Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAKET PROGRAMLAR I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İpek YAYLALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ticari paket programların muhasebe ve ticari modüllerinin kullanılması, öğrenilmesi,e-bildirge ve e- beyanname düzenleme becerilerini kazanabilecektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak,Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak,Cari kart oluşturmak, Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek,Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek, Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek, Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak, Kdv beyannamesi çalışması, E- beyanname programını öğrenmek,Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek,Muhtasar beyanname çalışması,Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek,BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek,Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Ticari paket programların muhasebe modülünü kullanabilecektir | 16, 6 | A |
1.1.Muhasebe fişlerini yapar | ||
1.2.Muhasebe defterlerini oluşturur | ||
2.Mali tabloları oluşturabilecektir | 16, 6, 9 | A |
2.1.Bilanço yapar | ||
2.2.Gelir Tablosu yapar | ||
3.Ticari modüllerini kullanabilecektir | 16, 6, 9 | A |
3.1.Stok modülünü kullanır | ||
3.2.Cari modülü kullanır | ||
3.3.Fatura modülünü kullanır | ||
3.4.Çek senet ve banka modülünü kullanır | ||
4.Defter beyan sistemini kullanabilecektir | 16, 6, 9 | A |
4.1.e-bildirge düzenleyebilecektir | ||
4.2..e-beyanname düzenleyebilecektir | ||
5.Excel'de Ücret Bordrosu oluşturabilecektir | 16, 4, 6, 9 | A |
5.1.Excel'de formül oluşturmayı öğrenir | ||
5.2.Excelde bordro çeşitleri oluşturabilir |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak | |
2 | Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak | |
3 | Cari kart oluşturmak | |
4 | Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek | |
5 | Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek | |
6 | Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek | |
7 | Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak | |
8 | Kdv beyannamesi çalışması | |
9 | E- beyanname programını öğrenmek | |
10 | Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek | |
11 | Muhtasar beyanname çalışması | |
12 | Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek | |
13 | BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek | |
14 | Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek |
Kaynak |
Ticari paket program, e-bildirge ve e-beyanname programları, defter beyan sistemi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 20 | 80 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAKET PROGRAMLAR I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İpek YAYLALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ticari paket programların muhasebe ve ticari modüllerinin kullanılması, öğrenilmesi,e-bildirge ve e- beyanname düzenleme becerilerini kazanabilecektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak,Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak,Cari kart oluşturmak, Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek,Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek, Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek, Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak, Kdv beyannamesi çalışması, E- beyanname programını öğrenmek,Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek,Muhtasar beyanname çalışması,Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek,BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek,Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Ticari paket programların muhasebe modülünü kullanabilecektir | 16, 6 | A |
1.1.Muhasebe fişlerini yapar | ||
1.2.Muhasebe defterlerini oluşturur | ||
2.Mali tabloları oluşturabilecektir | 16, 6, 9 | A |
2.1.Bilanço yapar | ||
2.2.Gelir Tablosu yapar | ||
3.Ticari modüllerini kullanabilecektir | 16, 6, 9 | A |
3.1.Stok modülünü kullanır | ||
3.2.Cari modülü kullanır | ||
3.3.Fatura modülünü kullanır | ||
3.4.Çek senet ve banka modülünü kullanır | ||
4.Defter beyan sistemini kullanabilecektir | 16, 6, 9 | A |
4.1.e-bildirge düzenleyebilecektir | ||
4.2..e-beyanname düzenleyebilecektir | ||
5.Excel'de Ücret Bordrosu oluşturabilecektir | 16, 4, 6, 9 | A |
5.1.Excel'de formül oluşturmayı öğrenir | ||
5.2.Excelde bordro çeşitleri oluşturabilir |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak | |
2 | Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak | |
3 | Cari kart oluşturmak | |
4 | Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek | |
5 | Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek | |
6 | Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek | |
7 | Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak | |
8 | Kdv beyannamesi çalışması | |
9 | E- beyanname programını öğrenmek | |
10 | Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek | |
11 | Muhtasar beyanname çalışması | |
12 | Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek | |
13 | BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek | |
14 | Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek |
Kaynak |
Ticari paket program, e-bildirge ve e-beyanname programları, defter beyan sistemi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |