Ticari paket programların muhasebe ve ticari modüllerinin kullanılması, öğrenilmesi,e-bildirge ve ebeyanname
düzenleme becerilerini kazanabilecektir
Dersin İçeriği
Bu ders; Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak,Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak,Cari kart oluşturmak,Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek,Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek,Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek,Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak,Kdv beyannamesi çalışması (Vize),E- beyanname programını öğrenmek,Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek,Muhtasar beyanname çalışması,Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek,BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek,Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Ticari paket programların muhasebe modülünü kullanabilecektir
16, 17, 6, 9
A
1.1. Muhasebe fişlerini yapar
1.2. Muhasebe defterlerini oluşturur
2. Mali tabloları oluşturabilecektir
13, 16, 8
A
2.1. Bilanço yapar
2.2. Gelir Tablosu yapar
3. Ticari modüllerini kullanabilecektir
13, 16, 4
A
3.1. Stok modülünü kullanır
3.2. Cari modülü kullanır
3.3. Fatura modülünü kullanır
3.4. Çek senet ve banka modülünü kullanır
4. Defter beyan sistemini kullanabilecektir
13, 17, 4
A
4.1. e-bildirge düzenler
4.2. e-beyanname düzenler
16, 17, 4, 9
A
5. Excel'de Ücret Bordrosu oluşturabilecektir
12, 16, 17, 4, 9
A
5.1. Excel'de formül oluşturmayı öğrenir
16, 6, 9
A
5.2. Excelde bordro çeşitleri oluşturabilir
16, 6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak
Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek
6
Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek
7
Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak
8
Kdv beyannamesi çalışması (Vize)
9
E- beyanname programını öğrenmek
10
Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek
11
Muhtasar beyanname çalışması
12
Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek
13
BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek
14
Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek
Kaynak
Ticari paket program, e-bildirge ve e-beyanname programları, defter beyan sistemi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
3
12
36
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
6
12
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BİLGİSAYARLI MUHASEBE
MLY2133280
Güz Dönemi
3+0
3
4
Ders Programı
Cuma 08:00-08:45
Cuma 09:00-09:45
Cuma 10:00-10:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ticari paket programların muhasebe ve ticari modüllerinin kullanılması, öğrenilmesi,e-bildirge ve ebeyanname
düzenleme becerilerini kazanabilecektir
Dersin İçeriği
Bu ders; Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak,Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak,Cari kart oluşturmak,Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek,Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek,Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek,Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak,Kdv beyannamesi çalışması (Vize),E- beyanname programını öğrenmek,Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek,Muhtasar beyanname çalışması,Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek,BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek,Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Ticari paket programların muhasebe modülünü kullanabilecektir
16, 17, 6, 9
A
1.1. Muhasebe fişlerini yapar
1.2. Muhasebe defterlerini oluşturur
2. Mali tabloları oluşturabilecektir
13, 16, 8
A
2.1. Bilanço yapar
2.2. Gelir Tablosu yapar
3. Ticari modüllerini kullanabilecektir
13, 16, 4
A
3.1. Stok modülünü kullanır
3.2. Cari modülü kullanır
3.3. Fatura modülünü kullanır
3.4. Çek senet ve banka modülünü kullanır
4. Defter beyan sistemini kullanabilecektir
13, 17, 4
A
4.1. e-bildirge düzenler
4.2. e-beyanname düzenler
16, 17, 4, 9
A
5. Excel'de Ücret Bordrosu oluşturabilecektir
12, 16, 17, 4, 9
A
5.1. Excel'de formül oluşturmayı öğrenir
16, 6, 9
A
5.2. Excelde bordro çeşitleri oluşturabilir
16, 6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak
Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek
6
Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek
7
Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak
8
Kdv beyannamesi çalışması (Vize)
9
E- beyanname programını öğrenmek
10
Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek
11
Muhtasar beyanname çalışması
12
Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek
13
BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek
14
Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek
Kaynak
Ticari paket program, e-bildirge ve e-beyanname programları, defter beyan sistemi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.