Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MALİ TABLOLAR ANALİZİ | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, İşletmelerde kullanılan malî tabloları belirlenen standartlara göre düzenleyebilmesi, İşletmelerin malî analizinde kullanılan teknikleri uygulayabilmesi, Malî analiz sonuçlarına göre işletmenin mevcut durumunu ve gelişme eğilimini yorumlayabilmesi ve Bilgisayar ile malî analiz tekniklerini uygulayabilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Mali Tablolar,Mali Analizin Yapılmasının Amacı, Kavramı Ve Çeşitleri,İşletmelerde Kullanılan Mali Tablolar ve İlkelerinin Açıklanması,Mali Tabloların Belirlenen Standartlara Göre Düzenlenmesi,Mali Analiz Teknikleri,Karşılaştırmalı Tablolar Analiz Tekniği,Dikey Yüzde Yöntemi,Trend (Eğilim) Yüzdeleri Yöntemi,Oran Analizi,Fon Akım Tablosu,Nakit Akim Tablosu,Özkaynak Değişim Tablosu,Konsolidasyon,Örnek Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İşletmelerde kullanılan mali tabloları belirlenen standartlara göre düzenleyebilecektir | 1, 12, 14, 15, 18, 2, 3 | A |
2.Mali analizlerde kullanılan teknikleri uygulayabilecektir | 1, 12, 14, 15, 18, 2, 3 | A |
3.Mali analiz sonuçlarına göre işletmenin mevcut durumu ve gelişme eğilimini yorumlayabilecektir | 1, 12, 14, 15, 18, 2, 3 | A |
4. Vaka analizleri üzerinde tartışarak sorunları tespit edip çözüm önerileri geliştirebilecektir | 1, 12, 14, 15, 18, 2, 3 | A |
5. Disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirerek güncel olayların mali analizini yapabilecektir | 1, 12, 14, 15, 18, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Mali Tablolar | |
2 | Mali Analizin Yapılmasının Amacı, Kavramı Ve Çeşitleri | |
3 | İşletmelerde Kullanılan Mali Tablolar ve İlkelerinin Açıklanması | |
4 | Mali Tabloların Belirlenen Standartlara Göre Düzenlenmesi | |
5 | Mali Analiz Teknikleri | |
6 | Karşılaştırmalı Tablolar Analiz Tekniği | |
7 | Dikey Yüzde Yöntemi | |
8 | Trend (Eğilim) Yüzdeleri Yöntemi | |
9 | Oran Analizi | |
10 | Fon Akım Tablosu | |
11 | Nakit Akim Tablosu | |
12 | Özkaynak Değişim Tablosu | |
13 | Konsolidasyon | |
14 | Örnek Uygulama |
Kaynak |
Adem ÇABUK- İbrahim LAZOL. Mali Tablolar Analizi, Nobel Yayınları, 2008, Ankara. Ferruh ÇÖMLEKÇİ- Halim SÖZBİLİR ve Sabri BEKTÖRE. Mali Tablolar Analizi, Gülen Ofset, 2006, Eskişehir Ertuğrul ÇETİNER. İşletmelerde Mali Analiz, Gazi Kitabevi, 4. Baskı, 2005, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
0 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
0 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
0 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
0 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |