Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IŞIK | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatih ÇEVİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı en temelde ışığın fotoğraf videoya olan etkisini öğretmektir. bu kapsamda farklı ışık türleri ve kaynaklarının nasıl kullanılacağı pratik bir şekilde öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Ders, işyükü ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. ,Çekim Mekanları ,Film Kamerası, Video Kamera ,Film Kamerası, Video Kamera ,Mercekler, Optik Bilgisi ,Mercekler, Optik Bilgisi ,Film ve Video Formatları ,Film ve Video Formatları ,Kamera Hareketleri, Çekim Ölçekleri ,Işık, Beş Temel Işık, Aydınlatma Yöntemleri ,Işık, Beş Temel Işık, Aydınlatma Yöntemleri ,Alan Derinliği ,Ses, Mikrofonlar, TV’de Ses, Sinemada Ses ,Dönemin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görüntü tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilecek | ||
Teknik altyapıyı kullanabilme becerisini edinebilecek | ||
Görüntünün tarihsel gelişimini hakkında bilgi sahibi olabilecek | ||
Görüntü düzenleme kurallarının öğrenerek bunları filmler üzerinden sorgulayabilecek | ||
Temel film üretim süreçlerini deneyim yolu ile öğrenebilecektir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Ders, işyükü ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. | |
2 | Çekim Mekanları | |
3 | Film Kamerası, Video Kamera | |
4 | Film Kamerası, Video Kamera | |
5 | Mercekler, Optik Bilgisi | |
6 | Mercekler, Optik Bilgisi | |
7 | Film ve Video Formatları | |
8 | Film ve Video Formatları | |
9 | Kamera Hareketleri, Çekim Ölçekleri | |
10 | Işık, Beş Temel Işık, Aydınlatma Yöntemleri | |
11 | Işık, Beş Temel Işık, Aydınlatma Yöntemleri | |
12 | Alan Derinliği | |
13 | Ses, Mikrofonlar, TV’de Ses, Sinemada Ses | |
14 | Dönemin Değerlendirilmesi |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | X | |||||
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | X | |||||
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | |||||
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | X | |||||
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | X | |||||
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | X | |||||
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | X | |||||
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | X | |||||
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IŞIK | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatih ÇEVİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı en temelde ışığın fotoğraf videoya olan etkisini öğretmektir. bu kapsamda farklı ışık türleri ve kaynaklarının nasıl kullanılacağı pratik bir şekilde öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Ders, işyükü ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. ,Çekim Mekanları ,Film Kamerası, Video Kamera ,Film Kamerası, Video Kamera ,Mercekler, Optik Bilgisi ,Mercekler, Optik Bilgisi ,Film ve Video Formatları ,Film ve Video Formatları ,Kamera Hareketleri, Çekim Ölçekleri ,Işık, Beş Temel Işık, Aydınlatma Yöntemleri ,Işık, Beş Temel Işık, Aydınlatma Yöntemleri ,Alan Derinliği ,Ses, Mikrofonlar, TV’de Ses, Sinemada Ses ,Dönemin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görüntü tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilecek | ||
Teknik altyapıyı kullanabilme becerisini edinebilecek | ||
Görüntünün tarihsel gelişimini hakkında bilgi sahibi olabilecek | ||
Görüntü düzenleme kurallarının öğrenerek bunları filmler üzerinden sorgulayabilecek | ||
Temel film üretim süreçlerini deneyim yolu ile öğrenebilecektir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Ders, işyükü ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. | |
2 | Çekim Mekanları | |
3 | Film Kamerası, Video Kamera | |
4 | Film Kamerası, Video Kamera | |
5 | Mercekler, Optik Bilgisi | |
6 | Mercekler, Optik Bilgisi | |
7 | Film ve Video Formatları | |
8 | Film ve Video Formatları | |
9 | Kamera Hareketleri, Çekim Ölçekleri | |
10 | Işık, Beş Temel Işık, Aydınlatma Yöntemleri | |
11 | Işık, Beş Temel Işık, Aydınlatma Yöntemleri | |
12 | Alan Derinliği | |
13 | Ses, Mikrofonlar, TV’de Ses, Sinemada Ses | |
14 | Dönemin Değerlendirilmesi |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | X | |||||
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | X | |||||
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | |||||
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | X | |||||
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | X | |||||
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | X | |||||
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | X | |||||
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | X | |||||
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |