Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SENARYO YAZIM TEKNİKLERİ-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere senaryo yazımının temel ilke ve aşamaları neler olduğu; sinema anlatısında senaryonun yeri, önemi , senaryo yazımı yöntemleri hakkında bilgi vermek ve bu bilgiler ışığında, belirledikleri bir öyküyü senaryo haline getirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin genel tanıtımı, Senaryo Kavramı, Senaryonun bölümleri,Senaryo yazarının özellikleri, Senaryonun kullanım alanları,Senaryo yazımında aşamalar: temel öykü, geliştirim, sahne taslağı, senaryo, çekim senaryosu. ,Öykü ve öyküleme, Öyküleme biçimleri,Öykü öğelerinin düzenlenmesi. Zaman, mekan ve karakter ilişkileri.,Tip ve karakterler; karakter ve çatışma kavramlarının örnekler üzerinde çözümlenmesi. ,Karakter ve işlevi. Ana karakter , yan karakter. Senaryoda karakterin işlenme yöntemleri. Seçme, Eleme, Karmaşıklık, Yalınlık. Filmler üzerinden karakter analizi,Zaman ve mekan kullanımı. Sahne, sahnenin yapısı, sahnelerin işlevleri, sahneler arası bağlantılar, sahne taslağı yazmak, filmin iskeletinin oluşturulması.,Konuşma örgüsü (diyalog) ve senaryoda diğer sesler.,Senaryoda zaman kullanımı. Şimdiki zamanın sürekliliği, geçmişe uzun dönüşler, flashbackler, geçmiş zamanın sürekliliği, gelecek zamanın sürekliliği.,Öğrencilerin yazdıkları senaryolar üzerinde değerlendirme çalışması. ,Çekim senaryosu yazımı ve örnekler,Proje Sunumu,Proje sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1- Klasik dramatik yapının öğelerini tanıyabilecek ve anlatı yapısını betimleyecektir.10, 16, 9
2- Sahne taslağı, senaryo ve çekim senaryosunu biçim kurallarına uygun olarak yazacaktır.12, 19, 37, 4, 5A
3- Senaryonun evrelerini kurabilecektir.19, 37, 5, 8, 9
4- Senaryo yazım diline hâkim olup, bu dili kullanarak bir film öyküsünü yazılı forma dönüştürebilecektir.13, 14, 9A, E
5- Kurduğu öyküden yola çıkarak sinopsis ve tretmanı biçim kurallarına uygun olarak yazabilecektir.16, 19, 5, 8, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin genel tanıtımı, Senaryo Kavramı, Senaryonun bölümleri
2Senaryo yazarının özellikleri, Senaryonun kullanım alanları
3Senaryo yazımında aşamalar: temel öykü, geliştirim, sahne taslağı, senaryo, çekim senaryosu.
4Öykü ve öyküleme, Öyküleme biçimleri
5Öykü öğelerinin düzenlenmesi. Zaman, mekan ve karakter ilişkileri.
6Tip ve karakterler; karakter ve çatışma kavramlarının örnekler üzerinde çözümlenmesi.
7Karakter ve işlevi. Ana karakter , yan karakter. Senaryoda karakterin işlenme yöntemleri. Seçme, Eleme, Karmaşıklık, Yalınlık. Filmler üzerinden karakter analizi
8Zaman ve mekan kullanımı. Sahne, sahnenin yapısı, sahnelerin işlevleri, sahneler arası bağlantılar, sahne taslağı yazmak, filmin iskeletinin oluşturulması.
9Konuşma örgüsü (diyalog) ve senaryoda diğer sesler.
10Senaryoda zaman kullanımı. Şimdiki zamanın sürekliliği, geçmişe uzun dönüşler, flashbackler, geçmiş zamanın sürekliliği, gelecek zamanın sürekliliği.
11Öğrencilerin yazdıkları senaryolar üzerinde değerlendirme çalışması.
