Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ VE MESLEK ETİĞİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması,Etik ve ahlak kavramları,Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler,Etik düzeyleri,Etik kuralları,Etik sistemleri,Etik Davranış,Meslek etiği,Meslek etiği,İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar,Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları,İşletme etiği,Sosyal sorumluluk kavramı,Etik Liderlik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilecektir. | 10, 12, 16, 19, 9 | A, E |
1.1. Etik ve ahlak farklarını anlar. | ||
1.2. Etik ve hukuk arasındaki farkı anlar. | ||
2. Etik sistemlerini sınıflandırabilecektir. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
2.1. Etik teorilerini açıklar. | ||
2.2. Etik teorilerini karşılaştırır. | ||
3. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri sıralayabilecektir. | 10, 12, 16, 19, 9 | A, E |
3.1. Ahlak felsefesini anlar. | ||
3.2. Ahlak norm ve değerleri anlar. | ||
4. Meslek etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlayabilecektir. | 10, 12, 16, 19, 9 | A, E |
4.1. Mesleki etik normlarını anlar. | ||
4.2. Toplum refahı açısından sosyal sorumluluğun faydasını açıklar. | ||
5. Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını yorumlayabilecektir. | 10, 12, 16, 19, 9 | A, E |
5.1. Yeni meslek etiği tartışmalarını açıklar. | ||
5.2. Yeni melek etiği yaklaşımlarını anlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması | |
2 | Etik ve ahlak kavramları | |
3 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | |
4 | Etik düzeyleri | |
5 | Etik kuralları | |
6 | Etik sistemleri | |
7 | Etik Davranış | |
8 | Meslek etiği | |
9 | Meslek etiği | |
10 | İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar | |
11 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları | |
12 | İşletme etiği | |
13 | Sosyal sorumluluk kavramı | |
14 | Etik Liderlik |
Kaynak |
Meslek etiği, Prof. Dr. Menşure KOLÇAK, Ekin Yayınevi, 5. baskı |
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 4 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ VE MESLEK ETİĞİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması,Etik ve ahlak kavramları,Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler,Etik düzeyleri,Etik kuralları,Etik sistemleri,Etik Davranış,Meslek etiği,Meslek etiği,İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar,Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları,İşletme etiği,Sosyal sorumluluk kavramı,Etik Liderlik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilecektir. | 10, 12, 16, 19, 9 | A, E |
1.1. Etik ve ahlak farklarını anlar. | ||
1.2. Etik ve hukuk arasındaki farkı anlar. | ||
2. Etik sistemlerini sınıflandırabilecektir. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
2.1. Etik teorilerini açıklar. | ||
2.2. Etik teorilerini karşılaştırır. | ||
3. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri sıralayabilecektir. | 10, 12, 16, 19, 9 | A, E |
3.1. Ahlak felsefesini anlar. | ||
3.2. Ahlak norm ve değerleri anlar. | ||
4. Meslek etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlayabilecektir. | 10, 12, 16, 19, 9 | A, E |
4.1. Mesleki etik normlarını anlar. | ||
4.2. Toplum refahı açısından sosyal sorumluluğun faydasını açıklar. | ||
5. Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını yorumlayabilecektir. | 10, 12, 16, 19, 9 | A, E |
5.1. Yeni meslek etiği tartışmalarını açıklar. | ||
5.2. Yeni melek etiği yaklaşımlarını anlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması | |
2 | Etik ve ahlak kavramları | |
3 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | |
4 | Etik düzeyleri | |
5 | Etik kuralları | |
6 | Etik sistemleri | |
7 | Etik Davranış | |
8 | Meslek etiği | |
9 | Meslek etiği | |
10 | İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar | |
11 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları | |
12 | İşletme etiği | |
13 | Sosyal sorumluluk kavramı | |
14 | Etik Liderlik |
Kaynak |
Meslek etiği, Prof. Dr. Menşure KOLÇAK, Ekin Yayınevi, 5. baskı |
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |