Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTERNET HABERCİLİĞİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, sanal ortamda gazete yayıncılığının çokça yaygınlaştığı günümüzde öğrencilere yeni iletişim teknolojileri hakkında bilgi vererek, bir internet haber sitesinin taşıması gereken özellikleri, internet haberciliğini geleneksel basından ayıran yanlarını ve internet haberciliğinde içerik üretimini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders ile ilgili genel değerlendirme ve tanıtım.,İnternetin konumu, tarihçesi ve internet gazeteciliği.,Yeni enformasyon teknolojileri ,İnternet haberciliğinin tanımı ve özellikleri,İnternet haberciliğinde okur, haber ve yazı işleri.,İnternet haber yazımında ters piramit yöntemi,Şemsiye başlık ve alt başlık uygulamaları,İnternet haber sitelerini incelemeye yönelik içerik analizi anlatımı,Ara Sınav,İnternet haberciliğinin avantajları ve dezavantajları,İnternet haberciliği ve yasal çalışmalar,İnternet haberciliği gelir kaynakları ve etik,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1- İnternet haberciliğinin gelişim sürecini özetleyebilecektir.16, 18, 9
2- İnternet haberciliği terminolojisini tanımlayabilecektir.10, 16, 9D
3- İnternet haberlerinin nasıl üretildiğini açıklayabilecektir.12, 19, 21, 5, 9
4- İnternet ortamında haber, foto-galerileri ve video galerileri oluşturabilecektir.16, 37, 6, 9E
5- İnternet haberciliğinin üretim süreci ve yayım aşaması için gerekli bilgileri irdeler.14, 16, 4, 5, 9E
6- Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.10, 16, 9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders ile ilgili genel değerlendirme ve tanıtım.
2İnternetin konumu, tarihçesi ve internet gazeteciliği.
3Yeni enformasyon teknolojileri
4İnternet haberciliğinin tanımı ve özellikleri
5İnternet haberciliğinde okur, haber ve yazı işleri.
6İnternet haber yazımında ters piramit yöntemi
7Şemsiye başlık ve alt başlık uygulamaları
8İnternet haber sitelerini incelemeye yönelik içerik analizi anlatımı
9Ara Sınav
10İnternet haberciliğinin avantajları ve dezavantajları
11İnternet haberciliği ve yasal çalışmalar
12İnternet haberciliği gelir kaynakları ve etik
13Uygulama
14Uygulama
Kaynak
Öğretim elemanının ders notları
1- YENİ MEDYAYA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR ED. MUKADDER ÇAKIR DOĞU YAYINLARI 2014 2- Sosyal Medya Araştırmaları III –"Göz(et)lenen Toplumdan Göz(et)lenen Bireye"- Editörler: Doç.Dr. Ali Büyükaslan / Yrd.Doç.Dr. Ali Murat Kırık, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme41664
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTERNET HABERCİLİĞİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, sanal ortamda gazete yayıncılığının çokça yaygınlaştığı günümüzde öğrencilere yeni iletişim teknolojileri hakkında bilgi vererek, bir internet haber sitesinin taşıması gereken özellikleri, internet haberciliğini geleneksel basından ayıran yanlarını ve internet haberciliğinde içerik üretimini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders ile ilgili genel değerlendirme ve tanıtım.,İnternetin konumu, tarihçesi ve internet gazeteciliği.,Yeni enformasyon teknolojileri ,İnternet haberciliğinin tanımı ve özellikleri,İnternet haberciliğinde okur, haber ve yazı işleri.,İnternet haber yazımında ters piramit yöntemi,Şemsiye başlık ve alt başlık uygulamaları,İnternet haber sitelerini incelemeye yönelik içerik analizi anlatımı,Ara Sınav,İnternet haberciliğinin avantajları ve dezavantajları,İnternet haberciliği ve yasal çalışmalar,İnternet haberciliği gelir kaynakları ve etik,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1- İnternet haberciliğinin gelişim sürecini özetleyebilecektir.16, 18, 9
2- İnternet haberciliği terminolojisini tanımlayabilecektir.10, 16, 9D
3- İnternet haberlerinin nasıl üretildiğini açıklayabilecektir.12, 19, 21, 5, 9
4- İnternet ortamında haber, foto-galerileri ve video galerileri oluşturabilecektir.16, 37, 6, 9E
5- İnternet haberciliğinin üretim süreci ve yayım aşaması için gerekli bilgileri irdeler.14, 16, 4, 5, 9E
6- Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.10, 16, 9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders ile ilgili genel değerlendirme ve tanıtım.
2İnternetin konumu, tarihçesi ve internet gazeteciliği.
3Yeni enformasyon teknolojileri
4İnternet haberciliğinin tanımı ve özellikleri
5İnternet haberciliğinde okur, haber ve yazı işleri.
6İnternet haber yazımında ters piramit yöntemi
7Şemsiye başlık ve alt başlık uygulamaları
8İnternet haber sitelerini incelemeye yönelik içerik analizi anlatımı
9Ara Sınav
10İnternet haberciliğinin avantajları ve dezavantajları
11İnternet haberciliği ve yasal çalışmalar
12İnternet haberciliği gelir kaynakları ve etik
13Uygulama
14Uygulama
Kaynak
Öğretim elemanının ders notları
1- YENİ MEDYAYA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR ED. MUKADDER ÇAKIR DOĞU YAYINLARI 2014 2- Sosyal Medya Araştırmaları III –"Göz(et)lenen Toplumdan Göz(et)lenen Bireye"- Editörler: Doç.Dr. Ali Büyükaslan / Yrd.Doç.Dr. Ali Murat Kırık, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10