12Çekim senaryosu yazımı ve örnekler
13Proje Sunumu
14Proje sunumu
Kaynak
Öğretim elemanının ders notları
1-Sinema ve T.V. İçin Senaryo Yazmak - Alan A. Armer, 2-Senaryo Yazımı - William Miller

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme41664
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SENARYO YAZIM TEKNİKLERİ-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere senaryo yazımının temel ilke ve aşamaları neler olduğu; sinema anlatısında senaryonun yeri, önemi , senaryo yazımı yöntemleri hakkında bilgi vermek ve bu bilgiler ışığında, belirledikleri bir öyküyü senaryo haline getirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin genel tanıtımı, Senaryo Kavramı, Senaryonun bölümleri,Senaryo yazarının özellikleri, Senaryonun kullanım alanları,Senaryo yazımında aşamalar: temel öykü, geliştirim, sahne taslağı, senaryo, çekim senaryosu. ,Öykü ve öyküleme, Öyküleme biçimleri,Öykü öğelerinin düzenlenmesi. Zaman, mekan ve karakter ilişkileri.,Tip ve karakterler; karakter ve çatışma kavramlarının örnekler üzerinde çözümlenmesi. ,Karakter ve işlevi. Ana karakter , yan karakter. Senaryoda karakterin işlenme yöntemleri. Seçme, Eleme, Karmaşıklık, Yalınlık. Filmler üzerinden karakter analizi,Zaman ve mekan kullanımı. Sahne, sahnenin yapısı, sahnelerin işlevleri, sahneler arası bağlantılar, sahne taslağı yazmak, filmin iskeletinin oluşturulması.,Konuşma örgüsü (diyalog) ve senaryoda diğer sesler.,Senaryoda zaman kullanımı. Şimdiki zamanın sürekliliği, geçmişe uzun dönüşler, flashbackler, geçmiş zamanın sürekliliği, gelecek zamanın sürekliliği.,Öğrencilerin yazdıkları senaryolar üzerinde değerlendirme çalışması. ,Çekim senaryosu yazımı ve örnekler,Proje Sunumu,Proje sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1- Klasik dramatik yapının öğelerini tanıyabilecek ve anlatı yapısını betimleyecektir.10, 16, 9
2- Sahne taslağı, senaryo ve çekim senaryosunu biçim kurallarına uygun olarak yazacaktır.12, 19, 37, 4, 5A
3- Senaryonun evrelerini kurabilecektir.19, 37, 5, 8, 9
4- Senaryo yazım diline hâkim olup, bu dili kullanarak bir film öyküsünü yazılı forma dönüştürebilecektir.13, 14, 9A, E
5- Kurduğu öyküden yola çıkarak sinopsis ve tretmanı biçim kurallarına uygun olarak yazabilecektir.16, 19, 5, 8, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin genel tanıtımı, Senaryo Kavramı, Senaryonun bölümleri
2Senaryo yazarının özellikleri, Senaryonun kullanım alanları
3Senaryo yazımında aşamalar: temel öykü, geliştirim, sahne taslağı, senaryo, çekim senaryosu.
4Öykü ve öyküleme, Öyküleme biçimleri
5Öykü öğelerinin düzenlenmesi. Zaman, mekan ve karakter ilişkileri.
6Tip ve karakterler; karakter ve çatışma kavramlarının örnekler üzerinde çözümlenmesi.
7Karakter ve işlevi. Ana karakter , yan karakter. Senaryoda karakterin işlenme yöntemleri. Seçme, Eleme, Karmaşıklık, Yalınlık. Filmler üzerinden karakter analizi
8Zaman ve mekan kullanımı. Sahne, sahnenin yapısı, sahnelerin işlevleri, sahneler arası bağlantılar, sahne taslağı yazmak, filmin iskeletinin oluşturulması.
9Konuşma örgüsü (diyalog) ve senaryoda diğer sesler.
10Senaryoda zaman kullanımı. Şimdiki zamanın sürekliliği, geçmişe uzun dönüşler, flashbackler, geçmiş zamanın sürekliliği, gelecek zamanın sürekliliği.
11Öğrencilerin yazdıkları senaryolar üzerinde değerlendirme çalışması.
12Çekim senaryosu yazımı ve örnekler
13Proje Sunumu
14Proje sunumu
Kaynak
Öğretim elemanının ders notları
1-Sinema ve T.V. İçin Senaryo Yazmak - Alan A. Armer, 2-Senaryo Yazımı - William Miller

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10