Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL KÜLTÜR-GÖSTERGEBİLİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Samiha YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSemiyotiklere pratik bir anlayış kazandırır, eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. Tasarımda mantıksal düşünme, anlam ve kültürü analiz etmek için göstergebilim kullanmayı öğrenir.
Dersin İçeriğiBu ders; Görselin sanatın Tarihsel gelişimi

,Kültür kavramın tanımı
,Görsel ve kültürün birbiri üzerinde etkisi

,Görsel Kültürün gelişim süreci

,Semiyotiğin tanımı

,Semiyotik teriminin kavramsal analizi

,Semiyotiğin tarihsel süreci

,Reklamda semiyotik dil kullanımı ve örnek inceleme

,Görsel iletilerde düz anlam, yan anlam
,Retorik anlatım ve metafor

,Metaforlar üzerinden dijital çalışma

,Genel metafor kavramlarının analizi,Retorik dil kullanımına örnek dijital çalışma

,Tekrarlama
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Göstergebilimde kullanılan terminolojiyi bilir. 10, 6A, E, F
2. Göstergeleri göstergebilim bilgisinin yardımıyla yorumlar. 10, 6A, E, F
3. Semiyoloji ile ilgili konuları günlük yaşamlarla ilişkilendirir ve örneklendirir. 10, 6A, E, F
4. Semiyotik bilgisini kuramsal ve pratik yaklaşım çerçevesinde değerlendirir ve uygular.10, 6A, E, F
5. Göstergebilimsel bilgiyi yeni tasarım geliştirme süreçlerine uygulayabilecektir.10, 6A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görselin sanatın Tarihsel gelişimi

2Kültür kavramın tanımı
3Görsel ve kültürün birbiri üzerinde etkisi

4Görsel Kültürün gelişim süreci

5Semiyotiğin tanımı

6Semiyotik teriminin kavramsal analizi

7Semiyotiğin tarihsel süreci

8Reklamda semiyotik dil kullanımı ve örnek inceleme

9Görsel iletilerde düz anlam, yan anlam
10Retorik anlatım ve metafor

11Metaforlar üzerinden dijital çalışma

12Genel metafor kavramlarının analizi
13Retorik dil kullanımına örnek dijital çalışma

14Tekrarlama
Kaynak
Batı U., Reklamın Dili, 2016, Alfa Yayıncılık. Günay D., Parsa A., Görsel Göstergebilim, 2013, Es Yayınları. Sığırcı İ., Göstergebilim Uygulamaları, 2016, Seçkin Yayıncılık. Rıfat M., 20. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları, 2014, Yapı Kredi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL KÜLTÜR-GÖSTERGEBİLİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Samiha YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSemiyotiklere pratik bir anlayış kazandırır, eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. Tasarımda mantıksal düşünme, anlam ve kültürü analiz etmek için göstergebilim kullanmayı öğrenir.
Dersin İçeriğiBu ders; Görselin sanatın Tarihsel gelişimi

,Kültür kavramın tanımı
,Görsel ve kültürün birbiri üzerinde etkisi

,Görsel Kültürün gelişim süreci

,Semiyotiğin tanımı

,Semiyotik teriminin kavramsal analizi

,Semiyotiğin tarihsel süreci

,Reklamda semiyotik dil kullanımı ve örnek inceleme

,Görsel iletilerde düz anlam, yan anlam
,Retorik anlatım ve metafor

,Metaforlar üzerinden dijital çalışma

,Genel metafor kavramlarının analizi,Retorik dil kullanımına örnek dijital çalışma

,Tekrarlama
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Göstergebilimde kullanılan terminolojiyi bilir. 10, 6A, E, F
2. Göstergeleri göstergebilim bilgisinin yardımıyla yorumlar. 10, 6A, E, F
3. Semiyoloji ile ilgili konuları günlük yaşamlarla ilişkilendirir ve örneklendirir. 10, 6A, E, F
4. Semiyotik bilgisini kuramsal ve pratik yaklaşım çerçevesinde değerlendirir ve uygular.10, 6A, E, F
5. Göstergebilimsel bilgiyi yeni tasarım geliştirme süreçlerine uygulayabilecektir.10, 6A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görselin sanatın Tarihsel gelişimi

2Kültür kavramın tanımı
3Görsel ve kültürün birbiri üzerinde etkisi

4Görsel Kültürün gelişim süreci

5Semiyotiğin tanımı

6Semiyotik teriminin kavramsal analizi

7Semiyotiğin tarihsel süreci

8Reklamda semiyotik dil kullanımı ve örnek inceleme

9Görsel iletilerde düz anlam, yan anlam
10Retorik anlatım ve metafor

11Metaforlar üzerinden dijital çalışma

12Genel metafor kavramlarının analizi
13Retorik dil kullanımına örnek dijital çalışma

14Tekrarlama
Kaynak
Batı U., Reklamın Dili, 2016, Alfa Yayıncılık. Günay D., Parsa A., Görsel Göstergebilim, 2013, Es Yayınları. Sığırcı İ., Göstergebilim Uygulamaları, 2016, Seçkin Yayıncılık. Rıfat M., 20. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları, 2014, Yapı Kredi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10