Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MUHASEBE DENETİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İpek YAYLALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşletmelerin finansal tablolarının ve dönem içi kayıtlarının doğruluğunun araştırılması, muhasebeleştirme işlemlerinin güvenilirliğini bozacak olası hata, hile ve eksikliklerin belirlenerek düzeltilmesinin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; DENETİM KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ,DENETİM VE DENETÇİ TÜRLERİ,GENEL KABUL GÖRMÜŞ DENETİM STANDARTLARI,ÇALIŞMA ALANI STANDARTLARI,DENETİM RAPORU HAZIRLANMASI,DENETİM SÜRECİNİN PLANLANMASI,BULGULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE RAPORLAMA,MALİ TABLOLAR,MALİTABLOLARIN ( FİNANSAL TABLO ) DENETİMİ,ÜLKEMİZDE İŞLETME DENETİMİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ,MUHASEBE KAYIT HATALARI VE HİLELERİ,KANIT VE KANIT TOPLAMA TEKNİKLERİ,MUHASEBE VE DENETİM STANDARTLARIYLA İLGİLİ KURULUŞLAR,DENETİM ESNASINDA DİKKATLE İNCELENMESİ GEREKEN KIYMETLİ EVRAK VE BELGELER; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Muhasebe denetimi, türleri, denetçinin niteliğini tanımlayabilecek ve muhasebe ile denetim ilişkisini kurabilecektir. | 13, 9 | A |
2. Denetim standartlarını tanımlayabilecek ve standartların muhasebe acısından önemini anlayabilecektir. | 13, 9 | A |
3. Genel kabul görmüş denetim standartlarını açıklayabilecektir. | 13, 9 | A |
4. İç kontrol sistemini ve iç kontrol unsurlarını açıklayabilir. | 13, 9 | A |
5. İşletmenin varlık, kaynak ve gelir, gider hesaplarının denetlenmesi işlemlerini yapabilecektir. | 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DENETİM KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ | |
2 | DENETİM VE DENETÇİ TÜRLERİ | |
3 | GENEL KABUL GÖRMÜŞ DENETİM STANDARTLARI | |
4 | ÇALIŞMA ALANI STANDARTLARI | |
5 | DENETİM RAPORU HAZIRLANMASI | |
6 | DENETİM SÜRECİNİN PLANLANMASI | |
7 | BULGULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE RAPORLAMA | |
8 | MALİ TABLOLAR | |
9 | MALİTABLOLARIN ( FİNANSAL TABLO ) DENETİMİ | |
10 | ÜLKEMİZDE İŞLETME DENETİMİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ | |
11 | MUHASEBE KAYIT HATALARI VE HİLELERİ | |
12 | KANIT VE KANIT TOPLAMA TEKNİKLERİ | |
13 | MUHASEBE VE DENETİM STANDARTLARIYLA İLGİLİ KURULUŞLAR | |
14 | DENETİM ESNASINDA DİKKATLE İNCELENMESİ GEREKEN KIYMETLİ EVRAK VE BELGELER |
Kaynak |
Muhasebe Denetimi, Nejat Bozkurt, Alfa Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 12 | 36 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MUHASEBE DENETİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İpek YAYLALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşletmelerin finansal tablolarının ve dönem içi kayıtlarının doğruluğunun araştırılması, muhasebeleştirme işlemlerinin güvenilirliğini bozacak olası hata, hile ve eksikliklerin belirlenerek düzeltilmesinin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; DENETİM KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ,DENETİM VE DENETÇİ TÜRLERİ,GENEL KABUL GÖRMÜŞ DENETİM STANDARTLARI,ÇALIŞMA ALANI STANDARTLARI,DENETİM RAPORU HAZIRLANMASI,DENETİM SÜRECİNİN PLANLANMASI,BULGULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE RAPORLAMA,MALİ TABLOLAR,MALİTABLOLARIN ( FİNANSAL TABLO ) DENETİMİ,ÜLKEMİZDE İŞLETME DENETİMİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ,MUHASEBE KAYIT HATALARI VE HİLELERİ,KANIT VE KANIT TOPLAMA TEKNİKLERİ,MUHASEBE VE DENETİM STANDARTLARIYLA İLGİLİ KURULUŞLAR,DENETİM ESNASINDA DİKKATLE İNCELENMESİ GEREKEN KIYMETLİ EVRAK VE BELGELER; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Muhasebe denetimi, türleri, denetçinin niteliğini tanımlayabilecek ve muhasebe ile denetim ilişkisini kurabilecektir. | 13, 9 | A |
2. Denetim standartlarını tanımlayabilecek ve standartların muhasebe acısından önemini anlayabilecektir. | 13, 9 | A |
3. Genel kabul görmüş denetim standartlarını açıklayabilecektir. | 13, 9 | A |
4. İç kontrol sistemini ve iç kontrol unsurlarını açıklayabilir. | 13, 9 | A |
5. İşletmenin varlık, kaynak ve gelir, gider hesaplarının denetlenmesi işlemlerini yapabilecektir. | 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DENETİM KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ | |
2 | DENETİM VE DENETÇİ TÜRLERİ | |
3 | GENEL KABUL GÖRMÜŞ DENETİM STANDARTLARI | |
4 | ÇALIŞMA ALANI STANDARTLARI | |
5 | DENETİM RAPORU HAZIRLANMASI | |
6 | DENETİM SÜRECİNİN PLANLANMASI | |
7 | BULGULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE RAPORLAMA | |
8 | MALİ TABLOLAR | |
9 | MALİTABLOLARIN ( FİNANSAL TABLO ) DENETİMİ | |
10 | ÜLKEMİZDE İŞLETME DENETİMİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ | |
11 | MUHASEBE KAYIT HATALARI VE HİLELERİ | |
12 | KANIT VE KANIT TOPLAMA TEKNİKLERİ | |
13 | MUHASEBE VE DENETİM STANDARTLARIYLA İLGİLİ KURULUŞLAR | |
14 | DENETİM ESNASINDA DİKKATLE İNCELENMESİ GEREKEN KIYMETLİ EVRAK VE BELGELER |
Kaynak |
Muhasebe Denetimi, Nejat Bozkurt, Alfa Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |