Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BECERİLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan ilişkilerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kaynaştırma Oyunu,İletişim Kavramı ve Türleri,İletişim Engelleri,Dinleme,Savunucu İletişim,Empati,İletişimde Beden Dili,Bireyin Kendisi İle İletişimi,Çevre ve Toplum İle İletişim,Öfke ve Kontrolü,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II,Mesleki Uygulamalarda İletişim I,Mesleki Uygulamalarda İletişim II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etkin iletişim sürecini yorumlayabilecektir. | 10, 12, 13, 15, 19, 5, 6, 9 | A, E |
1.1. İletişim sürecindeki öğeleri açıklar. | 19, 23, 9 | A, E |
1.2. İletişim sürecindeki öğelerin nitelik ve işlevlerini tartışır. | 10, 12, 13, 19, 20, 4 | A, E |
1.3. İletişim engellerini örnekler. | 12, 13, 15, 19, 5, 6, 9 | A, E |
2. İletişimin gerçekleşebileceği düzeyleri sınıflandırabilecektir. | 13, 19, 23, 9 | A, E |
2.1. İletişim yöntemlerini yorumlar. | 10, 16, 19 | A, E |
2.2. Kişilerarası iletişimin unsurlarını açıklar. | 13, 19, 23, 9 | A, E |
2.3. Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerini karşılaştırır. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3. İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturabilecektir. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3.1. İletişimin insan davranışı üzerindeki etkilerini tartışır. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3.2. İletişime karşı direnç mekanizmalarını açıklar. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
4. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanabilecektir. | 14, 15, 5, 6, 8, 9 | A |
4.1. Söylediklerini desteklemek üzere beden dilinden faydalanır. | 14, 6, 8, 9 | A |
4.2. Karşısındaki kişi konuşurken, beden dilini yorumlar. | 13, 14, 15, 6, 8, 9 | A |
4.3. Beden dili okuma becerisi kazanır. | ||
4.4 Jest ve mimikleri etkili kullanır. | ||
5. Aktif dinleme becerileri kullanabilecektir. | 14, 5, 6, 9 | A |
5.1. Etkili dinleme kazanır. | ||
5.2. Empati becerisi gelişir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaştırma Oyunu | |
2 | İletişim Kavramı ve Türleri | |
3 | İletişim Engelleri | |
4 | Dinleme | |
5 | Savunucu İletişim | |
6 | Empati | |
7 | İletişimde Beden Dili | |
8 | Bireyin Kendisi İle İletişimi | |
9 | Çevre ve Toplum İle İletişim | |
10 | Öfke ve Kontrolü | |
11 | İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I | |
12 | İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II | |
13 | Mesleki Uygulamalarda İletişim I | |
14 | Mesleki Uygulamalarda İletişim II |
Kaynak |
1-Üstün Dökmen: İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık 2-Doğan Cüceloğlu: Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi |
3-Demet Gürüz, İletişim Becerileri – Anlamak Anlatmak Anlaşmak, Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | ||||||
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | X | |||||
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | |||||
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | ||||||
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | ||||||
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | X | |||||
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | ||||||
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | ||||||
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | ||||||
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BECERİLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan ilişkilerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kaynaştırma Oyunu,İletişim Kavramı ve Türleri,İletişim Engelleri,Dinleme,Savunucu İletişim,Empati,İletişimde Beden Dili,Bireyin Kendisi İle İletişimi,Çevre ve Toplum İle İletişim,Öfke ve Kontrolü,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II,Mesleki Uygulamalarda İletişim I,Mesleki Uygulamalarda İletişim II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etkin iletişim sürecini yorumlayabilecektir. | 10, 12, 13, 15, 19, 5, 6, 9 | A, E |
1.1. İletişim sürecindeki öğeleri açıklar. | 19, 23, 9 | A, E |
1.2. İletişim sürecindeki öğelerin nitelik ve işlevlerini tartışır. | 10, 12, 13, 19, 20, 4 | A, E |
1.3. İletişim engellerini örnekler. | 12, 13, 15, 19, 5, 6, 9 | A, E |
2. İletişimin gerçekleşebileceği düzeyleri sınıflandırabilecektir. | 13, 19, 23, 9 | A, E |
2.1. İletişim yöntemlerini yorumlar. | 10, 16, 19 | A, E |
2.2. Kişilerarası iletişimin unsurlarını açıklar. | 13, 19, 23, 9 | A, E |
2.3. Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerini karşılaştırır. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3. İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturabilecektir. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3.1. İletişimin insan davranışı üzerindeki etkilerini tartışır. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3.2. İletişime karşı direnç mekanizmalarını açıklar. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
4. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanabilecektir. | 14, 15, 5, 6, 8, 9 | A |
4.1. Söylediklerini desteklemek üzere beden dilinden faydalanır. | 14, 6, 8, 9 | A |
4.2. Karşısındaki kişi konuşurken, beden dilini yorumlar. | 13, 14, 15, 6, 8, 9 | A |
4.3. Beden dili okuma becerisi kazanır. | ||
4.4 Jest ve mimikleri etkili kullanır. | ||
5. Aktif dinleme becerileri kullanabilecektir. | 14, 5, 6, 9 | A |
5.1. Etkili dinleme kazanır. | ||
5.2. Empati becerisi gelişir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaştırma Oyunu | |
2 | İletişim Kavramı ve Türleri | |
3 | İletişim Engelleri | |
4 | Dinleme | |
5 | Savunucu İletişim | |
6 | Empati | |
7 | İletişimde Beden Dili | |
8 | Bireyin Kendisi İle İletişimi | |
9 | Çevre ve Toplum İle İletişim | |
10 | Öfke ve Kontrolü | |
11 | İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I | |
12 | İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II | |
13 | Mesleki Uygulamalarda İletişim I | |
14 | Mesleki Uygulamalarda İletişim II |
Kaynak |
1-Üstün Dökmen: İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık 2-Doğan Cüceloğlu: Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi |
3-Demet Gürüz, İletişim Becerileri – Anlamak Anlatmak Anlaşmak, Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | ||||||
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | X | |||||
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | |||||
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | ||||||
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | ||||||
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | X | |||||
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | ||||||
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | ||||||
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | ||||||
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |