Bir disiplin ve meslek olarak kamu yönetiminin niteliğini, örgütlenmesini ve işleyişini tanımak ve kamu yönetimi anlayışındaki reformları değerlendirmek dersin temel amaçlarıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yönetim ve Yönetim Kavramının İncelenmesi, Kamu Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı,Kamu Yönetiminde Başlıca Yaklaşımlar ve Kamu Yönetimine Yakın Bilim Dalları ,Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim),Kamu Yönetiminin Yapısı,Bürokrasi,Bürokrasinin Gelişimi ve Sorunları,Yerel Yönetimler,Yerel Yönetim Kuruluşları,Kamu Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Türkiye'de Kamu Yönetimi Reformlarının Değerlendirilmesi,Kamu Yönetiminin Denetlenmesi ve Kamu Yönetiminde Etik,İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kamu Hizmetlerine Giriş,Türk Kamu Yönetiminde E- Devlet Uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Yönetimi olgusunu, kamu yönetiminin amaç ve işlevlerini özetler.
10, 16, 23, 5, 9
A
1.1. Yönetim kavramıyla ilgili kuramları tartışır.
10, 16, 9
A
1.2. Kamu yönetiminin gelişimini özetler.
10, 16, 9
A
2. Kamu yönetiminin örgütlenme ilkelerini ve yapısını açıklar.
10, 16, 19, 23, 9
A
2.1. Siyasi merkezden yönetim ve idari merkezden yönetimi ayırt eder.
10, 16, 4, 9
A
2.2. Siyasi yerinden yönetim ve idari yerinden yönetim olgusunu ayırt eder.
10, 13, 16, 9
A
3. Merkezden yönetimin ortaya çıkardığı kurum ve kuruluşları, yerinden yönetimin ortaya çıktığı kurum ve kuruluşları açıklar.
10, 16, 9
A
3.1. Yerel yönetimlerin dayandığı değerleri ve yerel yönetim kuruluşlarını özetler.
10, 16, 9
A
3.2. Merkezden yönetimin başkent ve taşra örgütünün unsurlarını açıklar.
10, 16, 9
A
4. Kamu yönetiminde yapılan reformları tartışır.
10, 16, 19, 9
A
4.1. Kamu yönetimi reformlarının nedenlerini açıklar.
10, 16, 9
A
4.2. Yeni kamu yönetimi ve yönetişim kavramlarını irdeler.
10, 16, 9
A
4.3. Bürokrasi olgusunu tartışır.
10, 13, 16, 9
A
5. Kamu yönetiminin denetimi bağlamında hesap verebilirlik ve etik konusunu değerlendirir.
10, 16, 9
A
5.1. Hesap verebilirlik türlerini özetler.
10, 16, 9
A
5.2. Etikle ilgili yasal çerçeveyi tanır.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yönetim ve Yönetim Kavramının İncelenmesi
2
Kamu Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı
3
Kamu Yönetiminde Başlıca Yaklaşımlar ve Kamu Yönetimine Yakın Bilim Dalları
4
Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim)
5
Kamu Yönetiminin Yapısı
6
Bürokrasi
7
Bürokrasinin Gelişimi ve Sorunları
8
Yerel Yönetimler
9
Yerel Yönetim Kuruluşları
10
Kamu Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar
11
Türkiye'de Kamu Yönetimi Reformlarının Değerlendirilmesi
12
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi ve Kamu Yönetiminde Etik
13
İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kamu Hizmetlerine Giriş
14
Türk Kamu Yönetiminde E- Devlet Uygulamaları
Kaynak
Eryılmaz, Bilal: Kamu Yönetimi, Kocaeli, Okutman Yayıncılık, 2021.
Balcı, Asım& Nohutçu, Ahmet& Öztürk, Namık Kemal& Coşkun, Bayram: Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar. Sorunlar, Tartışmalar, Çözüm Önerileri, Modeller, Dünya ve Türkiye Yansımaları, Ankara, Seçkin, 2013.
Güler, Birgül Ayman: Türkiye’nin Yönetimi- Yapı-, İstanbul, İmge Kitabevi, 2021.
Koç, Taylan& Gün, Servet: KPSS- A Kamu Yönetimi, Ankara, Pelikan, 2011.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
X
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
X
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
X
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
X
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
X
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
4
20
80
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
6
12
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
156
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(156/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KAMU YÖNETİMİ
MLY2128110
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Cuma 13:30-14:15
Cuma 14:30-15:15
Cuma 15:30-16:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bir disiplin ve meslek olarak kamu yönetiminin niteliğini, örgütlenmesini ve işleyişini tanımak ve kamu yönetimi anlayışındaki reformları değerlendirmek dersin temel amaçlarıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yönetim ve Yönetim Kavramının İncelenmesi, Kamu Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı,Kamu Yönetiminde Başlıca Yaklaşımlar ve Kamu Yönetimine Yakın Bilim Dalları ,Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim),Kamu Yönetiminin Yapısı,Bürokrasi,Bürokrasinin Gelişimi ve Sorunları,Yerel Yönetimler,Yerel Yönetim Kuruluşları,Kamu Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Türkiye'de Kamu Yönetimi Reformlarının Değerlendirilmesi,Kamu Yönetiminin Denetlenmesi ve Kamu Yönetiminde Etik,İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kamu Hizmetlerine Giriş,Türk Kamu Yönetiminde E- Devlet Uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Yönetimi olgusunu, kamu yönetiminin amaç ve işlevlerini özetler.
10, 16, 23, 5, 9
A
1.1. Yönetim kavramıyla ilgili kuramları tartışır.
10, 16, 9
A
1.2. Kamu yönetiminin gelişimini özetler.
10, 16, 9
A
2. Kamu yönetiminin örgütlenme ilkelerini ve yapısını açıklar.
10, 16, 19, 23, 9
A
2.1. Siyasi merkezden yönetim ve idari merkezden yönetimi ayırt eder.
10, 16, 4, 9
A
2.2. Siyasi yerinden yönetim ve idari yerinden yönetim olgusunu ayırt eder.
10, 13, 16, 9
A
3. Merkezden yönetimin ortaya çıkardığı kurum ve kuruluşları, yerinden yönetimin ortaya çıktığı kurum ve kuruluşları açıklar.
10, 16, 9
A
3.1. Yerel yönetimlerin dayandığı değerleri ve yerel yönetim kuruluşlarını özetler.
10, 16, 9
A
3.2. Merkezden yönetimin başkent ve taşra örgütünün unsurlarını açıklar.
10, 16, 9
A
4. Kamu yönetiminde yapılan reformları tartışır.
10, 16, 19, 9
A
4.1. Kamu yönetimi reformlarının nedenlerini açıklar.
10, 16, 9
A
4.2. Yeni kamu yönetimi ve yönetişim kavramlarını irdeler.
10, 16, 9
A
4.3. Bürokrasi olgusunu tartışır.
10, 13, 16, 9
A
5. Kamu yönetiminin denetimi bağlamında hesap verebilirlik ve etik konusunu değerlendirir.
10, 16, 9
A
5.1. Hesap verebilirlik türlerini özetler.
10, 16, 9
A
5.2. Etikle ilgili yasal çerçeveyi tanır.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yönetim ve Yönetim Kavramının İncelenmesi
2
Kamu Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı
3
Kamu Yönetiminde Başlıca Yaklaşımlar ve Kamu Yönetimine Yakın Bilim Dalları
4
Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim)
5
Kamu Yönetiminin Yapısı
6
Bürokrasi
7
Bürokrasinin Gelişimi ve Sorunları
8
Yerel Yönetimler
9
Yerel Yönetim Kuruluşları
10
Kamu Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar
11
Türkiye'de Kamu Yönetimi Reformlarının Değerlendirilmesi
12
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi ve Kamu Yönetiminde Etik
13
İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kamu Hizmetlerine Giriş
14
Türk Kamu Yönetiminde E- Devlet Uygulamaları
Kaynak
Eryılmaz, Bilal: Kamu Yönetimi, Kocaeli, Okutman Yayıncılık, 2021.
Balcı, Asım& Nohutçu, Ahmet& Öztürk, Namık Kemal& Coşkun, Bayram: Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar. Sorunlar, Tartışmalar, Çözüm Önerileri, Modeller, Dünya ve Türkiye Yansımaları, Ankara, Seçkin, 2013.
Güler, Birgül Ayman: Türkiye’nin Yönetimi- Yapı-, İstanbul, İmge Kitabevi, 2021.
Koç, Taylan& Gün, Servet: KPSS- A Kamu Yönetimi, Ankara, Pelikan, 2011.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
X
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
X
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
X
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
X
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
X
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.