Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FOTOĞRAF-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı temel fotoğrafçılık bilgileri çerçevesinde fotoğraf çekme yeteneğinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Dersin güzergâhı hakkında ,Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso.,Kompozisyonu Oluşturan Öğeler,Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu ,Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve İzler Yansımalar,Bütünlük,Denge ve Yerçekimi,Doğrultular ve Yönler,Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Temel teknik bilgileri edinebilmek10, 16, 5, 9E, F
2.Bakışı geliştirebilmek10, 16, 5, 9E, F
3.Yaratıcılığı geliştirebilmek10, 16, 5, 9E, F
1.1.Fotoğraf çekebilmek10, 16, 5, 9F
2.1.Yaratıcı fotoğraf çekebilmek10, 16, 5, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Dersin güzergâhı hakkında
2Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso.
3Kompozisyonu Oluşturan Öğeler
4Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu
5Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve İzler Yansımalar
6Bütünlük
7Denge ve Yerçekimi
8Doğrultular ve Yönler
9Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma
10Uygulama
11Uygulama
12Uygulama
13Uygulama
14Uygulama
Kaynak
Muzaffer Sütlüoğlu- Fotoğraf Sanatında Komposizyon

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme41664
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)131
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(131/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FOTOĞRAF-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı temel fotoğrafçılık bilgileri çerçevesinde fotoğraf çekme yeteneğinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Dersin güzergâhı hakkında ,Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso.,Kompozisyonu Oluşturan Öğeler,Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu ,Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve İzler Yansımalar,Bütünlük,Denge ve Yerçekimi,Doğrultular ve Yönler,Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Temel teknik bilgileri edinebilmek10, 16, 5, 9E, F
2.Bakışı geliştirebilmek10, 16, 5, 9E, F
3.Yaratıcılığı geliştirebilmek10, 16, 5, 9E, F
1.1.Fotoğraf çekebilmek10, 16, 5, 9F
2.1.Yaratıcı fotoğraf çekebilmek10, 16, 5, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Dersin güzergâhı hakkında
2Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso.
3Kompozisyonu Oluşturan Öğeler
4Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu
5Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve İzler Yansımalar
6Bütünlük
7Denge ve Yerçekimi
8Doğrultular ve Yönler
9Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma
10Uygulama
11Uygulama
12Uygulama
13Uygulama
14Uygulama
Kaynak
Muzaffer Sütlüoğlu- Fotoğraf Sanatında Komposizyon

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10