Medyanın ve İnsanın Geleceği – İnsan Sonrası
Kaynak
Büyükaslan, A., Kınık, A. A. [Ed.] (2015). Sosyal Medya Araştırmaları 1: Sosyalleşen Birey. Çizgi Kitabevi. Fuchs, Christian, (2016). Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş. Ankara: NotaBene Yayınları. Halil, E. K. Ş. İ., Erden, N., Erdoğan, F. H., & Yılmaz, E. (2013). Ergenlerin kimlik oluşumunun Facebook üzerinden incelenmesi: Nitel araştırma örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3). Öztürk, Ö., Odabaşıoğlu, G., Eraslan, D., Genç, Y., Kalyoncu, Ö.A. (2007). İnternet Bağımlılığı: Kliniği ve Tedavisi, Bağımlılık Dergisi, 8 (1): 36-41. Yıldırım, F. E., & Çakır, M. (2016). Medya Psikolojisi ve Tarihçesi Üzerine Bir İnceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4 (29): 538-556.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10