sanat tarihindeki akımlar ile büyük sanatçıların tanıtılmasını sağlamak ve sanat ile sinema tecrübesinde sanatın etkisini görebilmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Önce göz mü vardı söz mü?,Rönesans öncesi sanat tarihine bakış I,Rönesans öncesi sanat tarihine bakış II,Rönesans sanatına giriş,Üç büyük usta: Leonardo Da Vinci, mikelenjelo, raphael I,Üç büyük usta: Leonardo Da Vinci, mikelenjelo, raphael II,Barok Sanatı,Rokoko Sanatı,Neo Klasisizm ,Romantizm,Kübizm ve Sürrealizm'e giriş,Çağdaş Sanata genel bakış,Genel Estetik Tartışmalarına Giriş,Hitam: Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
5.Sanat süreçlerinin kültürel ve kronolojik etkileşimlerini ve gelişmelerini açıklar.
16
A, E
1. Sanat tarihini tanıyabilmek
16
A, E
2. Büyük sanatçıların eserlerini yorumlayabilmek
16
A, E
3. Sanatın sinemaya etkisini görebilmek
16
A, E
4. Sanat ve tasarım ilişkisini tanımlar.
6
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Önce göz mü vardı söz mü?
2
Rönesans öncesi sanat tarihine bakış I
3
Rönesans öncesi sanat tarihine bakış II
4
Rönesans sanatına giriş
5
Üç büyük usta: Leonardo Da Vinci, mikelenjelo, raphael I
6
Üç büyük usta: Leonardo Da Vinci, mikelenjelo, raphael II
7
Barok Sanatı
8
Rokoko Sanatı
9
Neo Klasisizm
10
Romantizm
11
Kübizm ve Sürrealizm'e giriş
12
Çağdaş Sanata genel bakış
13
Genel Estetik Tartışmalarına Giriş
14
Hitam: Genel tekrar
Kaynak
Gombrich- Sanatın Öyküsü
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SANAT TARİHİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
sanat tarihindeki akımlar ile büyük sanatçıların tanıtılmasını sağlamak ve sanat ile sinema tecrübesinde sanatın etkisini görebilmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Önce göz mü vardı söz mü?,Rönesans öncesi sanat tarihine bakış I,Rönesans öncesi sanat tarihine bakış II,Rönesans sanatına giriş,Üç büyük usta: Leonardo Da Vinci, mikelenjelo, raphael I,Üç büyük usta: Leonardo Da Vinci, mikelenjelo, raphael II,Barok Sanatı,Rokoko Sanatı,Neo Klasisizm ,Romantizm,Kübizm ve Sürrealizm'e giriş,Çağdaş Sanata genel bakış,Genel Estetik Tartışmalarına Giriş,Hitam: Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
5.Sanat süreçlerinin kültürel ve kronolojik etkileşimlerini ve gelişmelerini açıklar.
16
A, E
1. Sanat tarihini tanıyabilmek
16
A, E
2. Büyük sanatçıların eserlerini yorumlayabilmek
16
A, E
3. Sanatın sinemaya etkisini görebilmek
16
A, E
4. Sanat ve tasarım ilişkisini tanımlar.
6
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Önce göz mü vardı söz mü?
2
Rönesans öncesi sanat tarihine bakış I
3
Rönesans öncesi sanat tarihine bakış II
4
Rönesans sanatına giriş
5
Üç büyük usta: Leonardo Da Vinci, mikelenjelo, raphael I
6
Üç büyük usta: Leonardo Da Vinci, mikelenjelo, raphael II
7
Barok Sanatı
8
Rokoko Sanatı
9
Neo Klasisizm
10
Romantizm
11
Kübizm ve Sürrealizm'e giriş
12
Çağdaş Sanata genel bakış
13
Genel Estetik Tartışmalarına Giriş
14
Hitam: Genel tekrar
Kaynak
Gombrich- Sanatın Öyküsü
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.