Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK VERGİ SİSTEMİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Vergi Sistemi’ne ait özellikleri farklı boyutlarıyla ele alarak vaka boyutuyla çözüm üretebilen ve Türk Vergi Sistemi’ni olusturan özel vergi tiplerini ve bunlara ait uygulama hatalarını yorumlayabilecek analiz yeteneğine ulaştırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş Dersi: Kavramsal Çerçeve: Türk Vergi Sisteminin özellikleri,Gelir Üzerinden alınan vergilerin sınflandırılması ve vergi tekniği,Gelirin tespiti ve gelirin unsurları hakkında tespit şekilleri,Ücret tespit şekilleri ve tekniklerin belirlenmesi ve uygulamaları,Ödenecek vergide tarh işlemleri ve ilgili beyanname teknikleri,Kurumlar vergisi ve sınıflandırması hakkında genel yapı ve sistematik,Kurumlar vergisinde matrahın tespit yöntemleri ve ilgili teknikler,Kurumlar vergisinde geçici vergi uygulamasına ait örnek durumlar,Kurumlar vergisinde geçerli muafiyet ve istisnalar,Harcamalar üzerinden alınan vergilere ait sınıflandırma ve teknikler,Katma değer vergisi,damga vergisinin uygulamasındaki önemli noktalar,Katma değer vergisine ait uygulama ve teknikler,Banka ve sigorta muameleleri vergisi,taşıt alım vergisine ait örnek yapı ve uygulamalar,Genel Değerlendirme ve Tartışmalar.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Vergi ile ilgili genel tanım ve ifadeleri bilir. | 1, 10, 12, 15, 17, 18, 2, 3, 4 | A, E, F |
2. Vergi Hukuku' nun temel yaklaşımlarını, diğer özel hukuk dalları ile ilişkileri boyutuyla ilişkindirebilir. | 1, 10, 12, 15, 17, 2, 3 | A, C, F |
3. Türk Vergi Sistemi’ne ait özellikleri farklı boyutlarıyla ele alarak vaka boyutuyla çözüm üretebilir. | 1, 10, 12, 15, 17, 2, 3 | A, C, F |
4. Türk Vergi Sistemi’ni olusturan temel vergi tiplerini ve bunlara ait uygulama hatalarını yorumlar. | 1, 10, 12, 15, 17, 2, 3 | A, C, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, E: Kısa Sınav, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş Dersi: Kavramsal Çerçeve: Türk Vergi Sisteminin özellikleri | |
2 | Gelir Üzerinden alınan vergilerin sınflandırılması ve vergi tekniği | |
3 | Gelirin tespiti ve gelirin unsurları hakkında tespit şekilleri | |
4 | Ücret tespit şekilleri ve tekniklerin belirlenmesi ve uygulamaları | |
5 | Ödenecek vergide tarh işlemleri ve ilgili beyanname teknikleri | |
6 | Kurumlar vergisi ve sınıflandırması hakkında genel yapı ve sistematik | |
7 | Kurumlar vergisinde matrahın tespit yöntemleri ve ilgili teknikler | |
8 | Kurumlar vergisinde geçici vergi uygulamasına ait örnek durumlar | |
9 | Kurumlar vergisinde geçerli muafiyet ve istisnalar | |
10 | Harcamalar üzerinden alınan vergilere ait sınıflandırma ve teknikler | |
11 | Katma değer vergisi,damga vergisinin uygulamasındaki önemli noktalar | |
12 | Katma değer vergisine ait uygulama ve teknikler | |
13 | Banka ve sigorta muameleleri vergisi,taşıt alım vergisine ait örnek yapı ve uygulamalar | |
14 | Genel Değerlendirme ve Tartışmalar. |
Kaynak |
Prof. Dr. SALİM ATEŞ OKTAR, ''Vergi hukuku ve Türk Vergi Sistemi'' |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | X | |||||
0 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | X | |||||
0 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | X | |||||
0 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | X | |||||
0 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
0 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |