Bu dersin amacı öğrencilere gazetecilik, televizyon, halkla ilişkiler ve reklamcılıkta etik konuları analiz etme ve etik karar verme süreçlerinde aktif rol alma becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Etik kavramı,Etik ile ilgili temel yaklaşımlar,Etik, toplum ve evrensel değerler,Toplumda medyanın rolü ve sorumlulukları,Mesleki becerilerin kullanımı ve etik,Medyada etik ve tarafsızlık ilkesi,Medyada gerçeklik olgusu,Söylem ve etik,Medya, etik ve izleyici,Özel yaşam ve mahremiyet,Reklam ve etik,Televizyon ve etik,Yazılı basın ve etik,Kadınlar, çocuklar, azınlıklar ve medyanın ötekileri açısından etik sorunlar
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Etik kavramını açıklar.
16, 19, 9
A
1.1.Etik kavramını tartışabilecektir.
10, 16, 9
A
2.Etik kuramları listeler
16, 19, 9
A
3.Etik kavramının gelişim sürecini açıklar.
16, 19, 9
A
4.Ahlak ve etik kavramları arasındaki farklılıkları belirleyebilir
16, 5, 9
A
5.Etik, iletişim ve medya arasındaki ilişkiyi kurabilir.
16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Etik kavramı
2
Etik ile ilgili temel yaklaşımlar
3
Etik, toplum ve evrensel değerler
4
Toplumda medyanın rolü ve sorumlulukları
5
Mesleki becerilerin kullanımı ve etik
6
Medyada etik ve tarafsızlık ilkesi
7
Medyada gerçeklik olgusu
8
Söylem ve etik
9
Medya, etik ve izleyici
10
Özel yaşam ve mahremiyet
11
Reklam ve etik
12
Televizyon ve etik
13
Yazılı basın ve etik
14
Kadınlar, çocuklar, azınlıklar ve medyanın ötekileri açısından etik sorunlar
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
4
16
64
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
6
12
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İLETİŞİM ETİĞİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere gazetecilik, televizyon, halkla ilişkiler ve reklamcılıkta etik konuları analiz etme ve etik karar verme süreçlerinde aktif rol alma becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Etik kavramı,Etik ile ilgili temel yaklaşımlar,Etik, toplum ve evrensel değerler,Toplumda medyanın rolü ve sorumlulukları,Mesleki becerilerin kullanımı ve etik,Medyada etik ve tarafsızlık ilkesi,Medyada gerçeklik olgusu,Söylem ve etik,Medya, etik ve izleyici,Özel yaşam ve mahremiyet,Reklam ve etik,Televizyon ve etik,Yazılı basın ve etik,Kadınlar, çocuklar, azınlıklar ve medyanın ötekileri açısından etik sorunlar
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Etik kavramını açıklar.
16, 19, 9
A
1.1.Etik kavramını tartışabilecektir.
10, 16, 9
A
2.Etik kuramları listeler
16, 19, 9
A
3.Etik kavramının gelişim sürecini açıklar.
16, 19, 9
A
4.Ahlak ve etik kavramları arasındaki farklılıkları belirleyebilir
16, 5, 9
A
5.Etik, iletişim ve medya arasındaki ilişkiyi kurabilir.
16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Etik kavramı
2
Etik ile ilgili temel yaklaşımlar
3
Etik, toplum ve evrensel değerler
4
Toplumda medyanın rolü ve sorumlulukları
5
Mesleki becerilerin kullanımı ve etik
6
Medyada etik ve tarafsızlık ilkesi
7
Medyada gerçeklik olgusu
8
Söylem ve etik
9
Medya, etik ve izleyici
10
Özel yaşam ve mahremiyet
11
Reklam ve etik
12
Televizyon ve etik
13
Yazılı basın ve etik
14
Kadınlar, çocuklar, azınlıklar ve medyanın ötekileri açısından etik sorunlar