Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İTHALAT VE İHRACAT İŞLEMLERİ | MLY2113596 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, ihracat ve ithalat uygulamaları hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilere uluslararası ticaret dünyasında rekabetçi olabilmeleri ve kariyerlerinde uluslararası ticaret konularında güçlü bir temel oluşturabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. Gerçek dünya örnekleri ve uygulamalı çalışmalarla desteklenen ders, öğrencilere uluslararası ticaretin karmaşıklıklarını anlama ve çözme yeteneği kazandırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dış Ticarette Temel kavramlar ve Amaçlar ,Dış Ticaret Mevzuatı: İhracat ve İthalat Mevzuatı,Dış Ticarette Kullanılan Belgeler,Finansman ve Ödeme Şekilleri,Dış ticarette Teslim Şekilleri,Serbest Bölgeler,Serbest Bölgeler,Gümrük Mevzuatı,İthalatta Gözetim ve Korunma Önlemleri,Dış Ticaret İşlemlerinde Taraflar,İthalat ve İhracat Uygulamaları,İthalat ve İhracat Uygulamaları,Kambiyo Mevzuatı: Türk Parasının kıymetini Koruma Hakkında 1567 Sayılı Kanun, 32 Sayılı Karar,İthalatta Kambiyo Mevzuatı, Kambiyo Mevzuatında Yeni Yasal Düzenlemeler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Dış ticaret, gümrük, döviz piyasası ve kambiyo rejimi ile ilgili temel kavramları tanımlar | 10, 13, 16, 9 | A, E |
2. İhracat ve ithalat yönetimlerini tanımlar | 13, 14, 16, 2, 9 | A |
3. Dış ticarette teslim ve ödeme şekillerini uygular. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
4. Uluslararası gümrük mevzuatını ve serbest bölgeleri tanır. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
5. Dış ticaret politikalarını analiz edebilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
6. Dış Ticaret teorilerini karşılaştırır | 16, 9 | A, E |
7. Dış ticarette gümrük işlemlerini yürütür | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dış Ticarette Temel kavramlar ve Amaçlar | |
2 | Dış Ticaret Mevzuatı: İhracat ve İthalat Mevzuatı | |
3 | Dış Ticarette Kullanılan Belgeler | |
4 | Finansman ve Ödeme Şekilleri | |
5 | Dış ticarette Teslim Şekilleri | |
6 | Serbest Bölgeler | |
7 | Serbest Bölgeler | |
8 | Gümrük Mevzuatı | |
9 | İthalatta Gözetim ve Korunma Önlemleri | |
10 | Dış Ticaret İşlemlerinde Taraflar | |
11 | İthalat ve İhracat Uygulamaları | |
12 | İthalat ve İhracat Uygulamaları | |
13 | Kambiyo Mevzuatı: Türk Parasının kıymetini Koruma Hakkında 1567 Sayılı Kanun, 32 Sayılı Karar | |
14 | İthalatta Kambiyo Mevzuatı, Kambiyo Mevzuatında Yeni Yasal Düzenlemeler | |
Kaynak |
Elif Ünal Pekçetin, "İthalat İhracat İşlemleri Başvuru Kitabı", Gece Kitaplığı Yayınları, 1. Basım, 2020 |
Ahmet Kızıl , Nurdan Örsçelik , Macide Şoğur, "İthalat - İhracat İşlemleri & Muhasebe Uygulamaları El Kitabı", Der Yayınları, 1. Basım, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | | | | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | | | |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | | | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | | | | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | | | | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | | | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | | | |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | | | | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | | | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 1 | 5 | 5 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 15 | 30 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İTHALAT VE İHRACAT İŞLEMLERİ | MLY2113596 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, ihracat ve ithalat uygulamaları hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilere uluslararası ticaret dünyasında rekabetçi olabilmeleri ve kariyerlerinde uluslararası ticaret konularında güçlü bir temel oluşturabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. Gerçek dünya örnekleri ve uygulamalı çalışmalarla desteklenen ders, öğrencilere uluslararası ticaretin karmaşıklıklarını anlama ve çözme yeteneği kazandırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dış Ticarette Temel kavramlar ve Amaçlar ,Dış Ticaret Mevzuatı: İhracat ve İthalat Mevzuatı,Dış Ticarette Kullanılan Belgeler,Finansman ve Ödeme Şekilleri,Dış ticarette Teslim Şekilleri,Serbest Bölgeler,Serbest Bölgeler,Gümrük Mevzuatı,İthalatta Gözetim ve Korunma Önlemleri,Dış Ticaret İşlemlerinde Taraflar,İthalat ve İhracat Uygulamaları,İthalat ve İhracat Uygulamaları,Kambiyo Mevzuatı: Türk Parasının kıymetini Koruma Hakkında 1567 Sayılı Kanun, 32 Sayılı Karar,İthalatta Kambiyo Mevzuatı, Kambiyo Mevzuatında Yeni Yasal Düzenlemeler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Dış ticaret, gümrük, döviz piyasası ve kambiyo rejimi ile ilgili temel kavramları tanımlar | 10, 13, 16, 9 | A, E |
2. İhracat ve ithalat yönetimlerini tanımlar | 13, 14, 16, 2, 9 | A |
3. Dış ticarette teslim ve ödeme şekillerini uygular. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
4. Uluslararası gümrük mevzuatını ve serbest bölgeleri tanır. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
5. Dış ticaret politikalarını analiz edebilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
6. Dış Ticaret teorilerini karşılaştırır | 16, 9 | A, E |
7. Dış ticarette gümrük işlemlerini yürütür | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dış Ticarette Temel kavramlar ve Amaçlar | |
2 | Dış Ticaret Mevzuatı: İhracat ve İthalat Mevzuatı | |
3 | Dış Ticarette Kullanılan Belgeler | |
4 | Finansman ve Ödeme Şekilleri | |
5 | Dış ticarette Teslim Şekilleri | |
6 | Serbest Bölgeler | |
7 | Serbest Bölgeler | |
8 | Gümrük Mevzuatı | |
9 | İthalatta Gözetim ve Korunma Önlemleri | |
10 | Dış Ticaret İşlemlerinde Taraflar | |
11 | İthalat ve İhracat Uygulamaları | |
12 | İthalat ve İhracat Uygulamaları | |
13 | Kambiyo Mevzuatı: Türk Parasının kıymetini Koruma Hakkında 1567 Sayılı Kanun, 32 Sayılı Karar | |
14 | İthalatta Kambiyo Mevzuatı, Kambiyo Mevzuatında Yeni Yasal Düzenlemeler | |
Kaynak |
Elif Ünal Pekçetin, "İthalat İhracat İşlemleri Başvuru Kitabı", Gece Kitaplığı Yayınları, 1. Basım, 2020 |
Ahmet Kızıl , Nurdan Örsçelik , Macide Şoğur, "İthalat - İhracat İşlemleri & Muhasebe Uygulamaları El Kitabı", Der Yayınları, 1. Basım, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | | | | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | | | |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | | | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | | | | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | | | | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | | | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | | | |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | | | | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | | | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:35