Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MALİ TAKİP | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kamu alacaklarının niteliği, kapsamı ile rızaen ödenmesi ve cebren tahsilatında izlenen prosedür hakkında bilgi ve beceri kazandırmak, kamu alacaklarının korunması ve cebren tahsili usullerini yorumlama ve kullanma yeteneği ile donatmak, bu süreçlerdeki işlemler ile ilgili muhakeme gücü edindirmeyi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kamu Alacaklarının Takip ve Tahsili Hakkında Kanunun Kapsamı,Kamu Alacağını Güvence Altına Alma Yöntemleri, Teminat,İhtiyati Haciz-İhtiyati Tahakkuk,Ödeme Emri,Haciz,İptal davası,Gecikme Zammı,Gecikme Faizi,Rüçhan Hakkı,Sıra cetveli,Tecil ve takas,Mahsup,Kamu Alacağının Cebri İcra Yolu ile Tahsili,Yukarıdaki konulara ilişkin pratik çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Mali takip hukuku alanında analitik düşünme ve problem çözme yeteneği kazanabilecektir. | 6, 9 | A |
1.1. Mali takip hukuku alanında analitik düşünme yeteneğini kazanır. | ||
1.2. Mali takip hukuku alanında problem çözme yeteneğini kazanır. | ||
2. Kamu alacaklarının korunmasına yönelik özel düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | 6, 9 | A |
2.1. Kamu alacaklarının korunması konusunda bilgi sahibi olur. | ||
2.2. Kamu alacaklarının korunmasına yönelik özel düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. | ||
3. Güncel amme vergisinin takibini sağlayabilecektir. | 6, 9 | A |
3.1. Güncel amme vergisini anlar. | ||
3.2. Güncel amme vergisinin takibini sağlayabilir. | ||
4. Mali sorunların çözümüne ilişkin yöntemleri öğrenebilecektir. | 6, 9 | A |
4.1. Mali sorunların çözümüne ilişkin aşamaları öğrenir. | ||
4.2. Mali sorunların çözümüne ilişkin yöntemleri öğrenir. | ||
5. Haciz uygulaması ve iflas yoluyla takibin ayrıntılarını öğrenebilecektir. | 6, 9 | A |
5.1. Haciz uygulaması öğrenir. | ||
5.2. İflas yoluyla takip sürecinin aşamalarını öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu Alacaklarının Takip ve Tahsili Hakkında Kanunun Kapsamı | |
2 | Kamu Alacağını Güvence Altına Alma Yöntemleri, Teminat | |
3 | İhtiyati Haciz-İhtiyati Tahakkuk | |
4 | Ödeme Emri | |
5 | Haciz | |
6 | İptal davası | |
7 | Gecikme Zammı | |
8 | Gecikme Faizi | |
9 | Rüçhan Hakkı | |
10 | Sıra cetveli | |
11 | Tecil ve takas | |
12 | Mahsup | |
13 | Kamu Alacağının Cebri İcra Yolu ile Tahsili | |
14 | Yukarıdaki konulara ilişkin pratik çalışmalar |
Kaynak |
Adnan Gerçek, Kamu Alacaklarının Takip ve Tahsil Hukuku, Ekin Kitabevi Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MALİ TAKİP | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kamu alacaklarının niteliği, kapsamı ile rızaen ödenmesi ve cebren tahsilatında izlenen prosedür hakkında bilgi ve beceri kazandırmak, kamu alacaklarının korunması ve cebren tahsili usullerini yorumlama ve kullanma yeteneği ile donatmak, bu süreçlerdeki işlemler ile ilgili muhakeme gücü edindirmeyi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kamu Alacaklarının Takip ve Tahsili Hakkında Kanunun Kapsamı,Kamu Alacağını Güvence Altına Alma Yöntemleri, Teminat,İhtiyati Haciz-İhtiyati Tahakkuk,Ödeme Emri,Haciz,İptal davası,Gecikme Zammı,Gecikme Faizi,Rüçhan Hakkı,Sıra cetveli,Tecil ve takas,Mahsup,Kamu Alacağının Cebri İcra Yolu ile Tahsili,Yukarıdaki konulara ilişkin pratik çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Mali takip hukuku alanında analitik düşünme ve problem çözme yeteneği kazanabilecektir. | 6, 9 | A |
1.1. Mali takip hukuku alanında analitik düşünme yeteneğini kazanır. | ||
1.2. Mali takip hukuku alanında problem çözme yeteneğini kazanır. | ||
2. Kamu alacaklarının korunmasına yönelik özel düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | 6, 9 | A |
2.1. Kamu alacaklarının korunması konusunda bilgi sahibi olur. | ||
2.2. Kamu alacaklarının korunmasına yönelik özel düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. | ||
3. Güncel amme vergisinin takibini sağlayabilecektir. | 6, 9 | A |
3.1. Güncel amme vergisini anlar. | ||
3.2. Güncel amme vergisinin takibini sağlayabilir. | ||
4. Mali sorunların çözümüne ilişkin yöntemleri öğrenebilecektir. | 6, 9 | A |
4.1. Mali sorunların çözümüne ilişkin aşamaları öğrenir. | ||
4.2. Mali sorunların çözümüne ilişkin yöntemleri öğrenir. | ||
5. Haciz uygulaması ve iflas yoluyla takibin ayrıntılarını öğrenebilecektir. | 6, 9 | A |
5.1. Haciz uygulaması öğrenir. | ||
5.2. İflas yoluyla takip sürecinin aşamalarını öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu Alacaklarının Takip ve Tahsili Hakkında Kanunun Kapsamı | |
2 | Kamu Alacağını Güvence Altına Alma Yöntemleri, Teminat | |
3 | İhtiyati Haciz-İhtiyati Tahakkuk | |
4 | Ödeme Emri | |
5 | Haciz | |
6 | İptal davası | |
7 | Gecikme Zammı | |
8 | Gecikme Faizi | |
9 | Rüçhan Hakkı | |
10 | Sıra cetveli | |
11 | Tecil ve takas | |
12 | Mahsup | |
13 | Kamu Alacağının Cebri İcra Yolu ile Tahsili | |
14 | Yukarıdaki konulara ilişkin pratik çalışmalar |
Kaynak |
Adnan Gerçek, Kamu Alacaklarının Takip ve Tahsil Hukuku, Ekin Kitabevi Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |