Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKTİSADA GİRİŞ II | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Numan ÖZAKPINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, ekonominin dayandığı temel ilkeleri, bireylerin ve firmaların bu ilkeler ışığında nasıl hareket edip karar verdiklerini açıklamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Makro İktisada Giriş,Milli Gelir Hesaplaması,Ekonomik Büyüme,Para, Tasarruf, Yatırım ve finansal sistem,Enflasyon,İşgücü piyasası ve işsizlik,Para arzı ve para talebi,Mal ve para piyasalarında toplam talep,Toplam arz ve denge fiyat düzeyinin oluşumu,Maliye ve para politikası,Finansal krizler,Uluslararası ticaret,Uluslararası finans,Makro iktisatta alternatif görüşler; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2. İktisat politikasına dair önerilerde bulunabilir. Merkez bankasının kararlarını değerlendirebilir. Uygulanan para politikasını teorik bağlamda eleştirebilir. Devletin uyguladığı maliye politikasını değerlendirebilir. Ekonomik kalkınma için gerekli uzun dönemli iktisat politikaları hususunda yorum yapabilir. | 1, 12, 18 | A, C |
3. Güncel ekonomik olayları analiz edebilir. Ekonomik büyüme ve istihdam düzeyi gibi reel büyüklüklerde yaşanan değişimleri yorumlayabilir. Döviz kuru ve faiz oranı gibi finansal büyüklüklerde yaşanan değişimlerin ekonomi üzerindeki etkisini tartışabilir. Türkiye ekonomisinin genel durumunu yaşanan değişimler ışığında analiz edebilir. | 1, 10, 15 | C |
4. İktisadi ekolleri çeşitli açılardan karşılaştırabilir. Klasik iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlayabilir. Keynesçi iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlayabilir. | 1, 10, 12 | C |
1. Ekonominin nasıl işlediğini genel olarak açıklayabilir. Finansal piyasaların işleyişini anlatabilir. Milli gelir ve istihdam düzeyi üzerinden ekonomiyi değerlendirebilir. Finansal piyasalar ve reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklayabilir. | 1, 10, 12 | A, C |
5. Diğer iktisadi ekollerin iktisat politikası önerilerini genel olarak anlatabilir. İktisadi ekollerin hangi konularda görüş ayrılığı yaşadığını, hangi konularda benzer düşündüğünü yorumlayabilir. | 1, 10, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Makro İktisada Giriş | |
2 | Milli Gelir Hesaplaması | |
3 | Ekonomik Büyüme | |
4 | Para, Tasarruf, Yatırım ve finansal sistem | |
5 | Enflasyon | |
6 | İşgücü piyasası ve işsizlik | |
7 | Para arzı ve para talebi | |
8 | Mal ve para piyasalarında toplam talep | |
9 | Toplam arz ve denge fiyat düzeyinin oluşumu | |
10 | Maliye ve para politikası | |
11 | Finansal krizler | |
12 | Uluslararası ticaret | |
13 | Uluslararası finans | |
14 | Makro iktisatta alternatif görüşler |
Kaynak |
Sharon M. Oster vd, Ekonominin İlkeleri, Palme Yayıncılık, Ankara, 2010. Zeynel Dinler, İktisada Giriş, Ekin Yayıncılık, Bursa, 2014, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
0 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
0 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
0 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
0 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |