Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAMCILIK-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerin reklamcılıkla ilgili temel kavramları, mecraları, süreçleri, kurumları ve yeni eğilimleri tanıyarak bir reklam kampanyasını çeşitli basamaklarıyla rasyonel bir şekilde planlayabilme becerisini kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı , Kapsamı , Gerekçesi ,Önemi , Kural ve Gerekleri Temel Kavramlar , İletişim, pazarlama iletişimi
ve reklama ilişkin temel kavramlar,Reklamın Diğer Alanlarla İlişkisi ,Pazarlama ve Reklam, Ekonomi ve Reklam , Hukuk ve Reklam , Sosyoloji ve
Reklam , Psikoloji ve Reklam , Sosyal Psikoloji ve Reklam, Antropoloji ve Reklam , İstatistik ve Reklam , Sanat ve
Reklam Ülkeler ve Reklam Ekolleri , Amerika Birleşik Devletleri , İngiltere , Fransa , Almanya , Japonya , Türkiye,Reklam Ortamları ve Özellikleri Yayın Yapan Reklam Ortamları , Radyo , Televizyon Basılı Reklam Ortamları ,
Gazete , Dergi , Doğrudan Postalama ve Diğer Basılı Reklam Materyalleri,Açıkhava Reklam Ortamları Transit Reklam Ortamları İnternet Satış Yeri Reklam Uygulamaları Sinema,Reklamın İşleyiş Süreci Geleneksel Etki Modelleri , AIDA Modeli , NAIDAS Modeli , DAGMAR Modeli , Etkiler
Hiyerarşisi Modeli , Yeniliklerin Benimsenmesi Modeli , Bilgi İşleme Modeli İlginlik Temelli Modeller , Düşük İlginlik
Öğrenme Modeli , FCB Izgarası ,Rossiter ve Percy Izgarası Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli,Reklam Kampanyası Kavramı Reklam Kampanyası Aşamaları , Durum Analizi,Reklam Kampanyası Aşamaları , Reklam Amaçlarının Belirlenmesi , Mesaj Stratejisinin Belirlenmesi,Reklam Kampanyası Aşamaları , Medya Planlama Stratejisinin Belirlenmesi , Reklam Bütçesinin Belirlenmesi
Reklam Kampanyası Aşamaları , Reklam Etkililiğinin Ölçülmesi,Ara Sınav,Reklamcılıkta Yeni Eğilimler, Uluslararası ve Global Reklamcılık, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve
Kurumsal Reklamcılık, E-Pazarlama ve Reklam, Sözlü Pazarlama ve Reklam, İzinli Pazarlama ve Reklam , Mobil
Ticaret/Mobil Pazarlama ve Reklam,Reklamcılıkta Yeni Eğilimler , Advergaming , İlişkisel Pazarlama , Deneyimsel Pazarlama , Eğlence Pazarlaması ,
Yeşil Pazarlama , Gerilla Pazarlama,-Reklamcılıkla İlgili Kurumlar, Reklam Ajansları , Medya Ajansları,Reklamcılıkla İlgili Ulusal ve Uluslararası Sektörel Kuruluşlar,Reklamda Etik ve Denetim Mekanizmaları , Etik Kavramı ve Reklamcılıkta Etik , Reklamcılıkla İlgili Denetim
Mekanizmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Pazarlama iletişimi açısından reklamın önemini kavrayabilir.10, 16, 21, 9
2.Reklam ortamlarını tanıyabilir.16, 37, 9
3.Reklam kampanyası planlayabilir.14, 16, 19, 5F
4.Reklamcılıktaki yeni eğilimlerin öneminin farkında olabilir.16, 18, 23, 37
5.Reklamcılıkla ilgili kurum ve kuruluşları tanıyabilir.19, 2, 5, 9
6.Reklamcılıkla ilgili süreli ve süresiz yayınları takip edebilir.14, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı , Kapsamı , Gerekçesi ,Önemi , Kural ve Gerekleri Temel Kavramlar , İletişim, pazarlama iletişimi
ve reklama ilişkin temel kavramlar
2Reklamın Diğer Alanlarla İlişkisi ,Pazarlama ve Reklam, Ekonomi ve Reklam , Hukuk ve Reklam , Sosyoloji ve
Reklam , Psikoloji ve Reklam , Sosyal Psikoloji ve Reklam, Antropoloji ve Reklam , İstatistik ve Reklam , Sanat ve
Reklam Ülkeler ve Reklam Ekolleri , Amerika Birleşik Devletleri , İngiltere , Fransa , Almanya , Japonya , Türkiye
3Reklam Ortamları ve Özellikleri Yayın Yapan Reklam Ortamları , Radyo , Televizyon Basılı Reklam Ortamları ,
Gazete , Dergi , Doğrudan Postalama ve Diğer Basılı Reklam Materyalleri
4Açıkhava Reklam Ortamları Transit Reklam Ortamları İnternet Satış Yeri Reklam Uygulamaları Sinema
5Reklamın İşleyiş Süreci Geleneksel Etki Modelleri , AIDA Modeli , NAIDAS Modeli , DAGMAR Modeli , Etkiler
Hiyerarşisi Modeli , Yeniliklerin Benimsenmesi Modeli , Bilgi İşleme Modeli İlginlik Temelli Modeller , Düşük İlginlik
Öğrenme Modeli , FCB Izgarası ,Rossiter ve Percy Izgarası Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli
6Reklam Kampanyası Kavramı Reklam Kampanyası Aşamaları , Durum Analizi
7Reklam Kampanyası Aşamaları , Reklam Amaçlarının Belirlenmesi , Mesaj Stratejisinin Belirlenmesi
8Reklam Kampanyası Aşamaları , Medya Planlama Stratejisinin Belirlenmesi , Reklam Bütçesinin Belirlenmesi
Reklam Kampanyası Aşamaları , Reklam Etkililiğinin Ölçülmesi
9Ara Sınav
10Reklamcılıkta Yeni Eğilimler, Uluslararası ve Global Reklamcılık, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve
Kurumsal Reklamcılık, E-Pazarlama ve Reklam, Sözlü Pazarlama ve Reklam, İzinli Pazarlama ve Reklam , Mobil
Ticaret/Mobil Pazarlama ve Reklam
11Reklamcılıkta Yeni Eğilimler , Advergaming , İlişkisel Pazarlama , Deneyimsel Pazarlama , Eğlence Pazarlaması ,
Yeşil Pazarlama , Gerilla Pazarlama
12-Reklamcılıkla İlgili Kurumlar, Reklam Ajansları , Medya Ajansları
13Reklamcılıkla İlgili Ulusal ve Uluslararası Sektörel Kuruluşlar
14Reklamda Etik ve Denetim Mekanizmaları , Etik Kavramı ve Reklamcılıkta Etik , Reklamcılıkla İlgili Denetim
Mekanizmaları
Kaynak
Öğretim elemanına ait ders notlar
Müge Elden, "Reklam ve Reklamcılık" Sav Yayınları ISBN 9754688085

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme41664
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAMCILIK-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerin reklamcılıkla ilgili temel kavramları, mecraları, süreçleri, kurumları ve yeni eğilimleri tanıyarak bir reklam kampanyasını çeşitli basamaklarıyla rasyonel bir şekilde planlayabilme becerisini kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı , Kapsamı , Gerekçesi ,Önemi , Kural ve Gerekleri Temel Kavramlar , İletişim, pazarlama iletişimi
ve reklama ilişkin temel kavramlar,Reklamın Diğer Alanlarla İlişkisi ,Pazarlama ve Reklam, Ekonomi ve Reklam , Hukuk ve Reklam , Sosyoloji ve
Reklam , Psikoloji ve Reklam , Sosyal Psikoloji ve Reklam, Antropoloji ve Reklam , İstatistik ve Reklam , Sanat ve
Reklam Ülkeler ve Reklam Ekolleri , Amerika Birleşik Devletleri , İngiltere , Fransa , Almanya , Japonya , Türkiye,Reklam Ortamları ve Özellikleri Yayın Yapan Reklam Ortamları , Radyo , Televizyon Basılı Reklam Ortamları ,
Gazete , Dergi , Doğrudan Postalama ve Diğer Basılı Reklam Materyalleri,Açıkhava Reklam Ortamları Transit Reklam Ortamları İnternet Satış Yeri Reklam Uygulamaları Sinema,Reklamın İşleyiş Süreci Geleneksel Etki Modelleri , AIDA Modeli , NAIDAS Modeli , DAGMAR Modeli , Etkiler
Hiyerarşisi Modeli , Yeniliklerin Benimsenmesi Modeli , Bilgi İşleme Modeli İlginlik Temelli Modeller , Düşük İlginlik
Öğrenme Modeli , FCB Izgarası ,Rossiter ve Percy Izgarası Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli,Reklam Kampanyası Kavramı Reklam Kampanyası Aşamaları , Durum Analizi,Reklam Kampanyası Aşamaları , Reklam Amaçlarının Belirlenmesi , Mesaj Stratejisinin Belirlenmesi,Reklam Kampanyası Aşamaları , Medya Planlama Stratejisinin Belirlenmesi , Reklam Bütçesinin Belirlenmesi
Reklam Kampanyası Aşamaları , Reklam Etkililiğinin Ölçülmesi,Ara Sınav,Reklamcılıkta Yeni Eğilimler, Uluslararası ve Global Reklamcılık, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve
Kurumsal Reklamcılık, E-Pazarlama ve Reklam, Sözlü Pazarlama ve Reklam, İzinli Pazarlama ve Reklam , Mobil
Ticaret/Mobil Pazarlama ve Reklam,Reklamcılıkta Yeni Eğilimler , Advergaming , İlişkisel Pazarlama , Deneyimsel Pazarlama , Eğlence Pazarlaması ,
Yeşil Pazarlama , Gerilla Pazarlama,-Reklamcılıkla İlgili Kurumlar, Reklam Ajansları , Medya Ajansları,Reklamcılıkla İlgili Ulusal ve Uluslararası Sektörel Kuruluşlar,Reklamda Etik ve Denetim Mekanizmaları , Etik Kavramı ve Reklamcılıkta Etik , Reklamcılıkla İlgili Denetim
Mekanizmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Pazarlama iletişimi açısından reklamın önemini kavrayabilir.10, 16, 21, 9
2.Reklam ortamlarını tanıyabilir.16, 37, 9
3.Reklam kampanyası planlayabilir.14, 16, 19, 5F
4.Reklamcılıktaki yeni eğilimlerin öneminin farkında olabilir.16, 18, 23, 37
5.Reklamcılıkla ilgili kurum ve kuruluşları tanıyabilir.19, 2, 5, 9
6.Reklamcılıkla ilgili süreli ve süresiz yayınları takip edebilir.14, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı , Kapsamı , Gerekçesi ,Önemi , Kural ve Gerekleri Temel Kavramlar , İletişim, pazarlama iletişimi
ve reklama ilişkin temel kavramlar
2Reklamın Diğer Alanlarla İlişkisi ,Pazarlama ve Reklam, Ekonomi ve Reklam , Hukuk ve Reklam , Sosyoloji ve
Reklam , Psikoloji ve Reklam , Sosyal Psikoloji ve Reklam, Antropoloji ve Reklam , İstatistik ve Reklam , Sanat ve
Reklam Ülkeler ve Reklam Ekolleri , Amerika Birleşik Devletleri , İngiltere , Fransa , Almanya , Japonya , Türkiye
3Reklam Ortamları ve Özellikleri Yayın Yapan Reklam Ortamları , Radyo , Televizyon Basılı Reklam Ortamları ,
Gazete , Dergi , Doğrudan Postalama ve Diğer Basılı Reklam Materyalleri
4Açıkhava Reklam Ortamları Transit Reklam Ortamları İnternet Satış Yeri Reklam Uygulamaları Sinema
5Reklamın İşleyiş Süreci Geleneksel Etki Modelleri , AIDA Modeli , NAIDAS Modeli , DAGMAR Modeli , Etkiler
Hiyerarşisi Modeli , Yeniliklerin Benimsenmesi Modeli , Bilgi İşleme Modeli İlginlik Temelli Modeller , Düşük İlginlik
Öğrenme Modeli , FCB Izgarası ,Rossiter ve Percy Izgarası Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli
6Reklam Kampanyası Kavramı Reklam Kampanyası Aşamaları , Durum Analizi
7Reklam Kampanyası Aşamaları , Reklam Amaçlarının Belirlenmesi , Mesaj Stratejisinin Belirlenmesi
8Reklam Kampanyası Aşamaları , Medya Planlama Stratejisinin Belirlenmesi , Reklam Bütçesinin Belirlenmesi
Reklam Kampanyası Aşamaları , Reklam Etkililiğinin Ölçülmesi
9Ara Sınav
10Reklamcılıkta Yeni Eğilimler, Uluslararası ve Global Reklamcılık, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve
Kurumsal Reklamcılık, E-Pazarlama ve Reklam, Sözlü Pazarlama ve Reklam, İzinli Pazarlama ve Reklam , Mobil
Ticaret/Mobil Pazarlama ve Reklam
11Reklamcılıkta Yeni Eğilimler , Advergaming , İlişkisel Pazarlama , Deneyimsel Pazarlama , Eğlence Pazarlaması ,
Yeşil Pazarlama , Gerilla Pazarlama
12-Reklamcılıkla İlgili Kurumlar, Reklam Ajansları , Medya Ajansları
13Reklamcılıkla İlgili Ulusal ve Uluslararası Sektörel Kuruluşlar
14Reklamda Etik ve Denetim Mekanizmaları , Etik Kavramı ve Reklamcılıkta Etik , Reklamcılıkla İlgili Denetim
Mekanizmaları
Kaynak
Öğretim elemanına ait ders notlar
Müge Elden, "Reklam ve Reklamcılık" Sav Yayınları ISBN 9754688085

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10