Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM ETİĞİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere gazetecilik, televizyon, halkla ilişkiler ve reklamcılıkta etik konuları analiz etme ve etik karar verme süreçlerinde aktif rol alma becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Etik kavramı,Etik ile ilgili temel yaklaşımlar,Etik, toplum ve evrensel değerler,Toplumda medyanın rolü ve sorumlulukları,Mesleki becerilerin kullanımı ve etik,Medyada etik ve tarafsızlık ilkesi,Medyada gerçeklik olgusu,Söylem ve etik,Medya, etik ve izleyici,Özel yaşam ve mahremiyet,Reklam ve etik,Televizyon ve etik,Yazılı basın ve etik,Kadınlar, çocuklar, azınlıklar ve medyanın ötekileri açısından etik sorunlar
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Etik kavramını açıklar.16, 19, 9A
1.1.Etik kavramını tartışabilecektir.10, 16, 9A
2.Etik kuramları listeler16, 19, 9A
3.Etik kavramının gelişim sürecini açıklar.16, 19, 9A
4.Ahlak ve etik kavramları arasındaki farklılıkları belirleyebilir 16, 5, 9A
5.Etik, iletişim ve medya arasındaki ilişkiyi kurabilir.16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etik kavramı
2Etik ile ilgili temel yaklaşımlar
3Etik, toplum ve evrensel değerler
4Toplumda medyanın rolü ve sorumlulukları
5Mesleki becerilerin kullanımı ve etik
6Medyada etik ve tarafsızlık ilkesi
7Medyada gerçeklik olgusu
8Söylem ve etik
9Medya, etik ve izleyici
10Özel yaşam ve mahremiyet
11Reklam ve etik
12Televizyon ve etik
13Yazılı basın ve etik
14Kadınlar, çocuklar, azınlıklar ve medyanın ötekileri açısından etik sorunlar
Kaynak
Ruhdan Uzun, İletişim Etiği:Sorunlar, Sorumluluklar, Ankara: Dipnot Yay, 2009.Televizyon Haberciliğinde Etik. Der. Bülent Çapli-Hakan Tuncel.Ankara: 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme41664
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM ETİĞİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere gazetecilik, televizyon, halkla ilişkiler ve reklamcılıkta etik konuları analiz etme ve etik karar verme süreçlerinde aktif rol alma becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Etik kavramı,Etik ile ilgili temel yaklaşımlar,Etik, toplum ve evrensel değerler,Toplumda medyanın rolü ve sorumlulukları,Mesleki becerilerin kullanımı ve etik,Medyada etik ve tarafsızlık ilkesi,Medyada gerçeklik olgusu,Söylem ve etik,Medya, etik ve izleyici,Özel yaşam ve mahremiyet,Reklam ve etik,Televizyon ve etik,Yazılı basın ve etik,Kadınlar, çocuklar, azınlıklar ve medyanın ötekileri açısından etik sorunlar
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Etik kavramını açıklar.16, 19, 9A
1.1.Etik kavramını tartışabilecektir.10, 16, 9A
2.Etik kuramları listeler16, 19, 9A
3.Etik kavramının gelişim sürecini açıklar.16, 19, 9A
4.Ahlak ve etik kavramları arasındaki farklılıkları belirleyebilir 16, 5, 9A
5.Etik, iletişim ve medya arasındaki ilişkiyi kurabilir.16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etik kavramı
2Etik ile ilgili temel yaklaşımlar
3Etik, toplum ve evrensel değerler
4Toplumda medyanın rolü ve sorumlulukları
5Mesleki becerilerin kullanımı ve etik
6Medyada etik ve tarafsızlık ilkesi
7Medyada gerçeklik olgusu
8Söylem ve etik
9Medya, etik ve izleyici
10Özel yaşam ve mahremiyet
11Reklam ve etik
12Televizyon ve etik
13Yazılı basın ve etik
14Kadınlar, çocuklar, azınlıklar ve medyanın ötekileri açısından etik sorunlar
Kaynak
Ruhdan Uzun, İletişim Etiği:Sorunlar, Sorumluluklar, Ankara: Dipnot Yay, 2009.Televizyon Haberciliğinde Etik. Der. Bülent Çapli-Hakan Tuncel.Ankara: 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10