Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RADYO VE TV'DE METİN YAZARLIĞI-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mustafa ÇİTACI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRadyo Televizyon programcılığı faaliyetlerinde kullanılacak metinler, reklam , öykü, kısa film ve televizyon metinleri gibi farklı türlerdeki anlatısal metinlerin tekniğini, estetiğini, özgün yazım ve anlam süreçlerini keşfetmek, öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmelerine, yazı dilini sadeleştirmelerine ve yazı üzerine düşünmelerine katkıda bulunmak. Ders kapsamında, öğrenciler metin yazarlarının bütün işlevlerini tanıma ve görsel açıdan deneyim edinme ve ayrıca pazarlama iletişimi durumlarında problem çözme sürecini anlama şansına sahip olacaklardır..
Dersin İçeriğiBu ders; Yazı ve söz ilişkisi ,Yazı, anlam ve iletişim ,Yaratıcı yazarlık, profesyonel yazma,Yazma ve kurgu, Bakış Açısı (homodiegetic anlatıcı, autodiegetic anlatıcı heterodiegetic anlatıcı vs),Anlatıda zamanın özgün ve etkin kullanımları,Haber metinleri, belgesellerde araştırma ve yazma süreçleri ,Diyaloglar: Aksan, jargon. Karakter ve diyalog ilişkisi,Reklam metinleri,Sözcük seçimi, ses ve görüntü dengesi,Yeterli ve etkili enformasyon verme,Kamu yararının olduğu herhangi bir konuda, kampanya ve kamu spotları hazırlama.,Kamu yararının olduğu herhangi bir konuda, kampanya ve kamu spotları hazırlama.,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Metin yazma olgusunu kavrayabilir.10, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.Görüntüsel dilin işlevlerini kavrayabilir.10, 13, 16, 19, 4, 6, 9D
3.Dramatik yapının oluşumunu anlayabilir.10, 16, 19, 21, 9A
4.Senaryo tekniklerini ve türlerini anlayabilir.10, 13, 16, 19, 6, 9A, D
5.Kişiliği (karakter) ve kişiliğin senaryoda nasıl işleneceğini kavrayabilir.10, 13, 19, 5, 9A, D
6.Konuşma örgüsünü (Diyalog) bilir ve uygular. Aynı zamanda dış ses yada görsel anlatım, monolog ve görüntü üzerine konuşmanın (Voice Over) nasıl oluşturulacağını anlayabilir.10, 12, 14, 15, 16, 19, 4, 5, 6, 9A, D, E
7.Zaman ve mekan olgusunun işleyişini öğrenebilir.10, 13, 15, 16, 19, 5, 6, 9A, D
8.Zaman ve mekan olgusunun işleyişini öğrenebilir.10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 6, 9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Yazı ve söz ilişkisi Kaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
2Yazı, anlam ve iletişim Kaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
3Yaratıcı yazarlık, profesyonel yazmaKaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
4Yazma ve kurguKaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
5 Bakış Açısı (homodiegetic anlatıcı, autodiegetic anlatıcı heterodiegetic anlatıcı vs)Kaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
6Anlatıda zamanın özgün ve etkin kullanımlarıKaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
7Haber metinleri, belgesellerde araştırma ve yazma süreçleri Kaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
8Diyaloglar: Aksan, jargon. Karakter ve diyalog ilişkisiKaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
9Reklam metinleriKaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
10Sözcük seçimi, ses ve görüntü dengesiKaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
11Yeterli ve etkili enformasyon vermeKaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
12Kamu yararının olduğu herhangi bir konuda, kampanya ve kamu spotları hazırlama.Kaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunma
13Kamu yararının olduğu herhangi bir konuda, kampanya ve kamu spotları hazırlama.Kaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
14Genel değerlendirmeYapılan çalışmalardan örnekler
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme4832
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11414
Ara Sınav ve Hazırlığı21428
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)116
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(116/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RADYO VE TV'DE METİN YAZARLIĞI-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mustafa ÇİTACI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRadyo Televizyon programcılığı faaliyetlerinde kullanılacak metinler, reklam , öykü, kısa film ve televizyon metinleri gibi farklı türlerdeki anlatısal metinlerin tekniğini, estetiğini, özgün yazım ve anlam süreçlerini keşfetmek, öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmelerine, yazı dilini sadeleştirmelerine ve yazı üzerine düşünmelerine katkıda bulunmak. Ders kapsamında, öğrenciler metin yazarlarının bütün işlevlerini tanıma ve görsel açıdan deneyim edinme ve ayrıca pazarlama iletişimi durumlarında problem çözme sürecini anlama şansına sahip olacaklardır..
Dersin İçeriğiBu ders; Yazı ve söz ilişkisi ,Yazı, anlam ve iletişim ,Yaratıcı yazarlık, profesyonel yazma,Yazma ve kurgu, Bakış Açısı (homodiegetic anlatıcı, autodiegetic anlatıcı heterodiegetic anlatıcı vs),Anlatıda zamanın özgün ve etkin kullanımları,Haber metinleri, belgesellerde araştırma ve yazma süreçleri ,Diyaloglar: Aksan, jargon. Karakter ve diyalog ilişkisi,Reklam metinleri,Sözcük seçimi, ses ve görüntü dengesi,Yeterli ve etkili enformasyon verme,Kamu yararının olduğu herhangi bir konuda, kampanya ve kamu spotları hazırlama.,Kamu yararının olduğu herhangi bir konuda, kampanya ve kamu spotları hazırlama.,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Metin yazma olgusunu kavrayabilir.10, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.Görüntüsel dilin işlevlerini kavrayabilir.10, 13, 16, 19, 4, 6, 9D
3.Dramatik yapının oluşumunu anlayabilir.10, 16, 19, 21, 9A
4.Senaryo tekniklerini ve türlerini anlayabilir.10, 13, 16, 19, 6, 9A, D
5.Kişiliği (karakter) ve kişiliğin senaryoda nasıl işleneceğini kavrayabilir.10, 13, 19, 5, 9A, D
6.Konuşma örgüsünü (Diyalog) bilir ve uygular. Aynı zamanda dış ses yada görsel anlatım, monolog ve görüntü üzerine konuşmanın (Voice Over) nasıl oluşturulacağını anlayabilir.10, 12, 14, 15, 16, 19, 4, 5, 6, 9A, D, E
7.Zaman ve mekan olgusunun işleyişini öğrenebilir.10, 13, 15, 16, 19, 5, 6, 9A, D
8.Zaman ve mekan olgusunun işleyişini öğrenebilir.10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 6, 9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Yazı ve söz ilişkisi Kaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
2Yazı, anlam ve iletişim Kaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
3Yaratıcı yazarlık, profesyonel yazmaKaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
4Yazma ve kurguKaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
5 Bakış Açısı (homodiegetic anlatıcı, autodiegetic anlatıcı heterodiegetic anlatıcı vs)Kaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
6Anlatıda zamanın özgün ve etkin kullanımlarıKaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
7Haber metinleri, belgesellerde araştırma ve yazma süreçleri Kaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
8Diyaloglar: Aksan, jargon. Karakter ve diyalog ilişkisiKaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
9Reklam metinleriKaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
10Sözcük seçimi, ses ve görüntü dengesiKaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
11Yeterli ve etkili enformasyon vermeKaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
12Kamu yararının olduğu herhangi bir konuda, kampanya ve kamu spotları hazırlama.Kaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunma
13Kamu yararının olduğu herhangi bir konuda, kampanya ve kamu spotları hazırlama.Kaynak kitap ve diğer kaynaklardan ilgili yerlerin okunması.
14Genel değerlendirmeYapılan çalışmalardan örnekler
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10