Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SERMAYE PİYASASI İŞLEMLERİ | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Numan ÖZAKPINAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Numan ÖZAKPINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sermaye piyasası ve kurumları hakkında yeterli bilgiyi vermek, ve piyasanın temel işleyiş prensiplerini aktarmaktır. Tabiidir ki, Borsalar ve piyasa işlemleri temel bazda incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarruf ve Yatırım İlişkisi,Finansal Piyasaların Sınıflandırılması,Dünya da Menkul Kıymet Borsaları,Borsa İstanbul,Yatırım Fonları,Menkul Kıymetler,Diğer Sermaye Piyasası Araçları,Vadeli İşlemler ve Opsiyon Piyasası,Sermaye piyasası kurumları,Finansal Krizler ve Borsa,Sermaye piyasası ve ekonomi ilişkisi,Sermaye piyasası ve yapılan işlemler ile ilgili değerlendirme.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Genel ekonomik göstergelerle finans sektöründeki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izleyebilme, değerlendirebilme ve finansal tabloları oluşturarak yorumlayabilecektir. | 1, 10, 2 | A |
Sermaye piyasası işlemlerinde, gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilecektir. | 1, 12, 2 | A |
Sermaye piyasasında kullanılan finansal ürünlerin gelişimlerini belirleyebilecek ve yenilikleri önerebilecektir. | 1, 10, 12 | A |
Sermaye piyasası risklerini algılayabilme, ölçebilme ve etkin korunma yöntemlerini belirleyebilme bilgisine sahip olabilecektir. | 1, 12, 2 | A |
Sermaye piyasası işlemlerinin düzenlenmesindeki prensiplerle ilgili mevzuatı yorumlayabilecektir. | 1, 10, 12 | A |
Hisse senedi piyasası ile tahvil ve bono piyasası işleyişlerini tanımlayabilecektir. | 1, 12, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tasarruf ve Yatırım İlişkisi | |
2 | Finansal Piyasaların Sınıflandırılması | |
3 | Dünya da Menkul Kıymet Borsaları | |
4 | Borsa İstanbul | |
5 | Yatırım Fonları | |
6 | Menkul Kıymetler | |
7 | Diğer Sermaye Piyasası Araçları | |
8 | Vadeli İşlemler ve Opsiyon Piyasası | |
9 | Sermaye piyasası kurumları | |
10 | Finansal Krizler ve Borsa | |
11 | Sermaye piyasası ve ekonomi ilişkisi | |
12 | Sermaye piyasası ve yapılan işlemler ile ilgili değerlendirme. |
Kaynak |
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Editör:Yrd.Doç.Dr.Aysel Gündoğdu, Seçkin Yayıncılık, 1.baskı,Ankara, Nisan 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | X | |||||
0 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | X | |||||
0 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | X | |||||
0 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | X | |||||
0 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
0 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |