Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL MEDYA-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Papatya KARADEDE
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıdijital medya teknolojileri ile ilgili kavram ve kuramları öğretmeyi ve bu teknolojilerin gündelik yaşamdaki kullanımları doğrultusunda araştırma becerileri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni medyayı tanımlamak ve anahtar kavramlar,Yeni medya ve toplumsal yaşam,Çevrim içi alanlarda iletişim,Ağlar ve ilişkisellik,Sosyal medya,Büyük veri ve toplum,Haber ve enformasyon akışı,Çevrim içi siyasal alan,Digital media activism,Dijital toplumda özgürleşme ve sömürü,Yapay zeka ,Yapay zeka ve dijital medya ,Kullanıcı deneyimi tasarımı ve Yapay zeka ,Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Dijital medya ve bunun toplum içindeki göstergeleri hakkında eleştirel bir bakış açısı geliştirebilecektir; 10, 6A, E, F
2. İletişim teknolojilerinin bir toplumda nasıl yayıldığını tartışabilecektir.10, 6A, E, F
3. Dijital medya kullanımının siyasi, ekonomik ve kültürel bağlamlarda etkilerini kavrayabilecektir.10, 11, 18, 19, 6A, E, F
4. Dijital medya türleriyle ilgili okuryazarlık becerilerini geliştirebilecektir.10, 11, 19, 6A, E, F
5. Dijital medya alanında temel araştırma becerisi kazanabilecektir.10, 11, 19, 6A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni medyayı tanımlamak ve anahtar kavramlar
2Yeni medya ve toplumsal yaşam
3Çevrim içi alanlarda iletişim
4Ağlar ve ilişkisellik
5Sosyal medya
6Büyük veri ve toplum
7Haber ve enformasyon akışı
8Çevrim içi siyasal alan
9Digital media activism
10Dijital toplumda özgürleşme ve sömürü
11Yapay zeka
12Yapay zeka ve dijital medya
13Kullanıcı deneyimi tasarımı ve Yapay zeka
14Tekrar
Kaynak
Television: Technology and Cultural Form, Raymond Williams, Routledge, 9780415314565, 2003 The Culture of Connectivity: A Critical History of Social Media, Jose van Dijck, Oxford, 9780199970773, 2013 The Internet Galaxy: Reflections on the Internet, Business, and Society, Manuel Castells, Oxford, 9780199255771, 2002 Personal Connections in the Digital Age, Nancy K. Baym, Polity, 9780745643311, 2010

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL MEDYA-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Papatya KARADEDE
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıdijital medya teknolojileri ile ilgili kavram ve kuramları öğretmeyi ve bu teknolojilerin gündelik yaşamdaki kullanımları doğrultusunda araştırma becerileri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni medyayı tanımlamak ve anahtar kavramlar,Yeni medya ve toplumsal yaşam,Çevrim içi alanlarda iletişim,Ağlar ve ilişkisellik,Sosyal medya,Büyük veri ve toplum,Haber ve enformasyon akışı,Çevrim içi siyasal alan,Digital media activism,Dijital toplumda özgürleşme ve sömürü,Yapay zeka ,Yapay zeka ve dijital medya ,Kullanıcı deneyimi tasarımı ve Yapay zeka ,Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Dijital medya ve bunun toplum içindeki göstergeleri hakkında eleştirel bir bakış açısı geliştirebilecektir; 10, 6A, E, F
2. İletişim teknolojilerinin bir toplumda nasıl yayıldığını tartışabilecektir.10, 6A, E, F
3. Dijital medya kullanımının siyasi, ekonomik ve kültürel bağlamlarda etkilerini kavrayabilecektir.10, 11, 18, 19, 6A, E, F
4. Dijital medya türleriyle ilgili okuryazarlık becerilerini geliştirebilecektir.10, 11, 19, 6A, E, F
5. Dijital medya alanında temel araştırma becerisi kazanabilecektir.10, 11, 19, 6A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni medyayı tanımlamak ve anahtar kavramlar
2Yeni medya ve toplumsal yaşam
3Çevrim içi alanlarda iletişim
4Ağlar ve ilişkisellik
5Sosyal medya
6Büyük veri ve toplum
7Haber ve enformasyon akışı
8Çevrim içi siyasal alan
9Digital media activism
10Dijital toplumda özgürleşme ve sömürü
11Yapay zeka
12Yapay zeka ve dijital medya
13Kullanıcı deneyimi tasarımı ve Yapay zeka
14Tekrar
Kaynak
Television: Technology and Cultural Form, Raymond Williams, Routledge, 9780415314565, 2003 The Culture of Connectivity: A Critical History of Social Media, Jose van Dijck, Oxford, 9780199970773, 2013 The Internet Galaxy: Reflections on the Internet, Business, and Society, Manuel Castells, Oxford, 9780199255771, 2002 Personal Connections in the Digital Age, Nancy K. Baym, Polity, 9780745643311, 2010

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10