Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE II | İNG2212000 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Pazar 14:30-15:15 Pazar 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | CEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş; Kip nedir? Nasıl Kullanılır?,11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Geçmiş Zaman diliminde olan olayları aktarır. | 16, 37, 6, 9 | A |
1.1. Gemiş Zamanda fiillerin nasıl çekimlendiğini açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
1.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metnin geçmiş zaman içeren cümlelerini tespit eder. | 16, 37, 6, 9 | A |
2. Gelecek zamanda eylemleri açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
2.1 Geleceğe dönük planlarını listeler. | 16, 37, 6, 9 | A |
2.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metinde anlatılan gelecek zaman eylemlerini değerlendirir. | 16, 37, 6, 9 | A |
3. İhtimal, zorunluluk gibi durumlara özgü cümleleri formüle eder. | 16, 37, 6, 9 | A |
3.1 Zorunlu durumlarda ne yapması gerektiğini temel seviyede sözlü ve yazılı olarak açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
3.2 Günlük planlarını basit fiiller eşliğinde listeler. | 16, 37, 6, 9 | A |
4. Kişileri dış görünüş ya da özelliklerine göre karşılaştırır. | 16, 37, 6, 9 | A |
4.1 Kişileri uygun sıfatlar kullanarak tasvir eder. | 37 | A |
4.2 Okuduğu CEFR A1 seviyedeki metinlerde geçen karakterlerin özelliklerini özetler. | 37 | A |
5. Günlük hayatta teknoloji ile ilgili olan nesnelerin işlevlerini özetler. | 37, 9 | A |
5.1 Cep telefonu, Bilgisayar gibi aletlerin özelliklerini sözlük yardımıyla listeler. | 37 | A |
5.2 Teknolojik cihazları birbiriyle karşılaştırır. | 14, 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
2 | 8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
3 | 8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
4 | 9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
5 | 9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
6 | 9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
7 | 10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş; Kip nedir? Nasıl Kullanılır? | Unit 10: 112-129 |
8 | 11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
9 | 12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
10 | 13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
11 | 14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S. 136 |
12 | 15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S.142 |
13 | 16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S. 150 |
14 | 16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S.155 |
Kaynak |
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020 |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | X | |||||
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | X | |||||
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | X | |||||
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | ||||||
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | X | |||||
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE II | İNG2212000 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Pazar 14:30-15:15 Pazar 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | CEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş; Kip nedir? Nasıl Kullanılır?,11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Geçmiş Zaman diliminde olan olayları aktarır. | 16, 37, 6, 9 | A |
1.1. Gemiş Zamanda fiillerin nasıl çekimlendiğini açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
1.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metnin geçmiş zaman içeren cümlelerini tespit eder. | 16, 37, 6, 9 | A |
2. Gelecek zamanda eylemleri açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
2.1 Geleceğe dönük planlarını listeler. | 16, 37, 6, 9 | A |
2.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metinde anlatılan gelecek zaman eylemlerini değerlendirir. | 16, 37, 6, 9 | A |
3. İhtimal, zorunluluk gibi durumlara özgü cümleleri formüle eder. | 16, 37, 6, 9 | A |
3.1 Zorunlu durumlarda ne yapması gerektiğini temel seviyede sözlü ve yazılı olarak açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
3.2 Günlük planlarını basit fiiller eşliğinde listeler. | 16, 37, 6, 9 | A |
4. Kişileri dış görünüş ya da özelliklerine göre karşılaştırır. | 16, 37, 6, 9 | A |
4.1 Kişileri uygun sıfatlar kullanarak tasvir eder. | 37 | A |
4.2 Okuduğu CEFR A1 seviyedeki metinlerde geçen karakterlerin özelliklerini özetler. | 37 | A |
5. Günlük hayatta teknoloji ile ilgili olan nesnelerin işlevlerini özetler. | 37, 9 | A |
5.1 Cep telefonu, Bilgisayar gibi aletlerin özelliklerini sözlük yardımıyla listeler. | 37 | A |
5.2 Teknolojik cihazları birbiriyle karşılaştırır. | 14, 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
2 | 8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
3 | 8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
4 | 9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
5 | 9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
6 | 9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
7 | 10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş; Kip nedir? Nasıl Kullanılır? | Unit 10: 112-129 |
8 | 11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
9 | 12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
10 | 13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
11 | 14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S. 136 |
12 | 15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S.142 |
13 | 16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S. 150 |
14 | 16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S.155 |
Kaynak |
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020 |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | X | |||||
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | X | |||||
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | X | |||||
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | ||||||
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | X | |||||
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |