Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU MALİYESİ | MLY1228030 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağrı ALAGÖZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Devletin, hangi ekonomik faaliyetlere, neden katılması gerektiği, bu faaliyetlerin boyutları, türleri ve iktisadi etkileri anlatılarak; öğrencilerin, devletin ekonomik faaliyetleri ile kaynakların etkinliğine ve kullanım alanlarına nasıl şekil verebileceğini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Maliye ve Kamu Maliyesi,Mali olayların tarihi gelişimi,Kamu Maliyesi ve Diğer Bilimler,Kamu Maliyesi yaklaşımları,Kamu ekonomisi-özel ekonomi ayrımı,Kamu ekonomik faaliyetlerinin nedenleri,Kamu ekonomik faaliyetlerinin amaçları,Kamu ekonomik faaliyetleri hakkındaki görüşler,Kamu kesimde ekonomik etkinlik ve başarısızlık,Kamu harcamalarının tanımı,Kamu harcamalarının gelişimi ve kapsamı,Verginin tanımı,Vergileme süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Finans kavramını betimler. | ||
1.2.Finans kavramını yorumlar. | ||
2.1.Kamu maliyesinin gelişimini açıklar. | ||
2.2.Mali olayları yorumlar. | ||
3.1.Kamu hizmetini betimler. | ||
3.2.Kamu hizmetini yorumlar. | ||
4.1.Kamu harcamalarını betimler. | ||
4.2.Kamu harcamalarını yorumlar. | ||
5.1.Kamu gelirlerinin yansımasını betimler. | ||
5.2.Kamu gelirlerinin yansımasını yorumlar. | ||
1. Maliye bilimi ile ilgili temel kavramları öğrenir. | 10, 12, 19, 20, 9 | A, G, H |
2. Kamu maliyesi ile ilgili kavramlarını ve kamu maliyesinin gelişimini öğrenir, mali olayları açıklayabilir. | 10, 12, 13, 16, 19, 20, 9 | A, G, H |
3. Kamu ekonomik faaliyetlerini öğrenir, devletin halka hangi hizmeti ne amaçla sunduğunu yorumlar | 10, 12, 13, 16, 19, 20, 9 | A, H |
4. Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar, Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | 10, 13, 14, 16, 19, 20, 9 | A, G, H |
5. Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar, Kamu gelirlerinin ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 6, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Maliye ve Kamu Maliyesi | |
2 | Mali olayların tarihi gelişimi | |
3 | Kamu Maliyesi ve Diğer Bilimler | |
4 | Kamu Maliyesi yaklaşımları | |
5 | Kamu ekonomisi-özel ekonomi ayrımı | |
6 | Kamu ekonomik faaliyetlerinin nedenleri | |
7 | Kamu ekonomik faaliyetlerinin amaçları | |
8 | Kamu ekonomik faaliyetleri hakkındaki görüşler | |
9 | Kamu kesimde ekonomik etkinlik ve başarısızlık | |
10 | Kamu harcamalarının tanımı | |
11 | Kamu harcamalarının gelişimi ve kapsamı | |
12 | Verginin tanımı | |
14 | Vergileme süreci |
Kaynak |
Kamu Maliyesi, Prof. Dr. Osman Pehlivan, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | X | |||||
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | X | |||||
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | X | |||||
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | X | |||||
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | X | |||||
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 12 | 36 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU MALİYESİ | MLY1228030 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağrı ALAGÖZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Devletin, hangi ekonomik faaliyetlere, neden katılması gerektiği, bu faaliyetlerin boyutları, türleri ve iktisadi etkileri anlatılarak; öğrencilerin, devletin ekonomik faaliyetleri ile kaynakların etkinliğine ve kullanım alanlarına nasıl şekil verebileceğini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Maliye ve Kamu Maliyesi,Mali olayların tarihi gelişimi,Kamu Maliyesi ve Diğer Bilimler,Kamu Maliyesi yaklaşımları,Kamu ekonomisi-özel ekonomi ayrımı,Kamu ekonomik faaliyetlerinin nedenleri,Kamu ekonomik faaliyetlerinin amaçları,Kamu ekonomik faaliyetleri hakkındaki görüşler,Kamu kesimde ekonomik etkinlik ve başarısızlık,Kamu harcamalarının tanımı,Kamu harcamalarının gelişimi ve kapsamı,Verginin tanımı,Vergileme süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Finans kavramını betimler. | ||
1.2.Finans kavramını yorumlar. | ||
2.1.Kamu maliyesinin gelişimini açıklar. | ||
2.2.Mali olayları yorumlar. | ||
3.1.Kamu hizmetini betimler. | ||
3.2.Kamu hizmetini yorumlar. | ||
4.1.Kamu harcamalarını betimler. | ||
4.2.Kamu harcamalarını yorumlar. | ||
5.1.Kamu gelirlerinin yansımasını betimler. | ||
5.2.Kamu gelirlerinin yansımasını yorumlar. | ||
1. Maliye bilimi ile ilgili temel kavramları öğrenir. | 10, 12, 19, 20, 9 | A, G, H |
2. Kamu maliyesi ile ilgili kavramlarını ve kamu maliyesinin gelişimini öğrenir, mali olayları açıklayabilir. | 10, 12, 13, 16, 19, 20, 9 | A, G, H |
3. Kamu ekonomik faaliyetlerini öğrenir, devletin halka hangi hizmeti ne amaçla sunduğunu yorumlar | 10, 12, 13, 16, 19, 20, 9 | A, H |
4. Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar, Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | 10, 13, 14, 16, 19, 20, 9 | A, G, H |
5. Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar, Kamu gelirlerinin ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 6, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Maliye ve Kamu Maliyesi | |
2 | Mali olayların tarihi gelişimi | |
3 | Kamu Maliyesi ve Diğer Bilimler | |
4 | Kamu Maliyesi yaklaşımları | |
5 | Kamu ekonomisi-özel ekonomi ayrımı | |
6 | Kamu ekonomik faaliyetlerinin nedenleri | |
7 | Kamu ekonomik faaliyetlerinin amaçları | |
8 | Kamu ekonomik faaliyetleri hakkındaki görüşler | |
9 | Kamu kesimde ekonomik etkinlik ve başarısızlık | |
10 | Kamu harcamalarının tanımı | |
11 | Kamu harcamalarının gelişimi ve kapsamı | |
12 | Verginin tanımı | |
14 | Vergileme süreci |
Kaynak |
Kamu Maliyesi, Prof. Dr. Osman Pehlivan, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | X | |||||
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | X | |||||
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | X | |||||
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | X | |||||
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | X | |||||
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |